Gå til innhold

Beccy - Lever livet med mann og to tette

Beccy87

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen! Og så kjempekoselig av han å synge for deg! De er snille de små, altså :ler: Nei, huff. Dere blir nok slitne på "jobb" begge to i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagen! :strix: Håper dagen blir bra, selv om Trollets bursdagssang har holdt dere våkne i halve natt. Barn er herlige altså ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen! Dagen startet 0525 her, så jeg fikk tydeligvis sove "lenge" ;) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner! :hjerte:
Hadde en fin dag til tross for natten og Trollet hadde vært i storform i barnehagen og selv om han hadde sovet litt lite der også så var han smørblid på kvelden! 

Vi prøver igjen å justere leggetiden litt og i går la vi ham kl. 19.00 isteden for mellom 19.30-20.00 siden han blir fortere trøtt på kvelden nå og det bikker over til overtrøtt før vi aner det. 
Det funket veldig fint i går, han sovet på ti minutter men våknet igjen og var helt hysterisk rundt 22.30. Tok over en halvtime å roe ham igjen også våknet han to ganger til (som ikke var like voldsomme) MEN han sov helt til 06.30 og DET er jo fantastisk!! :bolledeig:
I tillegg hadde han sovet nesten to timer i barnehagen i dag også, så nå håper vi på godt resultat i kveld også. :) 

I morgen har jeg fri fra jobb og vil aller helst slappe helt av, men vi reiser til Ålesund på Torsdag og det er en del jeg må handle inn før da, pluss å vaske leiligheten og minst to maskiner med klær og pakking og jah.. ingen avslapping i morgen i alle fall! :bond:
Jeg er ikke noen voldsom ryddenazi til vanlig men når vi skal bort er det veldig viktig for meg at alt er ryddig og rent, det er så mye hyggeligere å komme hjem til rent hus! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert tippeliste!! 

Gutt 
:babygutt: :
Beccy (fordi jeg verken har kviser, halsbrann eller lagt på meg på rumpe og hofter)
Mannen 
Nori  
Porcelain
Runforit

Jente :babyjente: :
Beccy (fordi jeg føler meg bedre denne gangen og der kinesiske-fødekartet sier jente)
Beccys mamma (så da blir det gutt for hun gjettet jente på Trollet også) 
Mannens mamma 
j86
sitronkake
Weebs 
miore
Chandra

JEG GREIER IKKE BESTEMME MEG FOR HVA JEG TROR SELV!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg jinxet det når jeg sa til sjefen at jeg hadde planer om å jobbe helt til jul for i dag har jeg hatt syyyykt vondt i bekkenet. 
Har vært mye farting rundt om kring for å handle inn diverse til turen i morgen, i tillegg til levering og henting i barnehagen og en visning på en leilighet vi SKAL ha og nå føler jeg meg helt ødelagt. Ligger på sofaen og alt verker. :( 
Litt rart siden jeg står og går i 7-8 timer på jobb hver dag til vanlig så forstår ikke helt hva som har skjedd i dag.. 
Håper, håper, håper det går fort over, jeg orker ikke bli invalid så tidlig! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, god bedring! :( Er inne og leser og følger med men blir så som så med kommentarer under ammingen. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det hørtes ikke godt ut. God bedring, håper det gir seg fort! :klem: 

Spennende med leilighetsvisning da! Er det i samme området som dere bor nå? Og når er egentlig OUL igjen? (Haha, jeg gleder meg faktisk oppriktig på dine vegne :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, sitronkake skrev:

Usj, det hørtes ikke godt ut. God bedring, håper det gir seg fort! :klem: 

Spennende med leilighetsvisning da! Er det i samme området som dere bor nå? Og når er egentlig OUL igjen? (Haha, jeg gleder meg faktisk oppriktig på dine vegne :ler:)

Ja det er veldig spennende nå. ENDELIG har vi fått skrapt sammen nok penger til at banken ville gi oss et greit lån så nå føler vi at vi endelig er i gang her! :hoppe:
Nå bor vi på Grunerløkka i Oslo og med vårt budsjett så får man en 2-roms på 50 kvm HVIS man er heldig i dette området, mens vi er ute etter minst 3 soverom så vi ser på områder et godt stykke unna.
Tenker som så at dersom vi holder oss innenfor t-bane nettet i Oslo så er det greit. Jeg bruker for eksempel 20 minutter på bussen/trikken for å komme meg på jobb hver dag her vi bor nå fordi bussen/trikken kjører igjennom hele sentrum så vi kan like gjerne sitte 20 min på banen isteden. 
Føler vi er kommet dit i livet at vi ikke lenger har behov for å kunne rave hjem i fylla etter en natt på byen (skulle kanskje bare mangle med nr to på vei), så om det en sjelden gang blir utgang så er det innafor å ta taxi hjem når den tid kommer istedenfor. ;) 

OUL er 24. August, to uker igjen nå!!!!!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper bekkenet blir mye bedre etter en natts søvn. Kjipt å ha så vondt. Du slet ikke med det sist graviditet, ikke sant? 

Utrolig gøy at dere har klart å ordne med lån :nigo: krysser fingrene for at dere får kjøpt noe snart. Vi er også på jakt, 2 soverom og høyt oppe i etasjene er ikke akkurat drømmen nå om dagen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, j86 skrev:

Håper bekkenet blir mye bedre etter en natts søvn. Kjipt å ha så vondt. Du slet ikke med det sist graviditet, ikke sant? 

Utrolig gøy at dere har klart å ordne med lån :nigo: krysser fingrene for at dere får kjøpt noe snart. Vi er også på jakt, 2 soverom og høyt oppe i etasjene er ikke akkurat drømmen nå om dagen.. 

Nei, det var litt ugreit mot slutten.. Men det var vel mest fordi jeg ble så tung, så jeg er veldig overrasket over at det gjør såpass vondt allerede nå.. 
Satser på det hjelper med et par rolige dager. :)   

Nei det er akkurat det vi også tenker, nå er vi jo egentlig veldig fornøyd både med leiligheten her (minus det at den er alt for liten) og ikke minst beliggenheten med tanke på barnehagen Trollet nå har begynt i og virker å trives veldig bra i... Så det er litt synd av vi må bytte etterhvert. Men heller bytte nå når han er så liten enn at han skal gå i barnehage et sted hvor han ikke kommer til å gå på skole. :jepp:

Ser dere på samme område da eller blir dere å flytte langt avgårde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bodde også på Grünerløkka frem til kiden var 2 år, så ble vi lei 2-roms uten heis og uten balkong og byttet den ut med en tomannsbolig litt utenfor Oslo til samme pris som vi fikk for leiligheten i Oslo! Lykke til med jakten, det er spennende 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at dere flytter litt utenfor sentrum ja, prisene i Oslo er jo helt kriminelle. Og som du sier; så lenge man har tilgang til kollektivt i nærheten så går det jo relativt kjapt å komme seg rundt. Vi endte opp med å flytte litt ut av byen, siden jeg har familie i nærheten av dit vi flyttet. Jeg savner Oslo litt da. Men kanskje mest fordi Oslo minner meg om de dagene der vi ikke hadde barn og forpliktelser og kunne dra ut midt i uka og ta en øl uten å bekymre seg for å bli vekket midt på natta av en liten en som vil se traktorvideo og hoppe på hodet ditt :hoho: Those were the days!

24. august! Det er ikke lenge til! :nigo: Da kan jeg ha det som milepæl fram til min egen i midten av september :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Beccy87 skrev:

Ja det er veldig spennende nå. ENDELIG har vi fått skrapt sammen nok penger til at banken ville gi oss et greit lån så nå føler vi at vi endelig er i gang her! :hoppe:
Nå bor vi på Grunerløkka i Oslo og med vårt budsjett så får man en 2-roms på 50 kvm HVIS man er heldig i dette området, mens vi er ute etter minst 3 soverom så vi ser på områder et godt stykke unna.
Tenker som så at dersom vi holder oss innenfor t-bane nettet i Oslo så er det greit. Jeg bruker for eksempel 20 minutter på bussen/trikken for å komme meg på jobb hver dag her vi bor nå fordi bussen/trikken kjører igjennom hele sentrum så vi kan like gjerne sitte 20 min på banen isteden. 
Føler vi er kommet dit i livet at vi ikke lenger har behov for å kunne rave hjem i fylla etter en natt på byen (skulle kanskje bare mangle med nr to på vei), så om det en sjelden gang blir utgang så er det innafor å ta taxi hjem når den tid kommer istedenfor. ;) 

OUL er 24. August, to uker igjen nå!!!!!! :hoppendeglad:

Åh, så bra at dere endelig får lån! :) Lykke til med jakten :nigo: Banen er utrolig kjekk. Vi bodde i nærheten av dere før, men flyttet litt lengre ut fra sentrum før vi fikk barn - men det kjennes ikke egentlig ut som om vi bor noe særlig lengre borte i og med at vi nå har et t-banestopp like i nærheten, og som du sier er det lite raving hjem fra fylla om dagen ;). Det forrige stedet vi bodde var ikke noe særlig med tanke på kollektivtransport. Veldig bra ellers, da.

Håper bekkenet oppfører seg bedre i dag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Gratulerer med lån! Deilig å kunne starte å boligjakten dere som har hatt ønske om det så lenge. 

Vi tenkte å starte å se over jul. Boligmarkedet er jo helt Texas nå så vil vente til det roer seg litt så vi slipper disse syke, langt over takst budrundene. Er jo galskap nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet er litt bedre i dag, men langt fra bra. 
Kanskje ikke så rart da det ikke har vært en rolig dag i dag. Med reising hele dagen, bæring og gåing osv, osv, osv. 

Er i skrivende innlosjert på hotell i Ålesund og VELDIG spent på hvordan denne natten skal gå. 
Vi har fått et stort rom men er jo vandt til å ha Trollet sovende på eget rom og når han i tillegg har sovet ganske urolig de siste nettene så tror jeg dette kommer til å bli utfordrende. Han sovnet greit litt over 19.00 men har allerede våknet to ganger i løpet av en time og her sitter jeg da, i senga med eneste lys er det som kommer fra laptoppen og den eneste lyden er fingrene mot tastaturet og mannen som ligger og snorker vedsidenav. 
Jeg kunne sikkert skrudd på tvn om jeg ville, men jeg tørr ikke i fall det skal bli helvete der borte i reisesengen og jeg tørr ikke tenke på hvordan det skal gå de ørten gangene jeg må opp for å tisse i løpet av natten. 
Jaja, senga er i alle fall god å ligge i og jeg er stup trøtt så jeg ligger vel snart og snorker sammen med dem jeg også. :P 

Reisen gikk kjempe fint. Trollet sov seg gjennom Gardermoen i babybjørnen og storkoste seg på flyturen uten så mye som en sutrelyd. *fornøyd mamma* :jepp:
Det som ikke gikk like bra var bussturen fra flyplassen og inn til Ålesund. 
Jeg ringte bussselskapet på forhånd for å høre hvordan det ville funke med vogn på bussen, om det beste var å bare la den være inne i prampacken eller om jeg kunne pakke den ut, sette den sammen og putte Trollet oppi for å ha den i bussen som man har på en vanlig bybuss. Jajaja, det skulle ikke være noe problem, skulle til og med får hjelp til å bære den opp trappa var svaret jeg fikk da. 
Så vi pakker vogna ut av prampacken, setter ungen i og triller bort til bussen hvor vi får beskjed av en lettere stresset bussjåfør at NEI! Det kom ikke på tale at den vogna skulle inn i bussen sånn, den måtte legges i bagasjerommet og ungen måtte sitte i bilstol. 
Ehhh... ja ok... :bond:
Så da var det bare å stable unge ut av vogna igjen, demontere forran skuelystene fullstappet buss og kaste den inn i bagasjerommet. Stresset som et helvete kavet jeg meg ombord i bussen igjen og blir møtt av Trollet som gliser i en foroverlent barnestol i aller fremste sete på høyre side! Hadde jeg ikke vært så stresset så hadde jeg dratt mann og barn av bussen igjen og tatt neste. :opplyser:
Jeg er ikke fanatiker og vet jo det at Trollet på ingen måte er kjempe sikker når han sitter på buss i vogna heller, men bare det å se den lille kroppen sitte så åpent til rett foran den store frontruta til bussen, æsj. Vi kunne da vel i det minste fått et sete et par rader lengre bak (selv om bussen var full). :angry:
Tror jeg blir å sende en liten klage til busselskapet dersom jeg føler jeg har overskudd i morgen. 
Vi kommer i alle fall til å pakke ned vogna på hotellet før vi reiser tilbake og ikke prøve oss på vogn-i-buss igjen her. 

Nå er klokka halv ni og jeg sliter med å holde øynene åpne. 
Håper natta blir ok og gleder meg til hotellfrokost i morgen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...