AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #21 Skrevet 6. oktober 2015 OK, har tenkt tanken altså, men tenker at det er stygt gjort, i og med at disse barna har gledet seg til høsferie og få være sammen med søskenbarna sine?? Og hos besteforeldrene er det kjedelig sier de.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Nei, det er da vel ikke noe stygt i det. At det er sjedeliiiii hos besteforeldrene er da ikke deres problem, men noe barnas foreldre får ta tak i. Anonymous poster hash: 86c15...bfd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #22 Skrevet 6. oktober 2015 Fordi.. at de som svarte på den tråden var så opptatt av at jeg var teit som ikke ønsket at alle barna skulle få kose seg sammen. Det at jeg og samboer var sliten og lei av full rulle døgnet rundt, var jo helt idiotisk å si, mente "dere".. Barna måtte jo få være sammen når det kun var i ferien. Og at det ble litt ekstra gjorde jo ingenting, bare det ikke vare hver uke... Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Jeg svarte også i den andre tråden at dere fikk sette ned foten. Og det var det jammen meg mange andre som gjorde i den tråden. Så nå ljuger du så det renner av deg. Svært lite sjarmerende, må jeg si. Anonymous poster hash: 86c15...bfd
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #23 Skrevet 6. oktober 2015 Ser du virkelig ikke forskjell på søsken og søskenbarn? Og det at din samboer er FAR til barna? Ja, du blir like sliten, men saken er likevel en helt annen. Realsjonene mellom dere og barna er en helt annen. Realsjonene mellom barna er en helt annen. Og hvem sitt ansvar det er å passe ungene er en helt annen - ingen av dere har ansvar for nieser/nevøer, men din samboer har faktisk ansvar for SINE EGNE BARN! Gud hjelpe for en tulletråd... Du har null sympati fra meg ihvertfall. Anonymous poster hash: 48491...3a7 At en mor klager på at hun er sliten og stemor vil jeg si er akkurat det samme!! Kanskje verre som stemor, faktisk. derfor mener jeg at en stemor har rett til og mene det samme.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #24 Skrevet 6. oktober 2015 Og nå skal jeg fortelle dere noe. Dette var en test. Jeg skrev en nesten lik tråd for en tid siden, som stemor. At jeg var sliten av at alle tantebarna alltid skulle være hos oss i ferien. All den hetsen jeg fikk fordi jeg ikke ville at barna skulle kose seg sammen, bare fordi jeg var sliten osvosv.. Nå har jeg det svart på hvitt hvor forskjellig en mor og stemor blir behandlet her inne..Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Haha, så kult! Det er så stor forskjell på om man er mor eller stemor her inne. Med en gang noen ser ordet stemor/stebarn så er det sure oppgulp med en gang, nesten uansett hva saken gjelder. Det ser man bare på disse to trådene. Ønsker at folk kan vise mer respekt for andre uansett hvilken tittel man har, men det er visst om å gjøre å dra andre ned i søla. Spesielt stemødre. Hilsen verken mor eller stemorAnonymous poster hash: fab75...99d 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #25 Skrevet 6. oktober 2015 Ser du virkelig ikke forskjell på søsken og søskenbarn? Og det at din samboer er FAR til barna? Ja, du blir like sliten, men saken er likevel en helt annen. Realsjonene mellom dere og barna er en helt annen. Realsjonene mellom barna er en helt annen. Og hvem sitt ansvar det er å passe ungene er en helt annen - ingen av dere har ansvar for nieser/nevøer, men din samboer har faktisk ansvar for SINE EGNE BARN! Gud hjelpe for en tulletråd... Du har null sympati fra meg ihvertfall. Anonymous poster hash: 48491...3a7 Men barna som kommer på besøk er fremdeles søskenbarn så vidt jeg har skjønt det. Det er kusiner av barna som TS er stemor for, og ikke mor. Resten av historien er lik. Jeg forstod deg godt i forrige tråden, og jeg forstår deg like godt i denne tråden. Du må jo bare kreve din rett, du er en del av husholdningen også, selv om du ikke er biologisk mor til barna. Greit nok at de er der noen dager, men da skal det også være regler om rydding og stilletid. Og så får de ha noen dager fra hverandre og noen dager hos besteforeldrene kanskje, om de orker det. Men søskenbarna kan ikke være en hel uke hos dere når det er slik. Anonymous poster hash: 774fa...7b5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #26 Skrevet 6. oktober 2015 Men barna som kommer på besøk er fremdeles søskenbarn så vidt jeg har skjønt det. Det er kusiner av barna som TS er stemor for, og ikke mor. Resten av historien er lik. Jeg forstod deg godt i forrige tråden, og jeg forstår deg like godt i denne tråden. Du må jo bare kreve din rett, du er en del av husholdningen også, selv om du ikke er biologisk mor til barna. Greit nok at de er der noen dager, men da skal det også være regler om rydding og stilletid. Og så får de ha noen dager fra hverandre og noen dager hos besteforeldrene kanskje, om de orker det. Men søskenbarna kan ikke være en hel uke hos dere når det er slik. Anonymous poster hash: 774fa...7b5 takk ja.. det er slitsomt.. blir feil at vi skal ta ferie fra jobb fordi søsteren og barna kommer på besøk. Det tok meg flere uker å hente meg inn etter at de var her i sommerferien, i tillegg til to sykedager fra jobb.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #27 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg svarte også i den andre tråden at dere fikk sette ned foten. Og det var det jammen meg mange andre som gjorde i den tråden. Så nå ljuger du så det renner av deg. Svært lite sjarmerende, må jeg si. Anonymous poster hash: 86c15...bfd ja, dere var noen som sa at vi måtte sette ned foten, men de fleste svarte at vi måtte skjønne at barna ville være sammen når de hadde ferie, og at vi ikke kunne jage de til besteforeldrene fordi vi var slitne.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75
Gjest Magnifiq Skrevet 6. oktober 2015 #28 Skrevet 6. oktober 2015 Kan ikke stebarna også komme tiø besteforeldrene? Hvertfall de eldste?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #29 Skrevet 6. oktober 2015 ja, dere var noen som sa at vi måtte sette ned foten, men de fleste svarte at vi måtte skjønne at barna ville være sammen når de hadde ferie, og at vi ikke kunne jage de til besteforeldrene fordi vi var slitne.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Jeg er på en måte for at søskenbarna skal få se hverandre så mye som mulig, men da må det bli en mer rettferdig fordeling. Da jeg var på den alderen så ble presset fordelt jevnere på foreldrene til alle søskenbarna. Det var ikke slik at det var kun mamma og pappa som hadde huset fullt, men alle foreldrene delte på "byrden". Det er jo kjempegøy med overnatting og sånn, men byrden må fordeles jevnere. Du må ta dette opp med samboer i en rolig periode og virkelig få laget en plan på dette. Han må snakke med sin søster, og eventuelt høre om besteforeldrene orker å ha de på besøk. Er de på besøk hos besteforeldrene så er det søsteren som skal trå til og være hovedansvarlig. Nekter han å gå med på noe så hadde jeg blitt så forbanna at jeg hadde dratt han med til parterapi for å enes om problemet, rett og slett. Anonymous poster hash: 774fa...7b5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #30 Skrevet 6. oktober 2015 Kan ikke stebarna også komme tiø besteforeldrene? Hvertfall de eldste? Jeg er ikke TS, men så vidt jeg forstår/husker så vil ikke barna være der fordi det er "kjedelig", og da har det blitt sånn at de er hos TS og samboeren. Anonymous poster hash: 774fa...7b5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #31 Skrevet 6. oktober 2015 Ser ikke denne tanten barna sine i løpet av uken. Kunne ikke hun vært hos dere på dagtid med barna, og laget middag til hurven og dere når der ekornet fra jobb. Eller aller helst: sett foten ned! Si i fra på en ordentlig måte. Du sier du har prøvd tidligere, da må du bare gjøre det skikkelig skikkelig neste gang. Si at det ikke passer, dere jobber og at dere av tidligere erfaringer rett og slett blitt slitne av besøkene. Hører hun ikke på det, så får du bare si beklager, men det passer ikke.Anonymous poster hash: ccd61...994
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #32 Skrevet 6. oktober 2015 Hvor langt er det mellom husene til dere og besteforeldre, og hvor er mora til ungene? Vi har lignende situasjon her, med 20m mellom husene. Har endelig begynt å finne en praksis som fungerer for oss, men det har vært mange fæle ferier hvor jeg har grått av utmattelse om kveldene. Jeg har blitt strenge Tante Sofie, og vi har rimelig strenge grenser, også for hvor lenge og når de får være hos oss.Anonymous poster hash: 4fbe0...b60
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #33 Skrevet 6. oktober 2015 Ts, kan du linke til den andre tråden? Anonymous poster hash: 06805...415 2
ViljaH Skrevet 6. oktober 2015 #34 Skrevet 6. oktober 2015 Synes dere skal sende alle 7 barna opp til besteforeldrene så kan de ha camp sammen der. Og din svigerinne (uansett om du er mor eller stemor) kan være vertinne. Det hadde vært til pass for henne. Minimum bytte annenhver ferie. Win-win.
Kittykat Skrevet 6. oktober 2015 #35 Skrevet 6. oktober 2015 Hva med å si at dere ikke har mulighet til å være barnevakt fordi dere skal tross alt på jobb? Mor er nødt til å trå på banen selv når det er ferie. Sånn er det bare. Send ungene tilbake til mor og far. Det er de som har ansvaret for dem i hverdagen, ikke dere.
Gjest Skrevet 6. oktober 2015 #36 Skrevet 6. oktober 2015 Syntes det var temmelig kjent ja. Fortsatt en uholdbar situasjon som mannen burde ha reagert på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå