Gå til innhold

når kommer det svar fra lånekassen ang behandling av søknad


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

er det noen som vet når det skjer , og når vi kan vente oss å få utbetalt pengene for høsthalvåret? ( altså stipend og lån)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg søkte gjennom Lånekassens egne nettsider og fikk svar kjempefort.

Og pengene er klare til studiet begynner igjen, ca. 15.8!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Send søknaden tidligst mulig, for du får ikke svar før lenge etterpå!! Jeg måtte vente en måned på mitt bortbuerstipend i fjor. (fikk i oktober, sendte inn i slutten av august).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har fått med meg om behandlingstid fra lånekassen kan det ta inntil 8 uker. det lønner seg hvis en f.eks. skal studere fra høsten av å sende med en gang skolen starter, gjerne før. av erfaring virker det som om de søknadene som kommer før eller akkurat når skolen begynner blir behandlet først. Jeg ventet en gang til ca. midten av september og da måtte jeg vente 8 uker. :x

Ellers når det gjelder lånekassen lønner det seg og skaffe seg kunnskap og sette seg inn i alle reglene, og ikke stole blindt på dem, for det er det mange som har gjort. reglene deres er veldig firkantete. husk på at det er en øvre lånegrense på ca. 300000. hvis du har tenkt å studere i mange år.

Lykke til med studiene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring lønner det seg å søke med en gang søknadspapirene for det året er tilgjengelig. Har alltid søkt flere måneder i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nenne: Det er ikke lenger noen øvre grense. Men grensen går på hvor mange år man kan få støtte.

Hva med å sjekke om du kan levere søknaden per internett? Det er jo mulig for en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silje =)

Jeg sendte over nettet og fikk svar i løpet av et par dager!

:D Så fort deg, så får du svar før alle søker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fristen for å være garantert å ha stipendet ved skolestrart er at man må ha søkt innen 1. mai. (Eller var det 1. april). Dersom man søker ved skolestart risikerer man å måtte vente mange måneder på utbetaling. Men svaret kommer ganske kjappt noen ganger, du finner det på internett ved hjelp av pin-koden du har fått utdelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...