Gjest prague Skrevet 22. september 2004 #1 Del Skrevet 22. september 2004 Hei! Jeg og samboeren min har bestilt tur til praha uke før juleaften. Er det noen som har vært i Praha som har noen gode tips til hva en bør se, hvor en bør bo, hvor man kan gjøre gode kupp (shopping) etc Alle tips mottas med takk! ps. er det noen som vet om man kan finne bra kopier av LV vesker i Praha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. september 2004 #2 Del Skrevet 22. september 2004 Jeg har akkurat vært i Praha (juli) anbefaler deg å kjøpe en turistbok jeg. Så får du med deg alt. Karlsbroen er en selvfølge, ektra fin by night synes vi fantastisk utsikt opp til den opplyste st.vitus katedralen som også bør sees. Ellers er rådhusplassen fantastisk, men klokkespillet i rådhusklokka fryktelig oppskrytt. Vi skjønte ingenting før den nesten var ferdig. Dere bør også kjøre de gamle trikkene (vær obs på at man må reise seg for alle damer over 40 (!), de kremter og hinter noe voldsomt hvis du ikke gjør det ) Det ligger et stort shoppingsenter i Andel (?) - anbefales. Der finner du bla.a. Sarah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petzl Skrevet 22. september 2004 #3 Del Skrevet 22. september 2004 Du burde ta deg en egen sightseeing-tur i alle de små, trange gatene - innerst inne, der du ikke skulle tro det ligger noe spennende, finner du forhåpentligvis små butikker med masse glass etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 22. september 2004 #4 Del Skrevet 22. september 2004 var i praha en uke i sommer. vi bestillte hotell gjennom en tsjekkisk internett side, var kjempefornøyd. Fikk det mye billigere enn om vi hadde bestillt via norske sider. vi betalte ca 4000 for to i en uke for leilighet(m/kjøkken) hotell med frokost buffè midt i sentrum, nyopppusset! kopi av LV vesker finner du i mange små butikker som du finner i syden. Var på et marked litt utenfor byen der hadde de masse slike ting som en kunne prute ned i nesten ingenting. Anbefales!! kjøpte ganske mange par sko, det var billigt. Anbefaler en skobutikk som heter tango. ellers må dere få med dere karlsbroen, rådhusplassen. skal dere se på det berømte uret med klokkespill må dere være der kl 09 eller 21, det er da det kommer dukker frem. Det fant vi jo ut på slutten... Mye god og billig mat. Kampas Park anbefales på det sterkeste!! kjempegod mat og service. Litt dyrere enn de andre restaurantene i byen, men absolutt verdt det. Var jo allikevel billig sammenlignet med norske priser.. men der bør en bestille bord i forveien og kles fint. Papas bar & restaurant, var også en plass med god mat og billige drinker vi var også på båttur på elva, men det er kanskje ikke sesong for det når dere skal reise. men det var iallefall flott! KJØP EN LITEN TURISTBOK, SÅ STÅR DET MEST ANBEFALTE SERVERDIGHETENE OG TIPSA DER. kos dere masse, kjempeflott by! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 22. september 2004 #5 Del Skrevet 22. september 2004 ellers må dere få med dere karlsbroen, rådhusplassen. skal dere se på det berømte uret med klokkespill må dere være der kl 09 eller 21, det er da det kommer dukker frem. Det fant vi jo ut på slutten... neida, vi var der tolv og så figurene hver hele time. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 23. september 2004 #6 Del Skrevet 23. september 2004 neida, vi var der tolv og så figurene hver hele time. hmm... skjedde ingenting da vi var der de andre timene. kanskje det var ute av funksjon da. vi spurde den ene kelneren der vi satt, så det var han som fortalde oss det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pace Skrevet 24. september 2004 #7 Del Skrevet 24. september 2004 Du burde også besøke de helt fantastisk flotte slottene som er i omerådet rundt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 25. september 2004 #8 Del Skrevet 25. september 2004 og parkane...nyyydelig:) tv-tårnet var også knallbra! Utrulig stilig løysning på eit ellers kjedelig tv-tårn, det er mulig å koma opp i høgda, der er det restaurant og utsikt over heile byen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 25. september 2004 #9 Del Skrevet 25. september 2004 ja, og som nemnt kjøpesenteret i bydelen Andel, der var det utrulig mange bra butikkar! Åååh vil tilbake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 25. september 2004 #10 Del Skrevet 25. september 2004 Som før nevnt, et must med en turisbok. Der får du sikkert slike 10 på topp lister. En nydelig by er det uansett. Vi satset på å få meg oss alle bydelene med div. serverdigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prague Skrevet 27. september 2004 #11 Del Skrevet 27. september 2004 Tusen takk for masse gode tips. GLeder med utrolig mye til å dra dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 1. oktober 2004 #12 Del Skrevet 1. oktober 2004 Du må ha en superduper tur! du kommer til å synes den byen er fantastisk 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mulle7 Skrevet 2. oktober 2004 #13 Del Skrevet 2. oktober 2004 Som de fleste andre har nevnt, få med deg Karlsbroen! Tipset mitt er å dra dit relativt tidlig en morgen (rundt 9 er fortsatt relativt tidlig)) før "folkevandringen" begynner. Spesielt når den ligger der i tåke, og broen så vidt begynner å våkne til liv... Nyt! Utrolig magisk stemning! Ellers er krystall et tips, samt flotte og forseggjorte marionettdukker i alle varianter... Videre ting i tre, f.eks. leker, billig og bra. I desember er det også julemarked der, så titt innom markedsbodene - skal forresten selv dit i desember, min andre gang... Har du sansen for slikt så finnes det også en utrolig fristende butikk der med såper etc. lagd av naturlige ingredienser som kan kjøpes i løsvekt, eller pakket kreativt inn... Kjempenydelige både å se og lukte på og ikke minst bruke!!! Men jeg husker naturligvis ikke navnet på butikken... Og så et siste tips, kjøp med litt eksklusiv julepynt, f.eks. skjøre, knuselige, men nydelige fugler til å feste på juletreet... Mest av alt, nyt byen og sug inn stemningen. Det er utrolig flott der! - OG; veldig viktig, ta med varme klær og sko - ullstrømper og ullgenser er et must på den tiden - det er ganske så kaldt og rått... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naima Skrevet 2. oktober 2004 #14 Del Skrevet 2. oktober 2004 Ta dere tid og bli forellsket i byen..... Ikke løp gjennom gater men stopp og se for det er nemmelig noe å se heletiden omtrendt.... Det finnes rett og slett ikke nokk tid når man er i praha... God tur og det er sant som det sies har man vært i Praha en gang så lengter man tilbake før man har dratt hjem igjen. Får ennda sommerfugler i magen når jeg tenker på byen og stemningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelblå Skrevet 4. oktober 2004 #15 Del Skrevet 4. oktober 2004 Har du sansen for slikt så finnes det også en utrolig fristende butikk der med såper etc. lagd av naturlige ingredienser som kan kjøpes i løsvekt, eller pakket kreativt inn... Kjempenydelige både å se og lukte på og ikke minst bruke!!! Men jeg husker naturligvis ikke navnet på butikken... Lush heter den butikken. handlet inn en del selv da jeg var der, mye gøyt! en kan jo sjekke ut internettsiden deres før en reiser såkan en jo se om det er noe for en. www.lush.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå