Gjest Sunhands Skrevet 5. oktober 2015 #21 Skrevet 5. oktober 2015 Noen så tittet innom nyhetene i går kveld? Det var blant annet ein slags reportasje om hvor lang utdannelse syrerne hadde. Cirka tretti prosent hadde bare grunnskolen som høyeste utdannelsesnivå. Anonymous poster hash: 27a87...d09 Er dette så ille? Det er jo det samme som i Norge.
Djungelvrål Skrevet 5. oktober 2015 #22 Skrevet 5. oktober 2015 Har du kilde på at gjennomsnitts IQ i Syria er 83? Jeg ville nemlig trodd den var rundt 100... Legger til samme linken en gang til for de som ikke gidder å faktisk lese tråden. https://iq-research.org/en/page/average-iq-by-country/sy-syria 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2015 #23 Skrevet 5. oktober 2015 Er dette så ille? Det er jo det samme som i Norge. Du misforstår. 30% av syriske flyktninger har grunnskole, og av disse igjen har et fåtall høyere utdanning. I Norge har tilnærmet 100% grunnskole, det er jo et stykke unna 30%. Skjønner?Anonymous poster hash: a436c...2bc 6
jabx Skrevet 5. oktober 2015 #24 Skrevet 5. oktober 2015 Fristende å gå tilbake i noen tråder her nå og finne disse flotte argumentene med de høyt utdannede syrerne. Det var en annen tråd med samme tema, og jeg sier det samme her som jeg gjorde der: Jeg trodde poenget var at vi nordmenn skulle være så jævla moralske og flinke og hjelpe folk i nød. Og så bruker man argumentet med at "men de har jo høy utdannelse"? Godhetsmafiaen har for lengst avslørt sitt evige hykleri. Hadde de faktisk vært interessert i å hjelpe hadde de stengt ute alle sammen, og så gått og plukket ut de konkrete personene som faktisk er så svake og hjelpetrengende at de har behov for å komme hit. 1
Nordvesta Skrevet 5. oktober 2015 #25 Skrevet 5. oktober 2015 Tråden ryddet for spekulasjon, og samtlige svar til dette, samt hetsende utsagn Nordvesta, mod.
Gjest Sunhands Skrevet 5. oktober 2015 #26 Skrevet 5. oktober 2015 (endret) Du misforstår. 30% av syriske flyktninger har grunnskole, og av disse igjen har et fåtall høyere utdanning. I Norge har tilnærmet 100% grunnskole, det er jo et stykke unna 30%. Skjønner?Anonymous poster hash: a436c...2bc Det hørtes uansett lite ut, men antagelig har det med at skolesystemet kom på plass for ikke så mange år siden (begynte først å utvikle seg på 60-tallet, hvilket betyr at de færreste over 55 år har noe særlig skolegang). Og fordi de eldre ikke har gått på skolen, så trekker det ned gjennomsnittet for den totale populasjonen. Endret 5. oktober 2015 av Sunhands
jabx Skrevet 5. oktober 2015 #27 Skrevet 5. oktober 2015 Det de mangler i utdannelse tar de igjen i arbeidserfaring. Kjenner to syrere, begge to har to jobber vær, han ene har en tredje jobb hvor han blir innkalt når det trengs, og de møter opp på sekundet. De jobber ræva av seg og har sterkere arbeidsmoral enn det norske ungdommer har. Anonymous poster hash: 39347...b49 Akkurat, så vi skal ikke hjelpe flyktninger for å hjelpe dem. Målet er ikke å hjelpe, men å skaffe billig arbeidskraft som er villig til å fire på kravene for å få jobb i norske bedrifter, slik at de kan presse ut nordmenn fra arbeidsmarkedet. 2
jabx Skrevet 5. oktober 2015 #28 Skrevet 5. oktober 2015 I følge den der har syrere samme IQ som portugisere og irer, og det er bare hakket bak franskmenn og australiere. Hadde ikke giddet å bry meg med dette. Det er nok mest pga utdanning osv. Anonymous poster hash: 03138...eb9 Eh... Frankrike, Australia: 98 Portugal: 95 Irland: 92 ... Syria: 83 3
Gjest Sunhands Skrevet 5. oktober 2015 #29 Skrevet 5. oktober 2015 I en rapport fra Unesco (2005) står det at i Syria er det "bare" ca 2 % av de barna som skal gå på skolen som ikke går på skolen. I motsetning til f.eks. Dijbouti, der kun 35 % av barna går på skolen.
Example Skrevet 5. oktober 2015 #30 Skrevet 5. oktober 2015 Det hørtes uansett lite ut, men antagelig har det med at skolesystemet kom på plass for ikke så mange år siden (begynte først å utvikle seg på 60-tallet, hvilket betyr at de færreste over 55 år har noe særlig skolegang). Og fordi de eldre ikke har gått på skolen, så trekker det ned gjennomsnittet for den totale populasjonen. Sitter du med inntrykk av at mange av de som kommer er over 55 år? 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #31 Skrevet 6. oktober 2015 Det hørtes uansett lite ut, men antagelig har det med at skolesystemet kom på plass for ikke så mange år siden (begynte først å utvikle seg på 60-tallet, hvilket betyr at de færreste over 55 år har noe særlig skolegang). Og fordi de eldre ikke har gått på skolen, så trekker det ned gjennomsnittet for den totale populasjonen. Du snakker uansett helt forbi poenget. Det har tidligere blitt påstått at flyktningene fra Syria er akkurat som oss når det gjelder utdanningsnivå, mens sannheten var en helt annen. Dette indikerer at det vil bli langt dyrere enn antatt å ta i mot veldig mange. Et av argumentene for masseinnvandring var jo at det ville være lønnsomt for landet vårt fordi mange ville gå rett i jobb og bidra til verdiskaping. Dette stemmer altså ikke. Synes ikke du også at det er viktig at så mye fakta som mulig kommer frem, slik at det er mulig å foreta politiske og økonomiske valg som vil gagne BÅDE flyktninger, migranter OG nordmenn? Eller foretrekker du å konstruere din egen virkelighet som du synes er lettere å forholde seg til?Anonymous poster hash: a436c...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #32 Skrevet 6. oktober 2015 Det hørtes uansett lite ut, men antagelig har det med at skolesystemet kom på plass for ikke så mange år siden (begynte først å utvikle seg på 60-tallet, hvilket betyr at de færreste over 55 år har noe særlig skolegang). Og fordi de eldre ikke har gått på skolen, så trekker det ned gjennomsnittet for den totale populasjonen. Hehe, her prøver man desperat å finne forklaringer. Bare innse at dette blir en total økonomisk katastrofe, som du er medskyldig i. Anonymous poster hash: 30b66...2d5 3
yxnyx Skrevet 6. oktober 2015 #33 Skrevet 6. oktober 2015 I en rapport fra Unesco (2005) står det at i Syria er det "bare" ca 2 % av de barna som skal gå på skolen som ikke går på skolen. I motsetning til f.eks. Dijbouti, der kun 35 % av barna går på skolen. Newsflash: Det har skjedd saker og ting i Syria siden 2005. 1
Gjest Sunhands Skrevet 6. oktober 2015 #34 Skrevet 6. oktober 2015 Du snakker uansett helt forbi poenget. Det har tidligere blitt påstått at flyktningene fra Syria er akkurat som oss når det gjelder utdanningsnivå, mens sannheten var en helt annen. Dette indikerer at det vil bli langt dyrere enn antatt å ta i mot veldig mange. Et av argumentene for masseinnvandring var jo at det ville være lønnsomt for landet vårt fordi mange ville gå rett i jobb og bidra til verdiskaping. Dette stemmer altså ikke. Synes ikke du også at det er viktig at så mye fakta som mulig kommer frem, slik at det er mulig å foreta politiske og økonomiske valg som vil gagne BÅDE flyktninger, migranter OG nordmenn? Eller foretrekker du å konstruere din egen virkelighet som du synes er lettere å forholde seg til?Anonymous poster hash: a436c...2bc Nei, det er ikke det som har blitt sagt. Det som har blitt sagt er at syriske flyktninger er en gruppe som er høyere utdannet enn andre flyktninger. Jeg har aldri hørt at det har blitt sagt at de er helt like som oss, i så fall vil jeg gjerne ha en kilde på det.
Gjest Sunhands Skrevet 6. oktober 2015 #35 Skrevet 6. oktober 2015 Newsflash: Det har skjedd saker og ting i Syria siden 2005. Eh, er du seriøs nå? Tall fra 2005 er absolutt interessant i denne sammenheng, all tid det ofte trekkes frem at det er unge menn som kommer.
Gjest Sunhands Skrevet 6. oktober 2015 #36 Skrevet 6. oktober 2015 (endret) Hehe, her prøver man desperat å finne forklaringer. Bare innse at dette blir en total økonomisk katastrofe, som du er medskyldig i.Anonymous poster hash: 30b66...2d5 Som jeg er medskyldig i? Hva snakker du om? Det er normalt å være kritisk til tall som legges frem. Statistikk er ikke statistikk, og det er alltid viktig at tall settes inn i en sammenheng. Endret 6. oktober 2015 av Sunhands
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #37 Skrevet 6. oktober 2015 Sjelden noe får meg til og måpe , men holdningene i denne tråden får meg til det. Og tanken på at mennesker med disse holdninger kan være naboene mine, tannlegen min , hva som helst , får meg til og grøsse. Lær deg forskjell på holdninger og nøytral fakta. Anonymous poster hash: 62bb5...2c3 1
yxnyx Skrevet 6. oktober 2015 #38 Skrevet 6. oktober 2015 Eh, er du seriøs nå? Tall fra 2005 er absolutt interessant i denne sammenheng, all tid det ofte trekkes frem at det er unge menn som kommer. Newsflashet gikk, hvis du ikke fikk det med deg, ut på borgerkrig og opphold i flyktningeleire de siste 3-4 årene, uten mulighet til skolegang. En syrisk 18- åring med en 15- årings utdanning, osv.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #39 Skrevet 6. oktober 2015 Nei, det er ikke det som har blitt sagt. Det som har blitt sagt er at syriske flyktninger er en gruppe som er høyere utdannet enn andre flyktninger. Jeg har aldri hørt at det har blitt sagt at de er helt like som oss, i så fall vil jeg gjerne ha en kilde på det. Problemet er jo bare at det er bare tull. Alle med vettet i behold forstår at et fattig og gjennomkorrupt land i Midt-Østen har en elendig utdannet befolkning. Og det viser seg på statistikken fra SSB over hvor mange som er i arbeid, noe enhver med IQ over 70 bør klare å finne. Anonymous poster hash: 25197...ddc 2
Gjest Sunhands Skrevet 6. oktober 2015 #40 Skrevet 6. oktober 2015 Problemet er jo bare at det er bare tull. Alle med vettet i behold forstår at et fattig og gjennomkorrupt land i Midt-Østen har en elendig utdannet befolkning. Og det viser seg på statistikken fra SSB over hvor mange som er i arbeid, noe enhver med IQ over 70 bør klare å finne. Anonymous poster hash: 25197...ddc Nei, land som Egypt og Syria har en høyere utdannet befolkning enn for eksempel Somalia og Sudan. Dette finner du i mange rapporter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå