AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 DA var det ferie igjen og samboerens søster tar VIRKELIG ferie fra sine fire barn, akkurat slik som hver gang barna har skoleferie.. Hun kommer hjem til mor og far, legger føttene på bordet og sender barna til oss på overnatting heele uken. Jeg og samboer skal på jobb som vanlig, men med tre tenåringer, to tolvåringer og to fireåringer i hus så har vi ikke mye energi lenger, bare etter to dager. Jeg kjenner jeg blir mektig irritert. Og grunnen til at hun ikke kommer å tar seg av barna selv er at det blir trangt å være hos oss. JA, for det har vi faktisk spurt om samtidig som at vi har sagt at dette er slitsomt og at det er dumt at vi skal grue oss til hver gang de kommer. Hos svigerforeldre er det god plass til at barna kan være, men det har de ikke lyst til, og samboerens søster lar barna bestemme. Kan man kaste ut egne tante/onkel barn? Altså, SI at de MÅ være hos bestefar og bestemor. Hilsen utslitt trebarnsmamma og pappa Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Eh? Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager du lar barna bo hos dere om dere ikke vil? Er dere virkelig så tafatt? Nei, vi har ikke mulighet til å passe ungene deres, for vi skal på jobb som vanlig. Punktum. Hva er problemet? Anonymous poster hash: 48491...3a7 16
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Eh? Jeg skjønner ikke hvorfor i alle dager du lar barna bo hos dere om dere ikke vil? Er dere virkelig så tafatt? Nei, vi har ikke mulighet til å passe ungene deres, for vi skal på jobb som vanlig. Punktum. Hva er problemet? Anonymous poster hash: 48491...3a7 hehe.. dette har vi jo sagt, dog på en litt finere måte. Men hun er sånn: dette gåår helt greit, de største passer de minste osvosv.. Og så er huset bombet når vi kommer hjem. I tillegg så er det DYRT å mette allesammen. Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #4 Skrevet 6. oktober 2015 Da er dere altså så tafatt. Tvinger barna seg inn i huset deres? Neppe. Si ifra nok en gang: nei, dere kan ikke være her, dere må finne et annet sted. Lukk døren. Lås om nødvendig. Problem solved. Ingen tvinger dere til å ha dem på besøk. Det er dere som tillater det. Anonymous poster hash: 48491...3a7 16
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Da er dere altså så tafatt. Tvinger barna seg inn i huset deres? Neppe. Si ifra nok en gang: nei, dere kan ikke være her, dere må finne et annet sted. Lukk døren. Lås om nødvendig. Problem solved. Ingen tvinger dere til å ha dem på besøk. Det er dere som tillater det. Anonymous poster hash: 48491...3a7 OK, har tenkt tanken altså, men tenker at det er stygt gjort, i og med at disse barna har gledet seg til høsferie og få være sammen med søskenbarna sine?? Og hos besteforeldrene er det kjedelig sier de.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Selvfølgelig er det ikke stygt gjort. Det er foreldrene til disse ungene som skaper forventningen hos dem. Og den er helt urealistisk. Det er veldig få som ville tatt imot 4 unger på overnatting en hel uke når man selv skal på jobb. Ikke faen om jeg hadde gjort det. En natt opp, og til og med det er lite sannsynlig. Her må dere slutte å være martyrer. Det er det dere er. Om dere sier ja til dette her, som er totalt urimelig i utgangspunktet, så kan dere ikke syte over hvor slitsomt og dyrt det er. Dere har da valgt det helt selv. Si nei, bestemt og tydelig. Det er ikke noe galt i å si nei til noe som er en veldig stor og kostbar tjeneste. Anonymous poster hash: 48491...3a7 12
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 OK, har tenkt tanken altså, men tenker at det er stygt gjort, i og med at disse barna har gledet seg til høsferie og få være sammen med søskenbarna sine?? Og hos besteforeldrene er det kjedelig sier de..Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Dette er stygt gjort av henne! Det jeg reagerer på er hvordan dere føler det er ansvarlig å la de eldre passe de yngre. Kjenner ikke barna, men håper de faktisk da vet at de sitter barnevakt og er med de yngste fra dere drar til dere kommer hjem igjen. Anonymous poster hash: 4eeab...132
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Fortell hun at dere ikke kan passe ungene hennes, og at hun må slutte å overkjøre dere så kraftig. Anonymous poster hash: c34e5...7ac
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Og nå skal jeg fortelle dere noe. Dette var en test. Jeg skrev en nesten lik tråd for en tid siden, som stemor. At jeg var sliten av at alle tantebarna alltid skulle være hos oss i ferien. All den hetsen jeg fikk fordi jeg ikke ville at barna skulle kose seg sammen, bare fordi jeg var sliten osvosv.. Nå har jeg det svart på hvitt hvor forskjellig en mor og stemor blir behandlet her inne.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75 12
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 OK, har tenkt tanken altså, men tenker at det er stygt gjort, i og med at disse barna har gledet seg til høsferie og få være sammen med søskenbarna sine?? Og hos besteforeldrene er det kjedelig sier de.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Ja, altså akkurat her og nå er det selvsagt altfor sent. Du kan ikke slenge det etter dem når de står på døra. Du må sette ned foten ovenfor deres mor, ikke dem. Og altså i god tid. Du kan til og med benytte sjansen nå. Er de vanligvis hos dere i jula? Lanser for barna når de kommer at det er "trist dere ikke har tid/ork til dem i neste ferie". Forklar enkelt hvorfor. Sett ned en regel om hvor ofte og hvor lenge de er velkomne (feks neste gang 3 dager i påska). En annen ting er: du er familie. Din søster er tydeligvis ikke den mest eksemplariske av typen foreldre, så en uke her og der hos dere er kanskje for desse barna forskjellen på å gjøre det ok i livet og å ikke ha det så bra? I så fall ville jeg ofret litt. Hvor er barnas far, ts? Han ville muligens være en bedre egnet person til å ta dem i høstferien? Anonymous poster hash: 3629d...1ad
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Og nå skal jeg fortelle dere noe. Dette var en test. Jeg skrev en nesten lik tråd for en tid siden, som stemor. At jeg var sliten av at alle tantebarna alltid skulle være hos oss i ferien. All den hetsen jeg fikk fordi jeg ikke ville at barna skulle kose seg sammen, bare fordi jeg var sliten osvosv.. Nå har jeg det svart på hvitt hvor forskjellig en mor og stemor blir behandlet her inne.. Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Det beviser jo ikke noe da med mindre det er de samme som svarer her som i den forrige tråden. Anonymous poster hash: 637e1...fd2 6
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Det beviser jo ikke noe da med mindre det er de samme som svarer her som i den forrige tråden. Anonymous poster hash: 637e1...fd2 Helheten her inne.. Det er helt sykt, spør du meg Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #13 Skrevet 6. oktober 2015 Og nå skal jeg fortelle dere noe. Dette var en test. Jeg skrev en nesten lik tråd for en tid siden, som stemor. At jeg var sliten av at alle tantebarna alltid skulle være hos oss i ferien. All den hetsen jeg fikk fordi jeg ikke ville at barna skulle kose seg sammen, bare fordi jeg var sliten osvosv.. Nå har jeg det svart på hvitt hvor forskjellig en mor og stemor blir behandlet her inne..Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Digger deg! Anonymous poster hash: 4eeab...132 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #14 Skrevet 6. oktober 2015 Digger deg!Anonymous poster hash: 4eeab...132 måtte bare... Anonymous poster hash: 0a14f...a75
Gjest Magnifiq Skrevet 6. oktober 2015 #15 Skrevet 6. oktober 2015 Og nå skal jeg fortelle dere noe. Dette var en test. Jeg skrev en nesten lik tråd for en tid siden, som stemor. At jeg var sliten av at alle tantebarna alltid skulle være hos oss i ferien. All den hetsen jeg fikk fordi jeg ikke ville at barna skulle kose seg sammen, bare fordi jeg var sliten osvosv.. Nå har jeg det svart på hvitt hvor forskjellig en mor og stemor blir behandlet her inne..Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Det spiller da ingen rolle når det kommer til tantebarn, om man er mor eller stemor til barna i huset? Man har vel samme rollen til tantebarna uansett? Forstår ikke helt den jeg altså.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #16 Skrevet 6. oktober 2015 Men.. det er da himmelvid forskjell på å få fire søskenbarn/nieser og nevøer på BESØK, og at fire av ens egne barn (mannens barn/ egne barns søsken) er HJEMME samtidig med søsken i ferien. Slitenheten du som tante/stemor opplever er helt sikkert helt den samme, men for barna det gjelder og resten av familien er jo situasjonen helt forskjellig. Også hvis det er en svigerinne som sender barna til en bror i hver ferie, eller en moren som sender barna hjem til barnas egen far i feriene. Har dere så mange barn, så har dere det. Anonymous poster hash: da4a1...b7f 9
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #17 Skrevet 6. oktober 2015 Og nå skal jeg fortelle dere noe. Dette var en test. Jeg skrev en nesten lik tråd for en tid siden, som stemor. At jeg var sliten av at alle tantebarna alltid skulle være hos oss i ferien. All den hetsen jeg fikk fordi jeg ikke ville at barna skulle kose seg sammen, bare fordi jeg var sliten osvosv.. Nå har jeg det svart på hvitt hvor forskjellig en mor og stemor blir behandlet her inne..Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Jeg forstår ikke. Uansett om du er mor eller stemor så er det vel barnas fettere og kusiner om er hos dere? Merkelig at det skal være sånn forskjell. Men jo, er lett sånn på forum at om én kjører seg fast i et spor (du er stemor) så henger de fleste seg på. Man kan få himmelvide ulike svar på ganske identiske innlegg avhengig av små formuleringsendringer og avhengig av hvem som svarer. Anonymous poster hash: 97c1c...288 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #18 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg forstår ikke. Uansett om du er mor eller stemor så er det vel barnas fettere og kusiner om er hos dere? Merkelig at det skal være sånn forskjell. Men jo, er lett sånn på forum at om én kjører seg fast i et spor (du er stemor) så henger de fleste seg på. Man kan få himmelvide ulike svar på ganske identiske innlegg avhengig av små formuleringsendringer og avhengig av hvem som svarer.Anonymous poster hash: 97c1c...288 Fordi.. at de som svarte på den tråden var så opptatt av at jeg var teit som ikke ønsket at alle barna skulle få kose seg sammen. Det at jeg og samboer var sliten og lei av full rulle døgnet rundt, var jo helt idiotisk å si, mente "dere".. Barna måtte jo få være sammen når det kun var i ferien. Og at det ble litt ekstra gjorde jo ingenting, bare det ikke vare hver uke... Anonymous poster hash: 0a14f...a75
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #19 Skrevet 6. oktober 2015 Men.. det er da himmelvid forskjell på å få fire søskenbarn/nieser og nevøer på BESØK, og at fire av ens egne barn (mannens barn/ egne barns søsken) er HJEMME samtidig med søsken i ferien. Slitenheten du som tante/stemor opplever er helt sikkert helt den samme, men for barna det gjelder og resten av familien er jo situasjonen helt forskjellig. Også hvis det er en svigerinne som sender barna til en bror i hver ferie, eller en moren som sender barna hjem til barnas egen far i feriene. Har dere så mange barn, så har dere det. Anonymous poster hash: da4a1...b7f Kanskje jeg misforstod dette. Var den opprinnelige tråden slik at du er stemor til tre barn, og må derfor godta at de har FIRE søskenbarn på besøk i feriene alltid? Da forstår jeg at du blir irritert over forskjellsbehandlingen av mor/stemor. Men uansett er det mannen din som er den store stygge ulven her. Anonymous poster hash: da4a1...b7f
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #20 Skrevet 6. oktober 2015 Fordi.. at de som svarte på den tråden var så opptatt av at jeg var teit som ikke ønsket at alle barna skulle få kose seg sammen. Det at jeg og samboer var sliten og lei av full rulle døgnet rundt, var jo helt idiotisk å si, mente "dere".. Barna måtte jo få være sammen når det kun var i ferien. Og at det ble litt ekstra gjorde jo ingenting, bare det ikke vare hver uke... Anonymous poster hash: 0a14f...a75 Ser du virkelig ikke forskjell på søsken og søskenbarn? Og det at din samboer er FAR til barna? Ja, du blir like sliten, men saken er likevel en helt annen. Realsjonene mellom dere og barna er en helt annen. Realsjonene mellom barna er en helt annen. Og hvem sitt ansvar det er å passe ungene er en helt annen - ingen av dere har ansvar for nieser/nevøer, men din samboer har faktisk ansvar for SINE EGNE BARN! Gud hjelpe for en tulletråd... Du har null sympati fra meg ihvertfall. Anonymous poster hash: 48491...3a7 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå