Gå til innhold

Offentlig gapestokk for pedofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Onde mennesker fortjener vel ikke godhet eller?

Jo, det viser at de gode er større enn de vonde. Det er vanskelig å rettferdiggjøre reaksjon/straff mot noen som gjør vondt/ondt med selv å være ond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Hadde mennesker ikke vært så trange i nøtta og hvis det å stå frem pedofil ikke hadde vært nært selvmord for personen. Så kanskje vi kunne ha fått disse menneskene inn i terapi for å forhindre overgrep.
Det er jo slik at det er ingen som vil ha offentlig gapestokk for mennesker med voldtektsfantasier. Så hvorfor skal vi henge mennesker som står frem som pedofil og vil ha hjelp?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmander, on 11 Oct 2015 - 02:02, said:

I statene i Florida er det i allefall en liten by der alle overgrepsmenn bor og de får ikke oppholde seg i nærheten av f. eks bussholdeplasser, skoler m.m Burde vært sånn i Norge og.

Så lenge svært mange menn, trolig de fleste, har begått overgrep mot kvinner (i det minste seksuelle handlinger uten samtykke, selv om de sjelden blir anmeldt etter som de blir frikjent likevel), bør en forby alle menn å oppholde seg på bussholdeplasser og i nærheten av skoler. Alle kollektivtransportmidler (i hvert fall busser, tog og fly) bør være kjønnssegregerte, med egne vogner/fly for menn og egne for kvinner.

Når det gjelder dømte (evt også frikjente pga utilstrekkelig bevis)overgrepsmenn, burde deres identitet bli publisert slik at listene over slike alltid var lett tilgjengelig, gjerne med oppslag med bilde på tavler i byene i tillegg til nettbasert. Anonymous poster hash: b2f9a...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville betydd at pedofile da var nødt til å stå frem med legningen sin, noe de selvsagt ikke er forpliktet til, så hvordan du ser for deg at det skal foregå i praksis skjønner ikke jeg. så nei, pedofile bør ikke skjermes fra barn, da det ville betydd at de liksom måtte stå frem med legningen sin. Seksualovergripere bør selvfølgelig skjermes fra barn, men du kan ikke hindre pedofile å søke på jobber som inkluderer barn så lenge de ikke begår noe straffbart mot barna. Det ville vært diskriminering av noen pga legning, og det går ikke i vår del av verden.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

Jo stå fram syns jeg faktisk de skal. Du er jo helt fjern. Er du klar over at mange barn blir utsatt for overgripere? Er du så naiv at du tror de fleste prdofile ikke lever ut legningen sin? Om de søker seg til jobber med barn. Hva tror du intensjonen deres er?? Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo stå fram syns jeg faktisk de skal. Du er jo helt fjern. Er du klar over at mange barn blir utsatt for overgripere? Er du så naiv at du tror de fleste prdofile ikke lever ut legningen sin? Om de søker seg til jobber med barn. Hva tror du intensjonen deres er??

 

Intensjonene deres trenger ikke å være annet enn å få en grei og stabil jobb i mangel på andre muligheter. Tror du virkelig at alle er så styrt av seksualdriften at de ikke klarer å se bort fra den? Jeg tenner på unge jenter på 17-18, så hvorfor klarer jeg da å la være å tafse på dem når jeg er rundt dem?

 

Ja, du syns de skal stå frem ja, men hvorfor skal de det? Hvilke fordeler får de av det, annet enn å bli stigmatisert av sånne som deg, gi fra seg jobbmuligheter, få sosiale problemer etc? Hvorfor skal de ofre mulighetene for å leve et normalt liv? Hva med de som har voldtektsfantasier? Skal de også stå frem med det? Skal alle som har tanker og følelser som strekker seg utenfor normalen stå frem med det så "normale" mennesker skal slippe å ha noe med dem å gjøre? Haha, snakk om mangelfull respekt og forståelse for at andre mennesker også ønsker å leve livet sitt uten å være en martyr for et idealsamfunn.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Leser i VG i dag, det er visst ekstremt mange pedofile og går ute på denne kloden, jeg er mildt sagt lettere sjokkert.

 

I slike tilfeller driter jeg i selve mennesket, så lenge de ødelegger barn, la dem råtne i fengsel.

 

Omfanget av slike saker sjokkerer meg, all ondskapen der ute blir rett og slett for heftig til tider.

Anonymous poster hash: 2c89e...bc9

 

 

Skulle ønske folk evnet å se forskjellen mellom legning og handling. 

 

At en person har en pedofil legning er i seg selv ikke noe problem, om en person derimot utfører et overgrep blir saken en helt annen. 

La oss si at det idag er slik at en stor overvekt av de som idag er pedofile aldri utfører noe overgrep da de innser at en slik handling er grusom og umoralsk, er ikke dette positivt? Hva om enda flere pedofile kunne evne å leve et fredelig liv? 

Mener du at en person som aldri har gjort og heller aldri har noe ønske om å utsette noen for vold skal arresteres og "råtne i fengsel"? 

Av og til lurer jeg på om en slik tankegang faktisk resulterer i flere overgrep. For om en person med pedofil legning, som lever med skammen og aldri kan prate med noen om det konstant opplever at folk ikke evner å skille mellom denne og en voldelig overgriper - hvor mye større er da sjansen for at denne til ikke ser noe poeng i å holde seg fredelig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på å være pedofil, og å gjøre pedofile handlinger. Det er kun det siste som er ulovlig. Prøver ikke å beskytte pedofile her, men synes ikke at noen skal henges offentlig på grunn av legningen sin. Slikt er det ISIL som driver med. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvordan noen i det hele tatt klarer å tenne seksuelt på barn! Det skal ikke gå an å tenne på små barn. Syke mennesker. De bør bli innlagt for godt for de kan ikke være helt god i toppen. Tror aldri de blir frisk av det heller. Derfor må de få evig hjelp. I tillegg til en saftig straff, men ikke drap. Jeg er imot drap uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensjonene deres trenger ikke å være annet enn å få en grei og stabil jobb i mangel på andre muligheter. Tror du virkelig at alle er så styrt av seksualdriften at de ikke klarer å se bort fra den? Jeg tenner på unge jenter på 17-18, så hvorfor klarer jeg da å la være å tafse på dem når jeg er rundt dem?

Ja, du syns de skal stå frem ja, men hvorfor skal de det? Hvilke fordeler får de av det, annet enn å bli stigmatisert av sånne som deg, gi fra seg jobbmuligheter, få sosiale problemer etc? Hvorfor skal de ofre mulighetene for å leve et normalt liv? Hva med de som har voldtektsfantasier? Skal de også stå frem med det? Skal alle som har tanker og følelser som strekker seg utenfor normalen stå frem med det så "normale" mennesker skal slippe å ha noe med dem å gjøre? Haha, snakk om mangelfull respekt og forståelse for at andre mennesker også ønsker å leve livet sitt uten å være en martyr for et idealsamfunn.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

Jesus god. Jeg takler ikke folk som er så naive som deg. Takk og pris for at du ikke har barn. Neida det er ikke så farlig å ha barna mine i en barnehage der det jobber en pedofil... det går sikkert bra.. er det mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus god. Jeg takler ikke folk som er så naive som deg. Takk og pris for at du ikke har barn. Neida det er ikke så farlig å ha barna mine i en barnehage der det jobber en pedofil... det går sikkert bra.. er det mulig

Hva tenker du om å la barn/ungdommer gå på skole med heterofile lærere av motsatt kjønn eller homofile av samme kjønn? Hva tenker du om at menn i løpet av livet har fantasert om langt flere kvinner enn både de selv og kvinnene egentlig har vært interessert i?

Anonymous poster hash: 45d38...874

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om å la barn/ungdommer gå på skole med heterofile lærere av motsatt kjønn eller homofile av samme kjønn? Hva tenker du om at menn i løpet av livet har fantasert om langt flere kvinner enn både de selv og kvinnene egentlig har vært interessert i?

Anonymous poster hash: 45d38...874

 

Det er nettopp det. Hva blir det neste? Skal vi forby mannlige lærere på videregående nivå fordi normale menn tenner på jenter i den alderen?  Hadde hun forstått hvor mange skjeletter folk har i skapet så hadde hun skjønt hvor tåpelig det er å mene at pedofile skal måtte stå frem med legningen sin, selv når de ikke har noe planer om å begå overgrep. Ingen har rett til å vite om andres legning.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus god. Jeg takler ikke folk som er så naive som deg. Takk og pris for at du ikke har barn. Neida det er ikke så farlig å ha barna mine i en barnehage der det jobber en pedofil... det går sikkert bra.. er det mulig

 

Jeg er ikke naiv. Jeg er for menneskerettigheter og ingen har rett til å forfølge noen pga deres legning, derfor skal det heller ikke bli noe plikt eller tvang til å få pedofile til å stå frem med legningen sin,  eller frasi seg muligheter til betalt arbeid når de ikke har gjort noe galt.  Hvordan ser du for deg at dette skal håndheves? De som har tenkt å begå overgrep mot barn er uansett de som kommer til å nekte på at de er pedofile, så det eneste man gjør er å sørge for at pedofile som ikke begår noen lovbrudd må holde seg unna arbeid de kunne utført uten problemer, tross for sin legning.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om å la barn/ungdommer gå på skole med heterofile lærere av motsatt kjønn eller homofile av samme kjønn? Hva tenker du om at menn i løpet av livet har fantasert om langt flere kvinner enn både de selv og kvinnene egentlig har vært interessert i?

Anonymous poster hash: 45d38...874

homofile har ikke lyst på barn. Hva om en pedofil blir forelsket i en kid i barnehagen??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke naiv. Jeg er for menneskerettigheter og ingen har rett til å forfølge noen pga deres legning, derfor skal det heller ikke bli noe plikt eller tvang til å få pedofile til å stå frem med legningen sin, eller frasi seg muligheter til betalt arbeid når de ikke har gjort noe galt. Hvordan ser du for deg at dette skal håndheves? De som har tenkt å begå overgrep mot barn er uansett de som kommer til å nekte på at de er pedofile, så det eneste man gjør er å sørge for at pedofile som ikke begår noen lovbrudd må holde seg unna arbeid de kunne utført uten problemer, tross for sin legning.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

Nå mener jeg barns rettigheter skal trumfe de voksnes rettigheter.. så om noen voksnes tettigheter må tråkkes på til fordel for barns rettigheter så støtter jeg det fullt ut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg barns rettigheter skal trumfe de voksnes rettigheter.. så om noen voksnes tettigheter må tråkkes på til fordel for barns rettigheter så støtter jeg det fullt ut

Nå er vell hele verden bygget på at de voksne gir barn oppdragelse. Slik at hvis man skulle sette barns rettigheter først og jeg antar sett fra et barns side ville det bli kaotisk. Barns rettigheter er fastsatt av de voksne og ikke omvendt. Hvis man skulle mene at barns rettigheter trumfet alt måtte de også sette rammene for sine egne rettigheter.

Det som skiller deg fra "normaliteten" i samfunnet er at du stadig bruker uttrykk som tråkke på etc. Hvorfor skal et samfunn være bygget opp på at noen tråkker på andre. Det er fullt mulig og i god norsk tradisjon at man forsøker å ta vare på hverandre og være hjelpsom. Et samfunn blir målt på hvordan man behandlet de utsatte grupper, der noen vil tråkke på de. Vi har hatt samfunn hvor dette er kulturen. Når det gjelder overgripere uansett hvem de forgriper seg mot er jeg tilfreds hvis man sørger for at de ikke forgriper seg igjen uten å bruke inhumane metoder. En person som er inhuman mot andre mennesker er ikke det spor bedre enn voldteksmenn enten det gjelder voksen eller barn. Du som snakker om å la folk råtne i fengsel, ja tar man med de inhumane i tillegg vil verden bli et bedre sted.

Endret av Guy Fawkes
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå mener jeg barns rettigheter skal trumfe de voksnes rettigheter.. så om noen voksnes tettigheter må tråkkes på til fordel for barns rettigheter så støtter jeg det fullt ut

 

Barns rettigheter ivaretas ikke av stigmatisering av pedofile. Pedofile som har tenkt  begå overgrep kommer uansett til å skjule legningen sin. Det spiller ingen rolle hvilke menneskerettigheter du er villig til å tråkke på når ideen din uansett ikke er gjennomførbar.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er vell hele verden bygget på at de voksne gir barn oppdragelse. Slik at hvis man skulle sette barns rettigheter først og jeg antar sett fra et barns side ville det bli kaotisk. Barns rettigheter er fastsatt av de voksne og ikke omvendt. Hvis man skulle mene at barns rettigheter trumfet alt måtte de også sette rammene for sine egne rettigheter.

Det som skiller deg fra "normaliteten" i samfunnet er at du stadig bruker uttrykk som tråkke på etc. Hvorfor skal et samfunn være bygget opp på at noen tråkker på andre. Det er fullt mulig og i god norsk tradisjon at man forsøker å ta vare på hverandre og være hjelpsom. Et samfunn blir målt på hvordan man behandlet de utsatte grupper, der noen vil tråkke på de. Vi har hatt samfunn hvor dette er kulturen. Når det gjelder overgripere uansett hvem de forgriper seg mot er jeg tilfreds hvis man sørger for at de ikke forgriper seg igjen uten å bruke inhumane metoder. En person som er inhuman mot andre mennesker er ikke det spor bedre enn voldteksmenn enten det gjelder voksen eller barn. Du som snakker om å la folk råtne i fengsel, ja tar man med de inhumane i tillegg vil verden bli et bedre sted.

Nå mener jeg barns rettigheter i form av at de skal beskyttes fra evt overgrep, vold eller mishandling da... barn har visse rettigheter som skal overholdes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er nettopp det. Hva blir det neste? Skal vi forby mannlige lærere på videregående nivå fordi normale menn tenner på jenter i den alderen?  Hadde hun forstått hvor mange skjeletter folk har i skapet så hadde hun skjønt hvor tåpelig det er å mene at pedofile skal måtte stå frem med legningen sin, selv når de ikke har noe planer om å begå overgrep. Ingen har rett til å vite om andres legning.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

 

Det er klart at dette er problematisk. Det minste en kunne forlange, var at alle jentene fikk rett til å kunne få utelukkende kvinnelige lærere, slik at de slapp å bli utsatt for seksuell trakassering fra mannlige lærere som ikke klarer å holde grisetankene på avstand.

Anonymous poster hash: b2f9a...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barns rettigheter ivaretas ikke av stigmatisering av pedofile. Pedofile som har tenkt begå overgrep kommer uansett til å skjule legningen sin. Det spiller ingen rolle hvilke menneskerettigheter du er villig til å tråkke på når ideen din uansett ikke er gjennomførbar.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

Men dette er snakk om mennesker som skal jobbe med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er klart at dette er problematisk. Det minste en kunne forlange, var at alle jentene fikk rett til å kunne få utelukkende kvinnelige lærere, slik at de slapp å bli utsatt for seksuell trakassering fra mannlige lærere som ikke klarer å holde grisetankene på avstand.

Anonymous poster hash: b2f9a...f9b

 

 

Heldigvis så går dette under diskrimineringslovene, så du kan nok se langt etter slike tiltak.

Anonymous poster hash: 0ca11...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...