Gjest SykkelJenny Skrevet 6. oktober 2015 #41 Skrevet 6. oktober 2015 Og igjen, at noen får en pris eller gir (enda et) ansikt til en sykdom er ikke det samme som at temaet døden i seg selv er et tabu. Det virker tvert imot rart å kalle noe som så unisont hylles av samfunnet og alle dets aktører, for et tabu. Hva hylles av samfunnet, sier du?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #42 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg vet ikke helt hva du mener her. Mener du det har gått inflasjon i begrepet brystkreft i kombinasjonen rosa sløyfe, eller mener du det har gått inflasjon i begrepet brystkreft. Jeg forstår ikke hvordan det kan gå inflasjon i en medisinsk diagnose. Det er vel få leger som deler ut denne diagnosen for moro skyld. Det er ca 3000 kvinner i året som får denne diagnosen, det betyr vel ikke at det har gått inflasjon i begrepet? Beklager avsporing fra temaet i tråden. Inflasjon i begrepet rosa sløyfeaksjon. Jeg skulle ønske andre sykdommer/ diagnoser kunne fått litt mer av all medieoppmerksomheten. Anonymous poster hash: 7a190...8cf
herzeleid Skrevet 6. oktober 2015 #43 Skrevet 6. oktober 2015 Hva hylles av samfunnet, sier du? Å stå frem med sykdommen og snakke om døden.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #44 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg tror hun mente at det er vanskelig å snakke om kreft med spredning. Mange mennesker kommer med gode råd, som oftest kan virke sårende. Men mennesker som lever med kronisk kreft må dessverre leve med alle fordommer, og fordømmelser fra de som ikke har de samme skoene på. Fordommer og fordømmelse? Hva mener du da? De jeg kjenner som har kreft får mye "offentlig" omsorg, altså når de blir omtalt er det alltid med medfølelse. Da tenker jeg at psykisk sykdom er mye mer tabu. Og der mangler den offentlige omsorgen, man blir heller sett på som lat eller dum. Anonymous poster hash: 3ba9b...c56 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #45 Skrevet 8. oktober 2015 Fordommer og fordømmelse? Hva mener du da? De jeg kjenner som har kreft får mye "offentlig" omsorg, altså når de blir omtalt er det alltid med medfølelse. Da tenker jeg at psykisk sykdom er mye mer tabu. Og der mangler den offentlige omsorgen, man blir heller sett på som lat eller dum.Anonymous poster hash: 3ba9b...c56 Det er mer og mer vanlig at folk står fram med sine psykiske sykdommer også. Anonymous poster hash: 9f40b...68e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå