Gå til innhold

Egosentrisk eller ei?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om det er en personlighetsforandring som avviker fra hvordan hun "alltid" har vært både med tanke på modenhet og humør ville jeg tenkt begynnende altzheimer, demens eller en svulst. Noe historie på slikt i familien hennes?

Anonymous poster hash: 0f0a3...b4a

Svulst Haha! Nei. Ville heller tenkt dannelsesreise. Visse trenger det.

Anonymous poster hash: 75329...e48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mor plutselig endret seg? I så fall må det jo være en grunn. Har du prøvd å snakke med henne om det, og spørre om hvorfor hun gjør det slik?

Anonymous poster hash: a9af3...2df

• Liker 1
Skrevet

Min kjære mor har blitt noe hinsides egosentrisk i det siste. Et eksempel på dette er forrige uke da det var høstferie og vi skulle ut å reise sammen (vi bor i samme hus fra før av). Jeg lurte på om det var muligheter for å dele shampo sammen (hun har en reiseskampo og vi reiste kun med håndbagasje), men neida den var hennes. Vi andre hadde glemt å pakke tannkrem til turen og ba om å få låne hennes, men neida den var hennes og det var vår egen feil at vi ikke tok med vår egen. Attpåtil hadde hun pakket ned lunsj til seg selv til mellomlandingene, men her måtte vi kjøpe eget. På flyet hadde broren min på 14 år fått seteplass noen rader borte fra oss andre i familien så han spurte mor om hun kunne bytte med han, men neida hun hadde sin egen seteplass. På hotellet ble jeg beskyldt for å ha tatt shampo- og hudkremprøver som skulle ha ligget på baderommet, hun hadde betalt 50% av oppholdet sammen med pappa og skulle derfor ha disse. 

Forståelig nok at jeg på 16 og broren min på 14 skal lære å pakke selv, men når alle skal ha med _egen_ shampo, tannkrem, printe ut eget boardingpass selv, osv, synes jeg at de går litt for langt, Vi er en familie der vi skal ta vare på hverandre, og jeg og broren min er også under deres ansvar med tanke på at vi ikke er myndige. 

Anonymous poster hash: 557d6...392

Først trodde jeg du var en voksen kvinne og skulle til å gi deg en lekse om at du ikke kan forvente at moren din stiller med shampo til deg. 

Deretter så jeg at du er 16 år og da synes jeg moren din handler helt galt. 

Jeg er ti år eldre enn deg. Når jeg drar på tur med familien min sier de "du trenger ikke ta med ditt og datt for det har vi." Hvis de mot formodning har glemt noe så får de selvfølgelig av meg. 

Skrevet

Om det er en personlighetsforandring som avviker fra hvordan hun "alltid" har vært både med tanke på modenhet og humør ville jeg tenkt begynnende altzheimer, demens eller en svulst. Noe historie på slikt i familien hennes?

Anonymous poster hash: 0f0a3...b4a

Jeg tenkte det samme. Dette høres  helt fjernt ut.

Anonymous poster hash: 7b7d4...502

• Liker 1
Skrevet

Hun er ganske opptatt av å ha rett. Jeg og far diskuterer gjerne politikk eller arbeidsmarkedet rundt middagsbordet, og i går kom mor inn i samtalen og presterte å si at det er lettere å få arbeid i dag enn da hun var ung.. Jeg og far var uenig og hun ble virkelig sur, humøret hennes er vedvarende en god stund. Tror ikke hun har noen helseproblemer, med all respekt for mitt eget kjønn, så virker det bare som om hun er en ultra stereotypisk kvinne/fruetimmer.

Anonymous poster hash: 557d6...392

Kanskje hun har kommet til menopausen ?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun har kommet til menopausen ?

En endrer da ikke personlighet av den grunn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...