Gå til innhold

Tips til å pugge gloser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver å lærer arabisk, og har lært å lese og skrive nesten helt perfekt. Det vil si at jeg leser uten betegnelsene og at jeg har lært mye av gramatikkenregler slik at jeg ve hvordan bokstavene ender av seg selv. Problemet er at jeg sliter med å pugge ord og går lei av det ganske fort. Det vanskeligste med hele språket er egentlig gramatikken, skriving og lesing, men jeg sliter liksom med det lette. Har dere tips?

Anonymous poster hash: 1deab...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker et program som heter Anki. Det består av "kort" med for- og bakside, som kan brukes til å pugge alt mulig, og underveis forteller du programmet hvor lett eller vanskelig hvert kort er, og så quizzer det deg i det du trenger ekstra trening i. Du kan enten lage dine egne kortstokker eller laste ned andres.

Anonymous poster hash: 5c869...7bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokuser på en liste med få gloser for hver dag. Heng denne listen f.eks. på speilet på badet, og se på den og repeter hver gang du er der inne. På slutten av uka skal du se hvor mange ord du kan av alle ukas lister.

Når du skal pugge glosene, prøv å bruk dem i en setning hele tida. Prøv å kombinere 4-5 helt urelaterte gloser og sett dem sammen i en skikkelig tullete setning. Etter hvert får du en samling full av tullete setninger, som du kan se over og le litt av.

Klistre på lapper i huset/rommet ditt på eiendeler, med de arabiske ordene for dem. Som vegg, gulv, ulike møbler, matvarer, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duolingo har kanskje arabisk? Da kan du "spille" deg gjennom øvelser både på app og på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...