Gå til innhold

Evolusjon er det fakta eller løgn

Gjest Gjest_Balian de Ibelin

105 stemmer

1. 1. fffff

• Evolsujon er fakta
      87
    • Evolsujon er en løgn fortalt av djevelen
      12
    • Jeg bryr meg rett og slett ikke
      6

Anbefalte innlegg

FB_IMG_1447278853179.jpg

Anonymkode: be8dc...287

Hva med å lære barn at evolusjon aldri er observert?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du klarer heller ikke å gi noen svar på det du blir spurt om.

her er tema at evolusjon ikke er observert eller fakta, om du vill.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kun skal lære barn det de kan observere foran egen øyne, blir det lite igjen av skolegangen.

Dersom vi derimot, som i dag, lærer bort også det vi forstår og kjenner til gjennom alle observasjoner og oppdagelser opp gjennom historien, får vi er utdanning det går an å bygge på. En utdanning som vil gjøre barna i stand til å videreutvikle menneskehetens kunnskaper og forståelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jo det. Jeg har sett det med mine egne øyne ;) 

Jeg har oppfordret deg også til å besøke et naturhistorisk museum medDet en stor fossilsamling, mmen de er vel bare «liksom» de også, i følge deg? Sammen med alt annet som er observerbart?

Som KaraW er jeg også spent på å høre hva du ville ansett som en reell observasjon? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi kun skal lære barn det de kan observere foran egen øyne, blir det lite igjen av skolegangen.

Dersom vi derimot, som i dag, lærer bort også det vi forstår og kjenner til gjennom alle observasjoner og oppdagelser opp gjennom historien, får vi er utdanning det går an å bygge på. En utdanning som vil gjøre barna i stand til å videreutvikle menneskehetens kunnskaper og forståelse.

Vi kunne jo lært dem matte og tysk. Tenk om barn lærte litt på skolen igjen?

Norske skoler er blitt elendige de siste 40 åra. "Tilfeldigvis" samtidig som evolusjonen gjorde sitt inntog for alvor.

Tilfeldig??!!??

Fram til 60-tallet var norske skoler av de beste i verden!

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det har jo det. Jeg har sett det med mine egne øyne ;) 

Jeg har oppfordret deg også til å besøke et naturhistorisk museum medDet en stor fossilsamling, mmen de er vel bare «liksom» de også, i følge deg? Sammen med alt annet som er observerbart?

Som KaraW er jeg også spent på å høre hva du ville ansett som en reell observasjon? 

Fortell om denne evolusjonen du ser?

Har vært på Paleontologisk museum og sett alle tegneseriene som viser det ingen data kan. Personlig synes jeg Asterix er en bedretegneserie.

En reell observasjon burde være reell. Går jeg for fort fram her?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Paelontologisk museum og sett alle tegneseriene som viser det ingen data kan.

Tegneserier? Tror du har gått feil. Jeg anbefalte deg å se på fossiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at du kan stille deg over seriøse vitenkapspersoner og «bestemme» at geologisk funn, fossiler, snart osv ikke er reelle observasjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegneserier? Tror du har gått feil. Jeg anbefalte deg å se på fossiler. 

HAHA, Tegneserien viser hvordan dypvannsfisker plutselig begynt å gå på land. Ganske morsomt. Utrolig nok fikk dypvansfiskene nye organer og ny anatomi når de rusla opp på land.

Asterix er fremdeles bedre...........

Mange av fossilene var jo fine, utan at det beviser evolusjon.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA, Tegneserien viser hvordan dypvannsfisker plutselig begynt å gå på land. Ganske morsomt. Utrolig nok fikk dypvansfiskene nye organer og ny anatomi når de rusla opp på land.

Asterix er fremdeles bedre...........

Men du ffikk øye på faktiske fossiler også? Du skjønner at fossile funn er reelle, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du at du kan stille deg over seriøse vitenkapspersoner og «bestemme» at geologisk funn, fossiler, snart osv ikke er reelle observasjoner?

Klart fossiler er reelle. Men det er ikke reelt å tro at disse fossilene fødte noe de ikke var selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart fossiler er reelle. Men det er ikke reelt å tro at disse fossilene fødte noe de ikke var selv.

Du mener at barn alltid er identiske til sine foreldre?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mener at barn alltid er identiske til sine foreldre?  

De pleier å føde avkom innen samme familie, ja. Har du noen eksempler på noe annet?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier å føde avkom innen samme familie, ja. Har du noen eksempler på noe annet?

Jeg sa ikke «innen samme familie», jeg sa identisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken ny arter observert å ha utviklet seg?

Du har 1,3 millioner resultater å bla deg igjennom på det søket. Vi har gitt deg haugevis av linker, og der har du haugevis av flere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har 1,3 millioner resultater å bla deg igjennom på det søket. Vi har gitt deg haugevis av linker, og der har du haugevis av flere.  

Ditt tåkete svar sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener DU barn er identiske?

Selvfølgelig ikke. Det er ikke jeg som fornekter biologien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt tåkete svar sier vel sitt.

Hva er tåkete med å påpeke at bevismengdene er overveldende. Det har ikke noe for seg å forsyne deg med link på link, når du nekter å lese dem eller ta det inn over det. Det er ikke noen mangel på bevis, det er bare du som av en eller annen grunn nekter å forhold deg til dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...