Gå til innhold

Gleder du deg til å gå på jobb?

gunzilla

Anbefalte innlegg

Gleder du deg til å gå på jobb om morgenen når du våkner?

Da vil jeg gjerne høre hva du jobber med, og hva du liker best med jobben din!

Hvilken utdanning har du som bakgrunn for å jobbe med det du gjør?

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er allmennlærerutdannet og jobber på 1. trinn. Dette er mitt første år i jobb, og jeg stortrives! (Litt trøtt om morgenen ettersom jeg er vant til det sløve studentlivet, men..)

Kollegene mine er utrolig hyggelige, skolen er fin og ikke minst så er barna fantastiske! I hvilken annen jobb får man klemmer hver dag og beskejd om at man er snill? :) Dessuten er ingen dag er lik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber som sykepleier på sykehus. Mest på natt. Liker meg veldig godt. Er forholdsvis ny enda, kun jobbet som sykepleier et år. Men trivst veldig godt med å få kunne hjelpe andre mennesker og vise omsorg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Potter

Jeg jobber i hjemmesykepleien. Har jobbet der i 2,5 år. Trives veldig godt,kollegaene er helt topp.

Om jeg gleder meg til å gå på jobb om morgenen? Kan ikke akkurat si det. Jeg er så trøtt og skulle helst blitt i senga. Men når jeg først har kommet meg på jobb er det helt greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg ikke direkte, men jeg gruer meg slett ikke. Jobben jeg har nå er mindre en jobb og mer en væren, en livsstil for meg, for å si det litt pompøst. Med det mener jeg at jeg driver med noe jeg ville drevet med selv om jeg ikke fikk betalt for det. Jeg jobber for meg selv og har hjemmekontor, og er jeg for trøtt og umotivert til å stå opp en morgen, ja, så står jeg ikke opp før jeg er våken. Jeg har en tre-årig utdannelse som er relavant til yrket jeg driver, men som ikke var nødvendig for å utføre jobben. Jeg er likevel veldig glad for at jeg tok utdannelsen, for den har gitt meg mer på et personlig plan enn den har gitt karrieren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gleder meg kjempemasse, trives utrolig godt i jobben min!

Jobber som bibliotekar på en videregående skole, har altså gått bibliotek- og informasjonsfag ved Høgskolen i Oslo.

Det er utrolig spennende og utfordrende å jobbe med ungdom i vgs, og jeg er så heldig at jeg fikk en nyopprettet stilling på en skole som ikke har hatt bibliotek før - så jeg får forme stillingen og arbeidsplassen akkurat som jeg vil. Nye lokaler er under planlegging, så jeg sitter og leker meg litt med noen "amatør-arkitekttegninger" om dagen, og fabler og drømmer om hvordan jeg vil ha det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke. Har vel igrunnen aldri gjort det. Men jeg gruer meg heller ikke.

Jobben som ga meg mest glede var med handikappede. Men jeg har ikke råd til å ha en inntekt på kun 200.000 i året. Snakk om feilutdannelse....

Har jobbet i butikk, på gølvet, med handikappede og på statlig kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har nevnt det før, men jeg jobber som ekstrahjelp i en klesbutikk. Elsker å gå på jobb, møte kundene og de jeg jobber sammen med. Synes det er en utrolig grei måte å komme bort fra andre tanker som du egentlig ikke vil uroe deg for.

.. nå får jeg ikke jobbe på lenge da, har fått kyssesyken.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg til å gå på jobb. Jeg er journalist i en mellomstor lokalavis, dekker hovedsakelig kultur + skriver reportasjestoff. Har veldig varierte arbeidsdager og gode kolleger.

Jeg har fem år høyere utdanning - grunnfag medievitenskap, toårig journalistutdanning og toårig kandidatstudium i økonomi og administrasjon. Det siste studiet tok jeg ved siden av jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jobber jeg da...

En kontorjobb - grei nok, men er ikke hver dag jeg skal dit som jeg gleder meg til... Litt rutinearbeid og det er kjedelig!

I tillegg har jeg akkurat fått ny jobb, i sportsbutikk. Min andre dag i morgen og jeg gleder meg alt nå!:)

Forandring fryder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser frem til arbeidsdagene mine, selv om jeg ikke akkurat står opp på morgenen og hopper rundt i glede og fryd over å skulle på jobb....

Jeg holder på å jobbe meg inn i en markedsanalytiker-jobb, går masse kurs og lærer masse nytt, det er masse utfordringer i stillingen og siden den ikke har eksistert i firmaet før, så er det mange muligheter.

Har utdannelse som grafisk formgiver og arb.erfaring fra mange år som kundebehandler og en kort periode som markedskoordinator.

trives og kunne ikke tenkt meg noe annet akkurat nå ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja....når jeg først har kommet meg opp av sengen :wink:

Jeg også! Er utpreget b-menneske....

Jobber som kontorleder og har ansvar for lønn, regnskap, sentralbord, personal, arrangere sosiale arrangementer osv...

Jobber sammen med en utrolig fin gjeng med masse humor, så jeg trives veldig godt.

Er utdannet diplomøkonom fra BI, og jeg drar jo nytte av det i jobben min. Har jobbet med kun regnskap/økonomi tidligere og det ble litt for ensformig. Jeg trives bedre når jeg har varierte arbeidsoppgaver og mange ulike baller i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flott at så mange har havnet på rett hylle her i livet.

Det har jeg ikke, og selv om jeg liker kollegene mine, så mistrives jeg til de grader i stillingen, den er dødskjedelig og jeg må prøve å ikke stange hodet i veggen av frustrasjon av manglende interessante oppgaver... :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lilletroll

Ja, jeg stort sett stortrives i jobben min. Har ikke vært der lenger enn siden Mai, men det er helt topp. Jeg jobber som personlig sekretær, med alle forskjellige arbeidsoppgaver det innebærer. Ingen dag er lik, og jeg får brukt mange sider av meg selv.

Jeg har ingen spesiell utdannelse for denne jobben, men har hatt UTROLIG flaks!! Var så heldig å få komme på intervju, og der gjorde jeg mitt beste intervju noen sinde, og vips så var jobben i boks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser frem til å begynne på jobben igjen etter både helger og ferier, og er veldig glad for det. Etter at jeg hadde en jobb jeg ikke trivdes faglig i fant jeg endelig drømmejobben, og har ingen planer om å forsvinne derfra. :)

Jeg arbeider som forsker innen medisin/helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt fersk i jobben, men trives godt. Nå er det litt blandede følelser når jeg går til jobb, men for det meste gleder jeg meg. Gruer meg litt av og til, fordi det er mye å sette seg inn i som jeg er redd for ikke å mestre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...