Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Fremhevede innlegg

Skrevet

På tide å skaffe seg ny jobb, frøken! :jepp: Har selv hatt en sånn jobb der jeg følte jeg ikke ble satt pris på, og det er skikkelig dritt. :klem: 

Vi er heldige og har fleksitid begge to. Frisør har jeg pleid å ta sånn ca 14-17, men vet ikke helt hvordan det blir når man har to barn da. Mange har vel åpent sent en dag i uka tror jeg, ellers blir det lørdag da. Tannlege/lege i arbeidstiden, men helst første eller siste time. Planleggingsdag er feriedag/avspasering, evt får vel mine pensjonerte foreldre komme en utvidet helgetur. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har løst det med å gå ned i stilling til 80% med en fridag i uka. Veldig greit og da står jeg ganske fritt til å bytte fridag om det er planleggingsdag etc. Men ulempen er jo at man får dårligere betalt da. :biggrin: Jeg bøyer meg i støvet for alle som har barn og jobber 100% ! 

Skrevet

Den jobben din altså :riste: Jeg stemmer for helt ny jobb iallefall!

Du har rett på fri til lege og tannlege i arbeidstida, jeg tror det er vanlig praksis at dette er fri med lønn? 

Skrevet

Vi fikset vaskemaskinen! 
Det var det røret (avløpet?) på baksiden som var tett. 
Kjempe fornøyd med egen innsats nå! :nori:

Jobbintervjuet i dag gikk sånn halvbra. Det viser seg at jobben innebærer litt ekstra kunnskaper innen et felt jeg ikke har hatt noe om siden jeg gikk på skolen, men som jeg veldig gjerne ønsker meg å jobbe mer med og de vil ha noen til å starte snarest mulig mens jeg ikke kan starte før etter nyttår. Så da spørs det om jeg de vil gi meg sjansen eller gå for noen som enten kan starte før og/eller har mer erfaring på akkurat det feltet. 
De skulle ringe i morgen, det blir spennende! :bond:

Skrevet

Yey, jeg vant vaskemaskinbingo :fnise: Lykke til med spennende telefonsamtale i morgen! Er det så at de ringer uansett?

Skrevet
9 minutter siden, miore skrev:

Yey, jeg vant vaskemaskinbingo :fnise: Lykke til med spennende telefonsamtale i morgen! Er det så at de ringer uansett?

Gratulerer med seieren der! :fnise:

Det har jeg ikke tenkt over før nå, men det vil jeg tro. De ville få det avklart før 31 da så regner med de ringer vinneren med et tilbud først også ser det an derfra. :vetikke:

Skrevet
1 minutt siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer med seieren der! :fnise:

Det har jeg ikke tenkt over før nå, men det vil jeg tro. De ville få det avklart før 31 da så regner med de ringer vinneren med et tilbud først også ser det an derfra. :vetikke:

Helt sikkert! Da krysser jeg fingrene for deg :):)

• Liker 1
Skrevet

Krysser fingrene 😃 Du har fortjent ny jobb!

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt du vil finne deg en ny jobb! Har du søkt andre steder? Lykke til, håper på positivt svar i morgen :) 

Skrevet
18 minutter siden, Leviora skrev:

Skjønner godt du vil finne deg en ny jobb! Har du søkt andre steder? Lykke til, håper på positivt svar i morgen :) 

Ja, jeg har søkt litt sporadisk rundt andre steder igjennom hele permisjonen egentlig.
Noen jobber ''bare fordi'' og andre fordi jeg faktisk ville ha dem og har vel vært på 5-6 intervjuer.
En av jobbene ville jeg virkelig ha men ble slått på målstreken mens de andre har vist seg å ikke passe helt allikevel.
Denne jobben vil jeg ha (hvis lønna er god nok da, det gjenstår også å få en eventuell avklaring på), men jeg vet det finnes andre jobber der ute og selv om jobben min nå er dritt så har jeg i alle fall inntekt så det er ikke helt krise om jeg ikke får den heller. ;) 

Skrevet

Da har vi vært på toårs kontroll med Trollet (hos lege) og det gikk selvfølgelig kjempefint. Han er jo et prakteksemplar av en unge og fikk full pott på alt hun sjekket. Litt mye ørevoks i det ene øret vist nok så vi ble tipset om å skylle med olje litt nå og da. Skryt for ordforråd og ellers bare gode ord. Ble målt til 93cm og 14kg men jeg misstenker at han kanskje er litt høyere enn det igjen. Han sto ikke så veldig rett når hun målte og klærne han bruker nå er jo alle i 98 eller 104 så...
Alle grafene var i alle fall fine og hun mente på at han hadde fått alle tennene bortsett fra bakerste jekslene oppe og det kan jeg vel også si meg enig i. Alt i alt var det fort inn og fort ut. Det blir kanskje en lengre seanse når vi skal treffe helsesøster? :klo:

Siden timen var satt opp kl 9 så skulket vi barnehagen i dag og dro med oss Bølla og Besta til lekeland så fort kontrollen var over. Det var kjempe gøy men neste gang blir Bølla igjen hjemme for hun skulle ikke ha noe av at Besta skulle passe på så jeg kunne klatre og skli med Trollet.  :dry:

Ellers er klokka over 13.00 nå, de skulle ringe i dag og har jeg ikke hørt noe fra den jobben så da blir det nok ikke meg denne gangen heller. Prøver å ikke være skuffet. Det går fint! :jepp:

Skrevet

Og rett etter at jeg hadde skrevet her så ringte de med tilbud om jobb så da starter jeg ny arbeidsdag med 08.00 - 16.00, mandag til fredag fra og med januar! :nori::mynona:

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Beccy87 skrev:

Og rett etter at jeg hadde skrevet her så ringte de med tilbud om jobb så da starter jeg ny arbeidsdag med 08.00 - 16.00, mandag til fredag fra og med januar! :nori::mynona:

Så fantastisk! Gratulerer så mye. :hoppe: 

For å svare på det du spurte om tidligere. Jeg har fleksitid, men legger frisør og den slags etter arbeidstid eller i helger. (Nå er jeg veldig sjelden hos frisør.. :sjenert:) Tannlege, lege og slik får jeg fri for og planleggingsdager er velferdspermisjon hos oss. :) 

Skrevet
56 minutter siden, Beccy87 skrev:

Hurra! Gratulerer så mye! :nordvesta:

• Liker 1
Skrevet

Hurra! :strix: Gratulerer! Nå kan den dustejobben din bare ha det så godt! :lur: 

Du må fortelle litt mer om den nye jobben din da! :jepp: 

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer!! Jaaa, fortell om jobben :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk! Gratulerer :yvonne:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...