AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg skal til gynekolog senere denne måneden (har vært til utredning for endometriose før uten resultat, men de er likevel sikre på at det er det jeg har) men nå har jeg fått en ny rar plage. Før jeg må prompe eller at jeg kjenner jeg må ha avføring så får jeg akkurat samme smerte som når jeg har menstruasjonssmerte. Så er jeg sikker på at jeg nå får mensen, og så må jeg f.eks bare prompe litt og så kommer det ingen menstruasjon. Lurer på om dette kan være endo i endetarmen? Noen tanker?Anonymous poster hash: 143e4...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Del Skrevet 8. oktober 2015 Beklager, skrev endetarm, men det gjelder naturligvis for de med endo lengre opp i tarmenAnonymous poster hash: 143e4...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Del Skrevet 8. oktober 2015 Endo betyr bare innvendig/indre og kan være forkortelse for veldig mye i den medisinske verden, lær deg å skrive/snakke ord helt ut, ellers kan du risikere mange misforståelser, også hos legen din. Anonymous poster hash: e2cd5...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Del Skrevet 8. oktober 2015 Endo betyr bare innvendig/indre og kan være forkortelse for veldig mye i den medisinske verden, lær deg å skrive/snakke ord helt ut, ellers kan du risikere mange misforståelser, også hos legen din. Anonymous poster hash: e2cd5...5a7 Alle med endometriose skriver endo. Flott bidrag til tråden forresten! Det hjalp myyyye på det jeg lurte på! Anonymous poster hash: 143e4...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Del Skrevet 8. oktober 2015 Alle med endometriose skriver endo. Flott bidrag til tråden forresten! Det hjalp myyyye på det jeg lurte på! Anonymous poster hash: 143e4...23c Nei, alle skriver ikke det. Som sagt kan endo bety flere ting, og det skaper lett misforståelser. At du ikke kjenner flere begreper er så, men du kan like godt spørre om tarmsykdommer f.eks. Anonymous poster hash: e2cd5...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #6 Del Skrevet 8. oktober 2015 Nei, alle skriver ikke det. Som sagt kan endo bety flere ting, og det skaper lett misforståelser. At du ikke kjenner flere begreper er så, men du kan like godt spørre om tarmsykdommer f.eks. Anonymous poster hash: e2cd5...5a7 RapportertAnonymous poster hash: 143e4...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Del Skrevet 8. oktober 2015 RapportertAnonymous poster hash: 143e4...23c Kjære vene, skal si hormonene dine er på vandring ja. Spm ditt kan like gjerne bety om noen har tatt endoskopi i tarm, f.eks. Ro deg ned. Anonymous poster hash: e2cd5...5a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Del Skrevet 8. oktober 2015 Jeg hadde det. Og andre steder. Leger har ikke kunnskap om denne sykdommen, og jeg fikk beskjed noen dager før at jeg omtrent "sløste vekk" deres tid og ressurser med operasjon. Viste seg å være moderat. Men ja, for meg stemte alt jeg har lest om symptomer på nett. Anonymous poster hash: 9b20d...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Weeping_Angel Skrevet 8. oktober 2015 #9 Del Skrevet 8. oktober 2015 (endret) Kjære vene, skal si hormonene dine er på vandring ja. Spm ditt kan like gjerne bety om noen har tatt endoskopi i tarm, f.eks. Ro deg ned. Anonymous poster hash: e2cd5...5a7 Enig. Jeg tenkte med en gang endoskopi når jeg leste overskriften. Det må være lov å stille spørsmål når det er en forkortelse ikke alle kjenner til. Endret 8. oktober 2015 av Weeping_Angel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #10 Del Skrevet 8. oktober 2015 Sendte før jeg fikk svart deg. For meg var det uutholdelig smerte før og under avføring. Det samme kunne være om jeg måtte prompe. Kan ikke huske å ha hatt den rare følelsen du beskriver, men det kommer selvsagt an på hvor mye vev det er snakk om og at alle opplever sykdommen forkjellig. Du vil ikke kunne få svar på der hos gynekolog, men om smerter øker eller du får andre plager (se symptomer på endo) så vil jeg anbefale deg å få laparoskopi. Jeg brukte 5 år på å komme gjennom systemet, og da sa legen i etterkant at om jeg hadde ventet lengre, kunne det vært for sent for eggstokkene... Anonymous poster hash: 9b20d...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 8. oktober 2015 #11 Del Skrevet 8. oktober 2015 jopp..Sjekk ut gruppa med endo på fb. Mye info der og historier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #12 Del Skrevet 8. oktober 2015 Du har samme smerte som jeg hadde når jeg dro til lege for å finne ut hva som var galt. Ut fra beskrivelsen, så har du endometriose bak endetarmen som presser og smerter når tarmene utvider seg (grunnet avføring eller luft). Anonymous poster hash: 9b20d...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå