Gå til innhold

Musical i London

*tine*

Hvilken musical bør vi se i London?  

1. 1. Hvilken musical bør vi se i London?

• Mamma mia
      5
    • Fame
      3
    • Les Miserables
      14
    • Phantom of the opera
      8
    • Chicago
      3
    • Saturday night fever
      1

Anbefalte innlegg

Vi planlegger en tur til London i løpet av høsten, og der SKAL vi ha med oss en musical.

Men, hvem skal vi velge og hvorfor???

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stemte på Phantom of the opera. Rett og slett fordi musikken er utrolig bra. Av de andre du nevner har jeg bare sett Mamma Mia og den var grei nok. Musikken passet inn i historien, men koreografien var ikke akkurat imponerende. Men det kommer jo litt an på hva slags smak du har da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett Les Miserables - god histore og kjempefin musikk.

Phantom of the opera er vel heller ikke å forakte.

Jeg så Fame i London for et år siden, men ble litt skuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett flere, men den jeg likte best var ikke med på liste di :)

Starlight express

Vet ikke om den fortsatt går, men det var annerledes enn de andre, pga at alt foregikk på rulleskøyter. mye fart og musikk! Ikke hat meg for dette, men jeg klarer ikke helt å leve meg inn i f.eks. les miserables. Gjespet meg igjennom siste halvdel. Vet ikke hvor mange av dere som reiser, og om dere har med barn, i så fall vil jeg anbefale starlight express.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere, men den jeg likte best var ikke med på liste di :)

Starlight express

Vet ikke om den fortsatt går, men det var annerledes enn de andre, pga at alt foregikk på rulleskøyter. mye fart og musikk! Ikke hat meg for dette, men jeg klarer ikke helt å leve meg inn i f.eks. les miserables. Gjespet meg igjennom siste halvdel. Vet ikke hvor mange av dere som reiser, og om dere har med barn, i så fall vil jeg anbefale starlight express.

Jeg tror ikke Starlight express går lenger jeg.. Iallefall står den ikke på listen over billetter som ticketservice.no selger til. Hvilken andre har du sett da, og hvem var best av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett noen av disse jeg, og har aldri vært i London. Men jeg vil se dem alle, og jeg vil gjerne reise til London!!

Stemte Les Miserables for det er den jeg har mest lyst til å se tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare sett halve Chicago - vi gikk i pausen. Vi var 6 stykker som var på denne musikalen sammen, og 5 av oss holdt på å duppe av! Det var ikke noe for oss... :ler:

Har ellers hørt mye skryt om "Les Miserables", "Mama Mia" og "Miss Saigon". Sistnevnte var ikke på lista di, vet ikke om den går ennå, men den er visst fantastisk!.

Som gammel og innbarket ABBA fan hadde jeg utvilsomt valgt Mama Mia selv, men Les Miserables er sikkert også kjempeflott! Men ikke Chicago!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har sett Fame og Phantom of the opera. Begge to kan anbefales.

Ellers har jeg hørt at Les Miserables er kjempebra. Har en kompis som elsker musikaler og han har vært på de fleste. Han sier at Les Miserables er den han kan se om og om igjen ...Men smaken er som baken vet du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Fame og Mamma Mia, og vil anbefale sistnevnte. Er også gammel ABBA-fan da, så det påvirker nok anbefalingen litt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett fame (bra) og Phantom... (ikke så bra), men stemte på Mama mia, for den har jeg mest lyst til å se. Tror nok at bilettene er veldig dyre, da. Ellers har jeg også hørt utrolig mye bra Lion King.

Men vær forsiktig når det gjelder å kjøpe biletter. Det er bare et sted i London hvor de selger "ekte" billige billetter til aftenens forestillinger, og det er på den plassen ved Picadelly som jeg har glemt hva heter... Noen som kan hjelpe? Det er lett å bli lurt. Men du skal kanskje bestille hjemmefra?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vær forsiktig når det gjelder å kjøpe biletter. Det er bare et sted i London hvor de selger "ekte" billige billetter til aftenens forestillinger, og det er på den plassen ved Picadelly som jeg har glemt hva heter... Noen som kan hjelpe? Det er lett å bli lurt. Men du skal kanskje bestille hjemmefra?

Piglet

Ja, man må nok være litt på vakt. Jeg hadde tenkt å bestille fra www.ticketservice.no . Noen som har erfaring med det eller? Regner med at det er ganske trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ellers hørt mye skryt om "Les Miserables", "Mama Mia" og "Miss Saigon". Sistnevnte var ikke på lista di, vet ikke om den går ennå, men den er visst fantastisk!.  

miss saigon så jeg første gangen jeg var i London og den er virkelig bra! Vet heller ikke om den går mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har sett Les Miserables, Phantom, Fame, Mamma Mia, Cats og We will rock you i London og de fire beste er uten tvil LM, Phantom, Cats og Mamma Mia. Siden Cats har sluttet å gå vil jeg anbefale en av de tre andre, hvilken vil jeg si er hipp om happ. Både Miss Saigon og Starlight Express er sluttet å gå for flere år siden. Har hørt rykter om at LM også har liten levetid igjen, så hadde kanskje sett den dersom jeg skulle velge, slik at jeg ikke ville gått glipp av denne STORE musicalen. Samtidig var det en fantastisk stemning i salen på Mamma Mia... men disse musicalene er så ulike at det er vanskelig å velge en foran en annen. Jeg har i alle år bestilt billetter på engelske websider (søk på google) og har funnet ut at dette er billigere enn å kjøpe i Norge. Du bør også spandere på deg billetter i dress circle eller stalls, da dette er de definitivt beste plassene, og plassering har en del å si. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syntes Fame var utrolig bra!! Har ikke sett noen av de andre, da... Like bak National Gallery i London ligger det en ticket-bu der du får kjøpt billetter til mange av oppsetningene til halv pris! Det lønner seg å være tidlig ute, vi sto i lang kø! men det var jo verdt det, for billettene er dyre ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' man må nok være litt på vakt. Jeg hadde tenkt å bestille fra www.ticketservice.no . Noen som har erfaring med det eller? Regner med at det er ganske trygt.[/quote']

Jeg har bestilt billetter til musicals, severdigheter og transport fra ticketservice flere ganger og jeg har aldri hatt problemer med dem. Det blir nok dyrere enn om du kjøper billettene i London, men jeg syns det er greit å ha alt klart på forhånd. Da slipper man å stresse hit og dit og stå i laaange køer. Tida går fort nok når man er der allikevel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Stemte ut fra hva JEG har LYST til å se jeg......var kanskje ikke det du var ute etter....men det var det svaret du fikk i hvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...