Gå til innhold

Barnefordeling- kan dette funke?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Spesielt når de er så små mener jeg, når dem blir eldre og jeg kanskje skal "move on" (om det er noe jeg en gang vil føle for) så er det klart at det bør begrenses at han kommer og går, men nå når de er så små bør det ikke være noe problem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg flytter til et ordentlig hus med alt som vi trenger. Hage, veranda og trygt byggefelt.

Far eier huset vi flytter fra, han kjøper oss ikke ut eller noe slik. Og som nevnt er det ikke helt ideelt at barna bor her, noe han er veldig enig i.

Og ja, jeg er ung. (90 modell)

Han ønsker heller å komme dit vi flytter for sine samvær pluss å selvsagt ta de med på ting hele dagene om han vil, men at de bor fast hos meg.

Å dele de opp kan gå til en viss grad i ny og ned...

Veldig spent på hva Fvk sier også vi da, vi ønsker kun barnas beste. Men synd om det betyr at han "bør" ha mindre samvær liksom, at 50/50 kun er for oss foreldre ...

Vi ønsker jo begge å delta så mye som mulig.

Spesielt siden de er så små. Sammarbeidet vårt er såpass bra at jeg ser for meg at han kommer og går som han vil hos meg, det er tross alt hans barn og han bør ha "fri tilgang" til å få være med dem.

Jeg synes det høres ut som et veldig bra utgangspunkt! Dere vil barnas beste, og tåler fint å være i samme bolig. Jeg tror det vil være flott om barna kan få tid med begge foreldrene hver dag, det vil gi et godt grunnlag for mer tradisjonelle ordninger når barna blir større.

Skrevet

Den lille på 6 mnd er kanskje litt liten for denne 50 % ordningen, men samarbeid med det og la pappa ha barnet så mye han vil. Gi det 6 mnd så går det helt fint med 50% med minstemann og.

 

Det er mange som fraråder 50%, men dette går hovedsakelig på de foreldrene som ikke klarer å sette barna før seg selv. Dvs at de krangler mye, tar ikke hensyn til hverandre, bruker barna mot hverandre osv osv. Hvis man har et godt forhold til eksen og er villig til å svelge kameler innimellom så kan det fungere med 50% selv for de minste barna. 

 

Barnet vårt har alltid vært tett knyttet til oss begge, så tydeligvis følger barna sine egne veier og ikke bøker og fagfolk. :)

 

Lykke til! Prøv dere frem og vær klar på at hvis det er aspektre som IKKE fungerer, så skal dere snakke om det sammen og komme frem til en ny enighet. :)



Anonymous poster hash: 4dcc1...74f
Skrevet (endret)

Jeg flytter til et ordentlig hus med alt som vi trenger. Hage, veranda og trygt byggefelt.

Far eier huset vi flytter fra, han kjøper oss ikke ut eller noe slik. Og som nevnt er det ikke helt ideelt at barna bor her, noe han er veldig enig i.

Og ja, jeg er ung. (90 modell)

Han ønsker heller å komme dit vi flytter for sine samvær pluss å selvsagt ta de med på ting hele dagene om han vil, men at de bor fast hos meg.

Å dele de opp kan gå til en viss grad i ny og ned...

Veldig spent på hva Fvk sier også vi da, vi ønsker kun barnas beste. Men synd om det betyr at han "bør" ha mindre samvær liksom, at 50/50 kun er for oss foreldre ...

Vi ønsker jo begge å delta så mye som mulig.

Spesielt siden de er så små. Sammarbeidet vårt er såpass bra at jeg ser for meg at han kommer og går som han vil hos meg, det er tross alt hans barn og han bør ha "fri tilgang" til å få være med dem.

Hei hyggelig dere har funnet noe som passer dere. 50/50 delt bosted det er til for barnas beste. Det er noe som er kommet etter at foreldrene praktiserte. De ville det beste for sine barn og det fungerte for de.Fvk har ikke noe beslutningsmyndighet. Så de skal kun veilede. Så derfor bestemmer dere. De skal gi råd og veiledning. Opplyse om plikter og rettigheter. Mulige konsekvenser av valg vedrørende samvær.

Boligen til far må være temmelig spesiel siden han ikke kan ha samvær. Jeg tenkte kanskje det kunne være en båt dere har bodd på. Ellers kan det tenkes far vil endre samvær etter hvert når tingt har kommet på plass mer

Endret av Peter007
Skrevet

Ja, far kan endre sin situasjon litt til det bedre. Og da er barna eldre og samvær blir nok noe enklere enn nå som de er så små.

Han er forøvrig veldig enig i det vi tenker.

Bare spent på det praktiske til slutt, eller liksom å utføre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...