Gå til innhold

Filmet seg selv mens hun var innlagt på lukket avdeling Dette kan vi aldri vise, tenkte regissøren da han første gang fikk se filmklippene Ida Storm

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betaler aldri for å lese noe på nettet

Anonymous poster hash: c3534...c3c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler aldri for å lese noe på nettet

Man må ikke betale for å se filmen fra den linken

Anonymous poster hash: 4f02a...d47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time 3 minutter og 50 sekunder  :sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:  :sjokkert:

Herre fred, TS! Har du gått fra vettet?

Hva med å gi et kort handlingsreferat, og/eller vise til steder i filmen som er verdt å se?

Anonymous poster hash: 1e430...12e
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun er kjempemodig og sterk som gir ansikt til psykisk helse og et realistisk innblikk i den kampen hun har gått gjennom. Applaus! : )

Anonymous poster hash: de47e...98c
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har diagnosen selv, men har også tidligere erfart at vi kan være veldig ulike. Synes filmen var rotete og kaotisk, slitsom å se. Men bra det blir mer forkus på borderline og eupf. Kunne vært fulgt opp av et dokumentarprogram der man utfylte og nyanserte tingene litt,mat folk er ulike osv.

Anonymous poster hash: e1c17...cf5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står jo at det kreves abonnement...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det ganske uempatisk av henne å slippe ut den gullfisken i et vann. Sikkert bare jeg som reagerer på sånt, men hjertet mitt brenner for dyr. Den vil langsomt sulte i hjel eller bli spist av rovfisk. Vill kjøring i hasjrus der man står i fare for å skade andre enn seg slev bidro ikke til å få mer respekt. Man må ikke oppføre seg hensynsløst, selv om man har den diagnosen, hos mange går det mer innover, både sinnet og tomheten og smerten. Synd ikke nyansene kom frem.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det ganske uempatisk av henne å slippe ut den gullfisken i et vann. Sikkert bare jeg som reagerer på sånt, men hjertet mitt brenner for dyr. Den vil langsomt sulte i hjel eller bli spist av rovfisk. Vill kjøring i hasjrus der man står i fare for å skade andre enn seg slev bidro ikke til å få mer respekt. Man må ikke oppføre seg hensynsløst, selv om man har den diagnosen, hos mange går det mer innover, både sinnet og tomheten og smerten. Synd ikke nyansene kom frem.

Og den kattungen? Hva skjedde med den? 

Burde hun ha hatt førerkort?

Rotete film. Ligger på NRK.

Anonymous poster hash: bd695...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den kattungen? Hva skjedde med den? Burde hun ha hatt førerkort?Rotete film. Ligger på NRK. Anonymous poster hash: bd695...6ef

Det samme lurte jeg på. Hun bodde jo i psykiatribolig og flytta vel ofte. Og man burde ikke ha førerkort om man kjører i påvirket tilstand, enten det er valium (som også vistes i filmen), hasj eller amfetamin. Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse er ikke noe frikort til å oppføre seg som man vil uten hensyn til andre (som kan bli drept av en ruset bilkjører). Man er faktisk tilregnelig. Greit man kan være impulsiv, men etter så mange år i behandling, trodde jeg man kanskje lærte å kontrollere det som kan gi så store konsekvenser på liv og død. Greit man har masse indre smerte (kjenner på det selv hver eneste dag), men jeg kjører ikke bil om det ikke er forsvarlig av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns filmen var oppskrytt. Rotete og bekrefter massevis av fordommer. Hun burde i alle fall bli fratatt førerkortet sporenstreks, viser hvor liten evne hun har til å forstå konsekvensene av sine handlinger. Hun viser også hvorfor psykisk sykdom og dyr ikke nødvendigvis er en god ide. Virker å bruke sykdommen som unnskyldning for det meste, og det er jo problemet med mange i denne kategorien. 

Anonymous poster hash: f032b...57b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også filmen var rotete og slitsom å se på. Likte heller ikke den ansvarsløse oppførselen til denne dama. Det er synd at når psykisk syke skal vises frem og komme til ordet, så viser de sånne ekstreme tilfeller som tar 0 ansvar for sitt eget liv, som ruser seg og kutter seg opp, og som lever et generelt kaotisk liv. Dette gjør jo ikke akkurat at fordommene mot psykisk syke blir mindre. Tvert om. Jeg har selv hatt psykiske problemer, men vil på ingen måte bli assosiert med slike som henne.

Anonymous poster hash: f2a5f...b31
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns filmen var oppskrytt. Rotete og bekrefter massevis av fordommer. Hun burde i alle fall bli fratatt førerkortet sporenstreks, viser hvor liten evne hun har til å forstå konsekvensene av sine handlinger. Hun viser også hvorfor psykisk sykdom og dyr ikke nødvendigvis er en god ide. Virker å bruke sykdommen som unnskyldning for det meste, og det er jo problemet med mange i denne kategorien.  Anonymous poster hash: f032b...57b

Ja, jeg synes det var så leit ikke det kom frem flere nyanser, at det finnes mennesker med denne sykdommen som er gode mot dyr, som ikke kjører rusa, som sliter med litt andre ting som kanskje ikke går ut over andre i samme grad. Den filmen kan bidra til å bekrefte fordommer i stedet for å opplyse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gledet meg til denne filmen, da jeg har samme diagnose og sliter enormt med å ville bli frisk. Trodde det skulle være om håp, men man fikk jo ikke se hvordan det går med henne. Jeg vet at hun har fått DBT, men det sies det ingenting om. Skuffa :(

Anonymous poster hash: 937cd...6c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å se den selv. Men er dårlig psykisk nå og da er den kanskje ikke noe bra å se.

Hva er dbt?

Anonymous poster hash: 77cdd...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å se den selv. Men er dårlig psykisk nå og da er den kanskje ikke noe bra å se.

Hva er dbt?Anonymous poster hash: 77cdd...0b8

Dbt er dialektisk atferdsterapi, og skal hjelpe med å kontrollere selvskading og andre impulsive handlinger (ruskjøring m.m) blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne filmen er toppen på narsissisme. Motivasjonen er ikke å belyse psykiske sykdommer og hjelpe andre, men å vise seg selv. Meg, meg, meg er alt livet hennes dreier seg om. 

Anonymous poster hash: eeeac...229
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne filmen er toppen på narsissisme. Motivasjonen er ikke å belyse psykiske sykdommer og hjelpe andre, men å vise seg selv. Meg, meg, meg er alt livet hennes dreier seg om. 

Anonymous poster hash: eeeac...229

Kunne ikke ha vært mer enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha vært mer enig!

Men hun er en godjente!!

Anonymous poster hash: abce5...e55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...