Gå til innhold

En liten dame som står på kjøkkenbordet mitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis det er et gjenferd, oppfører det seg rart! Har aldri sett gjenferd før, og ikke hørt om noe slikt som dette.

Hvis jeg hallusinerer, har jeg begynt med dette for første gang i livet mitt. Jeg tør ikke fysisk kjenne på henne, jeg lar henne bare snurre. Tør ikke gå til lege, for da blir jeg jo stemplet garantert! Finnes det naturpreparat som eventuelt kan hjelpe, om det er sånn at jeg faktisk hallusinerer?

Anonymous poster hash: ffcda...3f2

Det er bedre at du får hjelp av legen din nå hvis det er sånn at du hallusinerer, det er ikke vits i å vente til det blir verre. Du trenger absolutt ikke være gal. Det kan være en lekkasje av noe slag i huset, eller at du har fått en fysisk sykdom. Ring fastlegen din i morgen.

Anonymous poster hash: 7160c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er et gjenferd, oppfører det seg rart! Har aldri sett gjenferd før, og ikke hørt om noe slikt som dette.

Hvis jeg hallusinerer, har jeg begynt med dette for første gang i livet mitt. Jeg tør ikke fysisk kjenne på henne, jeg lar henne bare snurre. Tør ikke gå til lege, for da blir jeg jo stemplet garantert! Finnes det naturpreparat som eventuelt kan hjelpe, om det er sånn at jeg faktisk hallusinerer? Anonymous poster hash: ffcda...3f2

OM du hallisunerer?

Snakk med legen din du.

Anonymous poster hash: 5fd24...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg filmet henne med telefonen mens hun snurret! Men da jeg skulle se på opptaket, var hun ikke der... Hun har ikke rørt kaffen. Jeg går og legger meg nå. Lar lyset i stuen stå på, siden hun ønsker det. Hun har ikke drukket noe av kaffen.

Er redd for å miste jobben om jeg forteller dette til legen. Så lenge det bare er henne, forstyrrer ikke dette livet mitt nevneverdig.

Har tre nære venninner. En av disse er lege. Vi kan snakke om alt, men skulle jeg fortelle om dette, vil jeg tro hun hadde mistet tilliten til meg. Krysser fingrene for at mine hallusinasjoner (som jeg kanskje tror det kan være) går over, og i allefall ikke utarter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg filmet henne med telefonen mens hun snurret! Men da jeg skulle se på opptaket, var hun ikke der... Hun har ikke rørt kaffen. Jeg går og legger meg nå. Lar lyset i stuen stå på, siden hun ønsker det. Hun har ikke drukket noe av kaffen.

Er redd for å miste jobben om jeg forteller dette til legen. Så lenge det bare er henne, forstyrrer ikke dette livet mitt nevneverdig.

Har tre nære venninner. En av disse er lege. Vi kan snakke om alt, men skulle jeg fortelle om dette, vil jeg tro hun hadde mistet tilliten til meg. Krysser fingrene for at mine hallusinasjoner (som jeg kanskje tror det kan være) går over, og i allefall ikke utarter seg.

Er det ikke bedre å ta tak slik at de ikke utarter seg. Slik det er nå så er ikke dette noe som ødelegger hverdagen din, men kanskje om du ikke tar tak i det vil det utvikle seg til å bli noe som ødelegger mye for deg. Du klarer fremdeles å forstå at denne dama nok ikke er ekte, det er enklere å bli tatt seriøst og ikke overkjørt når du fremdeles er i stand til å se dette selv, enn når du er blitt overbevist om at dama er ekte. Kan hende dette er en psykose utløst av søvnmangel eller stress, men bedre føre var enn etter snar. Snakk med noen om det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du kontakter lege i morgentidlig. Dette er ikke normalt. Kanskje du trenger behandling og/eller medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min venninne er ikke min fastlege altså. Jeg tar kontakt med fastlegen min om det blir verre. Tenker det er litt rart at jeg ikke så henne på filmen jeg tok med telefonen min, burde vel hallusinert der og? Nei, vet jo egentlig ingenting om temaet. Er i midten av 30- åra og har aldri hallusinert før. Som sagt håper jeg det ikke blir verre, - dette kan jeg jo leve med.

Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min venninne er ikke min fastlege altså. Jeg tar kontakt med fastlegen min om det blir verre. Tenker det er litt rart at jeg ikke så henne på filmen jeg tok med telefonen min, burde vel hallusinert der og? Nei, vet jo egentlig ingenting om temaet. Er i midten av 30- åra og har aldri hallusinert før. Som sagt håper jeg det ikke blir verre, - dette kan jeg jo leve med.

Takk for svar alle sammen!

Jo før du får hjelp, jo bedre. Jeg ønsker ikke å skremme deg, men hva om du feks har kreft? Da er det viktig å komme i gang med behandling raskt. Forstår at du synes det er pinlig å hallusinere, men fastlegen ser på dette som et hvilket som helst annet symptom på sykdom. Jeg håper du vil vurdere å ringe fastlegen din for å få en hastetime i morgen.

Anonymous poster hash: 7160c...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Med symptomene du beskriver er det viktig at du får et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Ta kontakt med fastlegen din, eller ring legevakten der du bor for å snakke nærmere om symptomene dine og hva du bør gjøre videre. 

Vennlig hilsen
Bond, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...