AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #1 Skrevet 4. oktober 2015 Min kjære mor har blitt noe hinsides egosentrisk i det siste. Et eksempel på dette er forrige uke da det var høstferie og vi skulle ut å reise sammen (vi bor i samme hus fra før av). Jeg lurte på om det var muligheter for å dele shampo sammen (hun har en reiseskampo og vi reiste kun med håndbagasje), men neida den var hennes. Vi andre hadde glemt å pakke tannkrem til turen og ba om å få låne hennes, men neida den var hennes og det var vår egen feil at vi ikke tok med vår egen. Attpåtil hadde hun pakket ned lunsj til seg selv til mellomlandingene, men her måtte vi kjøpe eget. På flyet hadde broren min på 14 år fått seteplass noen rader borte fra oss andre i familien så han spurte mor om hun kunne bytte med han, men neida hun hadde sin egen seteplass. På hotellet ble jeg beskyldt for å ha tatt shampo- og hudkremprøver som skulle ha ligget på baderommet, hun hadde betalt 50% av oppholdet sammen med pappa og skulle derfor ha disse. Forståelig nok at jeg på 16 og broren min på 14 skal lære å pakke selv, men når alle skal ha med _egen_ shampo, tannkrem, printe ut eget boardingpass selv, osv, synes jeg at de går litt for langt, Vi er en familie der vi skal ta vare på hverandre, og jeg og broren min er også under deres ansvar med tanke på at vi ikke er myndige. Anonymous poster hash: 557d6...392
HvittHus Skrevet 4. oktober 2015 #2 Skrevet 4. oktober 2015 Har hun noen andre rare greier for seg? For en mor med såpass unge ungdommer, høres dette ikke normalt ut, men heller helserelatert. 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #3 Skrevet 4. oktober 2015 Har hun noen andre rare greier for seg? For en mor med såpass unge ungdommer, høres dette ikke normalt ut, men heller helserelatert. Hun er ganske opptatt av å ha rett. Jeg og far diskuterer gjerne politikk eller arbeidsmarkedet rundt middagsbordet, og i går kom mor inn i samtalen og presterte å si at det er lettere å få arbeid i dag enn da hun var ung.. Jeg og far var uenig og hun ble virkelig sur, humøret hennes er vedvarende en god stund. Tror ikke hun har noen helseproblemer, med all respekt for mitt eget kjønn, så virker det bare som om hun er en ultra stereotypisk kvinne/fruetimmer. Anonymous poster hash: 557d6...392
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #4 Skrevet 4. oktober 2015 Et annet eksempel er f.eks. middag. Mor lager ofte kun mat til seg selv dersom hun skal noe senere den dagen, men hvis jeg eller far skal noe lignende får vi virkelig høre det fra henne. Også under familiemiddager dekker hun kun på til seg selv og sier at vi andre må ordne for resten. Anonymous poster hash: 557d6...392
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #5 Skrevet 4. oktober 2015 Hun er vel lei av å slave for dere. Gro opp!Anonymous poster hash: 75329...e48 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Et annet eksempel er f.eks. middag. Mor lager ofte kun mat til seg selv dersom hun skal noe senere den dagen, men hvis jeg eller far skal noe lignende får vi virkelig høre det fra henne. Også under familiemiddager dekker hun kun på til seg selv og sier at vi andre må ordne for resten. Anonymous poster hash: 557d6...392 når du flytter ut då må du uansett ordne dette selv. Du er ikke et barn ts. Dekk på til deg selv, fiks deg det du trenger. Det finnes små flasker du kan bruke til shampoo når du reiser. Anonymous poster hash: 45834...eca 2
ViljaH Skrevet 4. oktober 2015 #7 Skrevet 4. oktober 2015 Høres ut som at mor er lei av å fikse alt for utakknemlige barn som tar henne for gitt. Du lærer jo mye av dette, neste reise har du nok med både shampo, tannkrem og lunsj uten at mor trenger å mase det grann! Mission accomplished 5
mintgrønn Skrevet 4. oktober 2015 #8 Skrevet 4. oktober 2015 jeg syns det virker veldig uvanlig at mor oppfører seg slik. Jeg er ikke bortskjemt, men jeg syns det er helt vanlig at jeg får lov til å låne tannkrem med min mor når jeg har glemt det og at jeg da kjøper mitt eget dagen etterpå for eksempel akkurat som at eg ville lånt henne min tannkrem hvis hun hadde glemt det. Det er jo helt vanlig folkeskikk. Og min mor ville alltid pakket lunsj til alle og ikke kun til seg selv eller hun ville sagt at vi må pakken vår egen lunsj ti å spise på flyplassen. Også syns jeg det er rart at hun dekker på kun til seg selv. Har hun alltid vært slik eller mer nå i det siste? 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #9 Skrevet 4. oktober 2015 Synes det er helt rett av henne. Dere må ta ansvar for deres egen pakking og nistesmøring. Det med sjampoen forstår jeg faktisk HVIS det er en sjampo hun har kjøpt hos en frisør. Anonymous poster hash: 70614...970 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #10 Skrevet 4. oktober 2015 Hun er ganske opptatt av å ha rett. Jeg og far diskuterer gjerne politikk eller arbeidsmarkedet rundt middagsbordet, og i går kom mor inn i samtalen og presterte å si at det er lettere å få arbeid i dag enn da hun var ung.. Jeg og far var uenig og hun ble virkelig sur, humøret hennes er vedvarende en god stund. Tror ikke hun har noen helseproblemer, med all respekt for mitt eget kjønn, så virker det bare som om hun er en ultra stereotypisk kvinne/fruetimmer. Anonymous poster hash: 557d6...392 Bare vent til du får barn som kommer i tenårene. Da tror jeg du vil forstå din mors handlinger litt bedre. Hun er ingen slave. Dere er såpass store at dere bør kunne ordne ting selv. Anonymous poster hash: 70614...970 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #11 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg er mor selv. Jeg er ingen slave og forventer at barna mine tenker selv og ordner opp selv det de klarer mtp alder ol. Men jeg hadde da aldri holdt på med en slik egotripp som dette. Dekke på til bare seg selv? Hva er det? Nekte å låne bort shampo og tannkrem? Nei vet du hva, det høres ut som en som har problemer spør du meg. Anonymous poster hash: 829b6...998 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg er mor selv. Jeg er ingen slave og forventer at barna mine tenker selv og ordner opp selv det de klarer mtp alder ol. Men jeg hadde da aldri holdt på med en slik egotripp som dette. Dekke på til bare seg selv? Hva er det? Nekte å låne bort shampo og tannkrem? Nei vet du hva, det høres ut som en som har problemer spør du meg.Anonymous poster hash: 829b6...998 Da har fi ikke levd med mann og egoistiske sønner som forventer at mor ordner ALT.Endårlig arv far aldri har klart å legge av seg og dessverre projisert over på sine sønner. Under normale forhold hadde selvsagt ikke mor behøvd å ty til slikt. Anonymous poster hash: 75329...e48 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #13 Skrevet 4. oktober 2015 Da har fi ikke levd med mann og egoistiske sønner som forventer at mor ordner ALT.Endårlig arv far aldri har klart å legge av seg og dessverre projisert over på sine sønner. Under normale forhold hadde selvsagt ikke mor behøvd å ty til slikt. Anonymous poster hash: 75329...e48 du*Anonymous poster hash: 75329...e48
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #14 Skrevet 8. oktober 2015 Disse middagene det er snakk om er da _jeg_ har laget maten noe jeg gjør minst 3 ganger i uka. Hun ber oss andre om å dekke på tallerkner og bestikk til middag (også til dem som ikke er til stede), som oftest gjør vi dette uten at hun ber oss om det. Likevel dekker hun kun på til seg selv uansett om det er julemiddag med resten av familien eller ei. Tannkremen det er snakk om er den vi pleier å ha fremme på badet (stor tube tannkrem for hele familien), denne skulle kun _hun_ ha på ferien fordi hun pakket den. Hvis noen andre pakket den betyr det at kun dne personen skulle ha den? Shampoen tilhører ikke noe dyrt frisørmerke, men var i en liten beholder som man kan få med i håndbaggasjen. Vi har kun én shampobeholder og den tok hun selv om den er stor nok til å dele med andre. Nisten var noen rundstykker _jeg_ hadde laget og fryst ned. Hun tok de uten å si noe til oss andre som niste. På flyplassen var vi andre sultne og det gikk en stund før vi fikk mat på grunn av flyforsinkelser. Hun sa at vi burde ha tenkt på å smøre niste vi andre. Mor er absolutt ingen slave, men nå synes jeg heller ikke at hun behandler oss andre spesielt rettferdig. Skal også nevnes at hun absolutt ikke slaver hjemme, men det er en helt annen sak. Anonymous poster hash: 557d6...392 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #15 Skrevet 8. oktober 2015 Hun virker litt spesiell, ts. Men fiks ting for deg selv du, og så deler du hjertelig med de andre av det du har. Allier deg med evt søsken. Takk og skryt høylydt av innsatsen deres. "Åååhh så koselig å dele nå! Dette var koselig a dere!!nå koser vi oss. Ja vi deler vi" osv. Dere deler og hjelper hverandre og så kan hun ha det så godt.Anonymous poster hash: 45834...eca
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #16 Skrevet 8. oktober 2015 Faren din da? Kunne ikke han ha smurt niste? Hadde han shampo og tannkrem? Anonymous poster hash: 0a426...4da 1
Patton Skrevet 8. oktober 2015 #17 Skrevet 8. oktober 2015 Folk her inne altså.... Det er jo helt koko at en mor ikke deler tannkrem med barna sine. Når jeg var 14 hadde foreldrene mine DEFINITIVT byttet plass med meg om jeg hadde ønsket det. Hun høres ut som en kjiping. Kanskje det er gode grunner til det, men det kommer ikke frem av dette innlegget. 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Skrevet 8. oktober 2015 Kjøp deg billig krem og fyll den på en dyr flaske. Du og din bror smører fjeset mens dere sier at dette var en megabra krem som dere deler og at det er så kjekt å dele. Gjør det samme med ostesmørbrød feks. "Her bror vi deler dette i to versegod, vi deler." Viktig at mor er i rommet.Anonymous poster hash: 45834...eca
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #19 Skrevet 8. oktober 2015 Om det er en personlighetsforandring som avviker fra hvordan hun "alltid" har vært både med tanke på modenhet og humør ville jeg tenkt begynnende altzheimer, demens eller en svulst. Noe historie på slikt i familien hennes?Anonymous poster hash: 0f0a3...b4a 3
blomst12 Skrevet 8. oktober 2015 #20 Skrevet 8. oktober 2015 Kanskje bare det er her på kg at det normalt og dekke på kun til seg selv,men jeg syns det høres helt tåpelig ut? Og ikke dele tannkrem,hallo? Med mindre hun skal statuere et eksempel så syns jeg det høres svært merkelig ut. Klart en på 14 og 16 skal lære ditt og datt men får da være måte på.. Mener jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå