Rakel Skrevet 23. september 2004 #1 Del Skrevet 23. september 2004 Hei! Ja, her kommer min dagbok. Vil skrive litt om alt. Tanker og følelser. Lottotall og drømmer. Mannen min er i nordsjøen, og kommer hjem nå på fredag. Gleder meg til det. Rødvin og god mat. Alltid kos når han kommer hjem. Da jeg kom hjem fra frisøren i dag lå det blomster på bordet. 3 langstilkede roser. :dagensrose: Jeg trodde det var til datteren min, men så mitt navn utenpå. Åpnet den og leste kortet: "Jeg elsker deg" med min manns navn under. Det var alt som sto. Og dette er første og eneste gangen jeg har fått blomster av ham gjennom 12 års forhold. UTROLIG!!! :o Han har nok følt at det er alvor nå. Har ringt fra nordsjøen og bestilt til meg på døren. Jeg ble så rørt med tanke på når han har sagt hva som skal stå i kortet. (Han er fra Chile, og er en rolig og snill familiemann med masse følelser han viser men sjelden sier høyt.) Slutter av nå, skal snart på jobb. Både i kveld og i morgen tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 27. september 2004 Forfatter #2 Del Skrevet 27. september 2004 Nå holder vi på med å starte opp nytt foretak. Det blir utrolig spennende. Jeg er helt gira nå, og lurer på hvordan det vil bli f.eks. om et år fra nå. Vi vil leie kokk hjem. Vi er 3 stykker som har startet opp. Vi kan tilby det meste. (Har til og med en muslimsk kokk på lur) Vi vil tilby å "shine" opp, rydde og vaske litt, dekke bord osv. Hensikten er at man kan leie restaurantbesøket hjem på en måte. Man skal også slippe stress med huset. Det tar vi oss av. Alt er basert på kvalitet og luksus. I helgen var vi på Alternativ messen. Kjempekoselig. Det er jo mye tull og rart, men også endel spennende ting. Var på foredrag hos et spiritistisk medium. (Om ikke annet så for showet) 8) Han plukket ut tilfeldige i salen og fortalte om avdøde, beskrev dem osv. Mye "lott og løye", og skikkelig egokveld. Etterpå gikk vi ut og spiste og snakket om alt vi hadde opplevd. :hår: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 27. september 2004 #3 Del Skrevet 27. september 2004 Tittei Velkommen som dagbokskriver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 27. september 2004 #4 Del Skrevet 27. september 2004 heisann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~*Tomine*~ Skrevet 27. september 2004 #5 Del Skrevet 27. september 2004 Gratulerer med dagboken :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Lykke til med foretaket! Det er alltid så spennende å høre om sånne oppstarter synes jeg, men jeg er kanskje spesielt interessert siden jeg jobber med sånt. (så lurer du på noe ang. registrering av foretaket, moms ellernoe, er det bare morro om du spør). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 30. september 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 30. september 2004 Å, Så koselig det var å få hilsninger. Takk, takk :bukke: :-D Pulsa, ja det er spennende. Ble nysgjerrig på hva hva det er du driver.....? Vi hadde møte med Kvasir i forgårs, og skrev kontrakt på et år. Da vil de sørge for at vi raskt blir funnet på nettet, og at vi vil komme opp som de første treff. Håper det var et godt valg til å begynne med. De lager også en infoside med oss med bilder osv. Kostet 6000 for et år. Jeg holder på å fylle ut skjemaene nå, må ha en pause innimellom for å puste ut, komme på nye ideer. Tror det blir ganske bra. Hjemmesiden er det en bekjent som lager, men det blir bare helt enkelt i starten. Han jobber i reklamebyrå her i byen, så vi er spente på hvordan det blir. Vi betaler jo ikke noe for dette. Jeg som snakket om frisøren her oppe. Han gjorde det ikke så bra denne gangen, nei. Blir ikke fortrolig med håret. Det er blitt helt forandret, og jeg føler meg litt rar med det. Det er ikke meg, liksom. Fra å være lys, har jeg nå brunlig hår, lysere i øverste laget. Fra å ha lang lugg, er den nå klippet pinnkort!!! :-( Helt pigg en liten del, men skrår nedover. Jeg ville ha forandring, men dette ble nok litt mye. Ja, ja.. (Jeg skal jo ta bilde nå også til hjemmesiden) Ellers har jeg jobbet hver dag, og i dag tenkte jeg å luke litt ute i det fine været. Kanskje plante noen vårløker. Og så fikk min bror tvillinger for 2 dager siden. Jente + gutt. Begge to nesten 4 kg!! De var jo veldig svære til å være tvillinger da. Hingsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 1. oktober 2004 #8 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hei! Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en kjempe flott helg. Klem fra meg :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 1. oktober 2004 Takk Trulselinemor. Ha en flott helg du også. :-) Ja, i morgen kommer lottotallene. Skal prøve å skrive en rekke hver lørdag, bare for gøy, så får vi se...... I morgen skal datteren min på "lan", så hun tar med seg dataen i 4-5 dager. Jeg får bruke bredbåndet på TV imens. Angående drømmer, så har jeg stor tro på dem, og at vi både kan motta viktig informasjon og bli varslet på flere områder. Jeg er skeptisk til mye, og mener det ligger en forklaring på det meste "uforklarlige". Vi har bare ikke funnet svaret på alt enda. Det er utrolig spennende med drømmer i hvert fall. Har skrevet drømmedagbok periodevis siden 1984, og det er fasinerende å lese etter noen måneder, da alt får mening, og du ser alle varsler du har fått. Mye av drømmelivet er kun rester av dagens opplevelser, rot som skal sorteres og bearbeides, men det er også sekvenser som er veldig spennende. Dere er velkommen til å skrive inn drømmene deres, så kan jeg prøve å gi en pekepinne på hva de kan bety. Dette synes jeg bare er kjekt! :-) Skal på jobb igjen i kveld, så har jeg fri helt til Onsdag. Det skal bli deilig. Masse å gjøre hjemme. Deilig å få alt på plass. Som han bergenseren sa i går på homsepatruljen; -Har brukt 30% av livet til å lete etter ting. he, he. Jeg har det ikke så galt, da, men ja, det er en del rot for tiden. Må få ryddet unna sommerklærne i hvert fall. :oops: Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nå er det lenge siden sist. Har vært veldig opptatt, og hatt en "sur" mann hjemme som klager på for lite oppmerksomhet.... Så da blir det lite på dataen. Fra det ene til det andre..... :-) Jeg ble avbrutt her med at vi har fått vårt første oppdrag!!!! YESS Vi fikk forespørsel om å lage mat til 25-30 personer den siste helgen i november. Nå ble jeg kjempeglad, men også nervøs. Har aldri gjort dette før. Hvor mange servitører trenger vi? Hvordan skal det gå? Spennende, men har sommerfugler i magen. Dette er jo tross alt et oppdrag verdt 15-18 000, så det bør jo bli vellykket. Vi skal ihvertfall yte alt for at det skal bli bra og at alle blir fornøyde. Nå snakket jeg nettop med markedsansvarlig på Tvedt angående sponsing. De var ikke uvillige til det. Får svar på Mandag. :-) Vil de skal sponse borddekning, tallerkner, lys osv. Vi vil dekke til lekre bord ved private anledninger. Flere vil antagelig spør hvor de kan få kjøpt enkelte av produktene dersom det ser lekkert og tøft ut. Og hva er vel bedre reklame enn det? De er dumme hvis de sier nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 27. oktober 2004 #11 Del Skrevet 27. oktober 2004 Så flott at noe positivt skjer Ville egentlig bare stikke innom for å si velkommen, men jeg synes det er tøft at du tør å starte for deg selv. STÅ PÅ!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 28. oktober 2004 Takk for hilsen og oppmuntring, M. :-) Spennende å se hvordan det vil utvikle seg. I dag sendte jeg blomster til en venninde som fyller år. Kan ikke komme på dagen hennes i kveld p.g.a jobb, så jeg gjorde det på den måten heller. Kjørte ungene til skolen i morges. Har ei jente i 2.klasse og ei i 10.klasse. Hun på 15 (Beccy) kan være ganske nebbete og frekk til tider, særlig mot meg. Hun avviser lillesøsteren, og skriker at alle skal UT dersom noen våger å nærmer seg rommet hennes. Fikk klump i halsen i dag. Beccy trodde jeg hadde kjørt, og jeg ser henne ta lillesøsterens hånd. Så dem gå hånd i hånd inn i skolen. Beccy med den gule boblejakken, og bella med den lille ryggsekken på ryggen, så stolt og kry for å få holde i hånden til storesøster. De skal være alene når jeg er på jobb, og det er rart hvor bra de går sammen når jeg ikke er hjemme. Det er sjelden Beccy passer henne, for jeg føler det ikke vil gå. (Hun vil ikke) men disse kveldene viser det seg at de koser seg, spiller spill, og gjør ting sammen som de ellers aldri gjør. Det viser seg å være veldig positivt for dem. Beccy med ansvaret og lønn, og bella som får være sammen med storesøsteren. (Det er bare 2-3 ganger pr. måned) Beccy maser om å få overnatte hos kjæresten som hun har hatt i et år nå. Hun er til å stole på, røyker og drikker ikke. Mye mer fornuftig enn jeg noen gang har vært. På hennes alder hadde jeg allerede debutert med alt dette, desverre. Jeg var helt ute av kontroll, og skulle være med på alt. Måtte for all del ikke gå glipp av noe..... Jeg har vært kjempenervøs for henne, da både meg og faren ikke har vært av de roligste typene, for å si det mildt. Og Beccy var også veldig aktiv som liten. Nå er det snudd helt om. Hun er rolig, fornuftig og fornøyd med positive ting. Opptatt av skolen og karakterer. Hun har derimot 2 store interesser som kan bli litt intense. Det er gutter og data. Sitter på dataen i timevis, og er ellers sammen med gutter. Har hatt en kjæreste en stund nå, så hun drar ofte og besøker ham. Ellers var hun på "lan" i høstferien. Da kom hun avbildet i avisen, men underskrift: "Beccy trives blandt guttene og er hardtslående i Counter-strike." Tatt helt på kornet...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 29. oktober 2004 Ja, nå strømmer visst pengene bare inn.....he,he.. :-) Mannen min har begynt med noe i nordsjøen gjennom kammerater. Lese reklame, og motta lønn. Jeg har lagt et innlegg her for å høre om det er noe svindel bak dette her. Det høres for godt ut til å være sant!! Tjene 2000 kr. på noen timer??? Nei, får avvente å se... Uansett har vi også fått bestilling på julebord for 60 personer. De skal kun ha enkel Mexicansk rett, og har fått det til en rimeligere pris. Mannen min vil også kjøre taxi når han er hjemme. Han kjeder seg med 4 uker uten noe å gjøre, og liker å kjøre, så..(han har vel kanskje hørt om alle tilbudene de får fra damene på nattestid også) Var på foreldremøte i går. Hadde bare 1/2 time til jeg skulle på jobb, og de foran meg satt og satt. Tiden krympet inn til et kvarter, og jeg banket på og sa jeg hadde dårlig tid. Like etter satt jeg selv og pratet meg bort som om jeg hadde all verdens tid. Utrolig flaut. :oops: Tror nok hun trodde det var løgn med at jeg skulle på jobb. Kom for sent der også, så... Beccy var helt "på tuppa" i går da jeg kom hjem. Skulle vise meg en hjemmeside med ei jente som hadde omkommet i ulykke. Tårene trillet på henne, grøtete stemme. :cry: Veldig følsom for tiden.. Plutselig sier hun at hun vil bli Jehova Vitne!!! :o Hun har snakket mye om dette med ei klassevenninde som er det, og synes det virker tiltalende. Da jeg himlet med øynene, ble hun rasende. Ingen latterliggjorde hennes tro!! Jeg sa at selvfølgelig skulle ikke jeg bestemme eller fnyse av hennes tro. Hun måtte selv velge og bestemme hva hun selv syntes var viktig. Jeg hadde min mening, og hun måtte selv finne sin. Jeg sa det var viktig hun leste litt mer om det før hun tok et valg. Og at det var viktig å få info fra mange kanter først. Ikke bare høre på andre, men lese og undersøke selv. Hun sa da at denne jenta gikk det veldig bra med. Hun var lydig mot foreldrene og gjorde det bra på skolen. Da jeg spurte om hun ville være mer lydig, sa hun Ja! Tror det har med at hun vil reise som utvekslingsstudent til utlandet neste år.(4 uker) Betingelsene var at hun var til å stole på og om vi hadde råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 29. november 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 29. november 2004 Ja, nå er det lenge siden.... Snart jul, og jeg har fått opp advendtsstaker osv. Skal ut på oppdrag den 17. desember å ha julebordet til Kvasir. En avdeling på 12 personer. Gleder og gruer meg. Dette blir første gang, da de andre syntes det ble for dyrt... Heldigvis er ikke kokken nervøs. Han gleder seg :-? (til å vise fram maten.) Vi hadde lyst til å servere en helt spesiell drink, men til det trenger vi Peruansk "Pisco". Det var selvfølgelig umulig å få tak i. Ellers har vi andre kunder helt ut til januar. Men første gangen blir nå spesielt. Jeg er kjempenervøs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 8. desember 2004 Vi har blitt oppringt av TV2!! De ringte i går og sa de hadde lest om oss og syntes det virket veldig spennende. De spurte om dette var nytt, og ville ha oss med i en reportasje i et matprogram. Jeg håper, håper..... Dette er jo en kjempesjanse for oss dersom vi får være med, og det tilsvarer sikkert reklame for hundretusenvis av kroner. Vi får vise oss frem, og fortelle om konseptet vårt. Alle vi prater med synes det er veldig spennende, og "mannen i gata" kunne selv tenke seg å ha oss hjem. Vårt mål er jo at de som leier oss skal ha en skikkelig "nydas-kveld". Slappe av, og bare nyte. De kan komme fra jobb, og slippe å tenke på om det ser O.K ut i huset. Vi skal "shine opp", dekke bord, servere, ja alt! Ingen forberedelser, bare bestemme en kveld uten stress. Og det beste av alt er at det koster ikke så mye mer enn et restaurantbesøk. "Man kan ta det hjem og nyte sin sigar sammen med gode venner i lun luksus." (Dette bruker vi i reklamen) Nå er det bare å krysse fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 15. desember 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 15. desember 2004 2 dager igjen til vi skal ha selskapet. Er veldig spent på hvordan det går. Har snakket med TV2, og de skulle kanskje være med allerede denne første gangen. Nervene kommer til å være i spenn dersom de også kommer. (Kunne egentlig aldri tenkt meg å være på TV, men for dette gjør jeg det.) Håper inderlig at maten blir bra. Heldigvis er kokken rolig og har alt under kontroll. Men man vet jo aldri... Vi skal ha champignonsuppe med østers til forrett, andebryst til hovedrett og sjokolademousse med krem og friske bær til dessert. ÅHHhuuu, jeg både gruer og gleder meg nå. Dette blir debuten, og mye avhenger av at det går veldig! bra. *Håper det blir kjekke ting jeg kommer til å skrive under her.* Ellers er jeg alene om alt nå før jul, men det går helt fint. Koser og forbereder sammen med barna. I går forsto jeg plutselig grunnen til at jeg kjente meg sånn igjen i den reklamen med han som koster snø av bilen. Han strever og snubler, og når han endelig er ferdig og trykker av alarmen, så piper det i bilen på siden av.. Jeg skulle feste små lys på et villhassel-tre utenfor... (Ja )Sjekket først lysene, så tredde jeg en og en inn på disse krokete greinene. Jeg frøs og strevde lenge om langt, og gjorde det omhyggelig og i et slags mønster. Da jeg endelig var ferdig, gikk jeg inn for å ta i kontakten og "beundre" kunstverket mitt. Jeg satte kontakten i mens jeg kikket på treet. Ingenting skjedde... :o Trodde jeg skulle eksplodere i sinne og fortvilelse. Har stor innlevelse med denne mannen i reklamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 16. desember 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 16. desember 2004 I dag skal vi handle inn varene. Jeg bestilte fra Bama i går, og henter i dag. Jeg tenker mye på min far for tiden, og på alt som skjedde da han ble syk. Er forbanna på eks-konen hans og alt hun har gjort. Tror hun må ha en personlighetsforstyrrelse. Det er mange ting som dukker opp nå, og mange hendelser får plutselig betydning. Hvordan alt hele tiden dreide seg om henne. Uansett hva som skjedde andre, så klarte hun å snu det til seg selv. Hun elsker offer-rollen, og å få medlidenhet, selv når det egentlig er andre som lider. Hun er ekspert i å gi andre skyldfølelse, og er flink til å påpeke "feil". Man tar seg i å unnskylde noe som man egentlig ikke har gjort, fordi hun tror, eller er redd for at det skal skje. Så man blir stående å unnskylde en tenkt situasjon fra hennes side. Det er helt utrolig hvor langt hun har klart å gå i mange situasjoner, og ikke minst er det utrolig å se tilbake hvordan man har latt seg manipulere, og hvor blind man blir. Jeg må bare prøve å ikke legge det på meg, men tenker og irriterer meg på det hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 17. desember 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 17. desember 2004 I går hadde jeg visst bursdag. :blomst_opp: Jeg hadde helt glemt det ut, da en venninde ringte for å gratulere meg. Så fikk jeg blomster på døren, og en venninde kom med flott undertøy og glass-lysestaker. Jeg hadde fullt opp, ut og handle varer osv., og på kvelden var jeg på jobb. Da jeg kom hjem hadde flere ringt, og min mor hadde vært her med presang. Fikk også en flott juleoppsats. Av min bestevenninde fikk jeg gavekort til å bruke på meg selv. Har ikke tid nå, men gleder meg til å shoppe litt. Fikk smake på sausen i går. Han eksperimenterer litt i forkant og den var fantastisk god. Det var bl.a appelsin og anis i den. Det var en helt anderledes smak, men rett og slett nydelig. Til andebryst og god drikke blir det en smaksopplevelse. Han holder på å lage mønster med sjokoladepynten, har laget "sukkerspiraler" til pynt. Vi har også skaffet ferske blåbær og bringebær importert fra Chile. Fy søren de var gode! De blir heldige i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rakel Skrevet 18. desember 2004 Forfatter #19 Del Skrevet 18. desember 2004 Det ble kjempebra! Mye bedre enn både jeg og gjestene hadde forventet, tror jeg. Maten ble nydelig. Vi var 2 kokker på kjøkkenet, og 2 servitører. Når vi serverte, og de begynte å spise, hørte vi bare "umm", "gud, så godt" osv. rundt bordet. Kokkene gjorde en kjempeinnsats, og maten ble bare helt topp. Vi fikk applaus etterpå, og det var bare skryt fra gjestene. En av gjestene var t.o.m i gang med å bestille oss på nytt. Veldig koselig selskap. Det var Kvasir sitt julebord, og de tok flere bilder av både oss og maten som de selv skulle bruke. Kanskje vi dukker opp på nettet snart? Håper det. Kjempekoselig, og alle likte det vi gjorde. Så nå får vi se videre... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 18. desember 2004 #20 Del Skrevet 18. desember 2004 Jeg ville bare stikke innom deg for å ønske deg en riktig god jul og et godt nyttår! Håper du har det bra. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå