Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/stoltenberg-refser-russlands-grensebommert/a/23537009/ Men å refse USA for å bombe et sykehus gjør han selvsagt ikke.
Granny Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/russland/stoltenberg-refser-russlands-grensebommert/a/23537009/ Men å refse USA for å bombe et sykehus gjør han selvsagt ikke. Ingen er vel så dumme at de tror på det Stoltenberg sier. Det som Stoltenberg lirer av seg, er selvfølgelig CIA/NATO propaganda. Til Stoltenbergs unnskyldning må sies at dersom han hadde sagt noe annet enn det han sa, så hadde han i beste fall stått på gata uten jobb i morgen, og i verste fall ligget 6 fot under jorden. 1
Gjest Gjest_Balian de Ibelin Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Ingen er vel så dumme at de tror på det Stoltenberg sier. Det som Stoltenberg lirer av seg, er selvfølgelig CIA/NATO propaganda. Til Stoltenbergs unnskyldning må sies at dersom han hadde sagt noe annet enn det han sa, så hadde han i beste fall stått på gata uten jobb i morgen, og i verste fall ligget 6 fot under jorden. Jeg har aldri hat noe særlig sansen for konsperasjonsteorier.
studerende Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Russland har hatt vel mange grense"bommerter" i det siste, har de ikke?
Snof Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 (endret) La oss se vekk ifra Ukraina-krisen her; Det er en tanke som stadig dukker opp, og for å si det litt banalt. I denne konflikten så er USA/Vesten de "slemme". Om ikke annet, så har jeg store vanskeligheter for å se at NATO kan oppføre seg som moralsk høyverdig i forhold til Russland. Er til å le av å høre fordømmelsen av statsledere som aktivt gikk inn for å bombe Libya. For å si det slik; En allianse av USA, Tyrkia og Saudi Arabia har jeg ikke særlig til overs for. Saudi Arabia er et av verdens mest brutale land, der pisking, halshugging er offentlig straff. Ateisme er også blitt stemplet som terrorisme i landet, og fra det jeg har hørt, så er det høyst reellt. Som ateist i landet, eller noen annen religion, innebærer døden. Det er tydeligvis noen intelligente i landet som ikke er blitt fullstendig hjernevasket av Saudi Arabisk hatideologi. Det er viktig å fram fram at de ER et av verdens verste fascistisk land, og et teokrati som bruker milliarder på å spre hatet sitt, som er IDENTISK med den islamske stat. Forskjellen er vel at lederne i landet forstår sin egen svakhet, samt har blitt litt vel glad i luksus. Tyrkia er heller ikke særlig bedre, der fascisme vokser seg sterkt. Et land som aktivt går inn i å utslette et folk, ved at kurderne blir nektet å snakke, eller studere kurdisk. De har som mål å utslette kurdisk kultur. Man kan til tider undres hvorfor det historisk sett har vært såpass stille om Tyrkias behandling av kurderne, for ikke å snakke om andre arabiske ledere. Å stå fram som kurder i de "tyrkiske" områdene av Tyrkia er ikke bare bare. Tyrkia er et land med mindreverdighetskompleks som drømmer om forhistorisk storhet, altså kalifatet, og ser man på situasjonen for journalister i landet, så er det tragisk lesing. Hele landet er i en kokebokoppskrift til noe verre. Et lite lyspunkt er at de fortsatt har de som er villig til å stå opp mot fascisten Erdogan, alt fra feminister, venstreradikale, konservative, og nasjonalister. Arven etter Ataturk holder nok disse islamistiske kreftene til Erdogan noe igjen. Likevel kan jeg ikke unnlate å si at Erdogan faktisk gjør det bra ved valg, så selv om han er splittende, så har en relativt stor støtte. Ei har han særlig store hemninger mot å bruke antidemokratiske virkemidler. Her er noe av diktatorens utsagn for de av dere som fortsatt er i tvil med hva man har å gjøre med: "Democracy is like a train: when you reach your destination, you get off" "You cannot be both secular and a Muslim! You will either be a Muslim, or secular! When both are together, they create reverse magnetism [i.e. they repel one another]. For them to exist together is not a possibility! Therefore, it is not possible for a person who says “I am a Muslim” to go on and say “I am secular, too.” And why is that? Because Allah, the creator of the Muslim, has absolute power and rule!” He went on to say, “When [does the sovereignty belong to the people]? It is only when they go to the polls [every five years] that sovereignty belongs to the people. But both materially, and in essence, sovereignty unconditionally and always belongs to Allah!" USA er virkelig ikke å godt selskap! På andre siden har man Russland, Iran, og Assad. På mange måter et mer stabiliserende allianse. Har liten eller ingen tro på at et tap for Assad fører noe godt for seg. Min spådom er ikke særlig lys, der alt fra kristne til alawitter vil bli utsatt for etnisk rensing, og kanskje til og med folkemord. Har mye større tro på at en eventuell overgang til demokrati går gjennom Assad. Har også vært noen reportasjer i det siste ,der situasjonen i Syria ikke var så dyster før krigen, som man av og til får inntrykk av ved å¨bare høre på "norske eksperter" Som sagt, etnisk rensing/folkemord vil være resultatet av USAs politikk og allianser. Den støtten til disse "liksom moderate", har jeg heller ikke særlig sansen for, og er nok et resultat for en vestlig boble, der man nekter å ta inn over seg realiteten om den store støtten til fascistisk, og voldelig islam. Men men, det er tross alt viktigere å ikke fornærme! Vestens er med tiden blitt ekspert i å gjøre drømmende til eksperter. Iran er dog en hard nøtt å knekke, men ser ikke at det skal ha for mye å si i forhold til atomvåpenkappløpet(?). Resultatet av iranske atomvåpen vil være Saudiske atomvåpen noen år senere, og kanskje noe flere land deretter. Det siste man vil se i den regionen. Det som skiller seg ut fra, la oss si Russlands inngripen i Afghanistan på slutten av 70-tallet, og ut 80-tallet, er at Russland har lokale på bakken. Det er Assad, Iranske styrker, og diverse shiaer (tror jeg). I tillegg kommer kurderne, selv om de ikke blir nevnt. Kurderne blir dog bombet av Tyrkia, som jo er i den amerikanske alliansen. Så mye for å tro at USA er på den "gode" siden. Med det sagt, så må ærlig innrømme at jeg ikke har særlig imot Russlands rolle i akkurat den konflikten, og så kan heller NATO og USA holde seg unna for en gangs skyld! Endret 5. oktober 2015 av Snof 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #6 Skrevet 5. oktober 2015 Men å refse USA og deres bombing av sykehus og sivile, er det jo selvfølgelig ingen som gjør..... Anonymous poster hash: 36188...012 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå