Gå til innhold

Vurdering i forhold til barns alder

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dessverre virker det pågående temaet litt for gjennomtenkt til at jeg tror det er oppdiktet. Håper barnet har det bra jeg!

Enig! Jeg håper også at dette barnet har det bra.

Det er ikke lett å være liten med syke foreldre...

Endringene er pga knot med å få siteringen riktig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Til opplysning for dere som jobber i disse etatene så vil jeg bare si at jeg kommer til å gå rettens vei om det er grunnlag for det.

Jeg trodde reglene var slik i dette forumet at folk ikke skulle henges ut. Det er helt hårreisende hva folk her sier.

Skrevet

Til opplysning for dere som jobber i disse etatene så vil jeg bare si at jeg kommer til å gå rettens vei om det er grunnlag for det.

Hvorfor ar det bare en opplysning til de som jobber i disse etatene? Er det ikke interessant for andre også?

Høres ut som du har mye å fare med i denne rettsaken... :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor ar det bare en opplysning til de som jobber i disse etatene? Er det ikke interessant for andre også?

Høres ut som du har mye å fare med i denne rettsaken... :roll:

Jeg tenkte det var mest interessant for de som jobbet i disse etatene, da saken jo gjelder de. Andre får da bare lese, jeg sa da ikke at det BARE var en opplysning til folk i disse etatene. Men at jeg opplyste til de, SÆRLIG

Det er jo ikke sikkert jeg har sagt alt her.

Nå kommer jeg til å forsvinne herifra, og det er KUN pga slik jeg føler at jeg blir behandlet her. Det ser ut som om det er å knuse folk, svekke derres selvtilit....Om det er noen som er syke så må det være dere.

Skrevet

Her tror jeg ikke du finner mange menn og kvinner som er ute etter å svekke noens selvtillitt.

Men det du finner mange av her er mennesker som sier sin ærlige mening. Leit for deg, at du ikke finner noen som synes du opptrer rimelig, eller forstår deg veldig i akkurat denne saken.

Vi er helt normale mennesker her inne, som er fra mange ulike yrkesgrupper. Kanskje det ikke hadde vært så dumt å lytte litt, bare litt i det minste, til noen av de signalene du får her inne??

Skrevet

Hei og hå Gjest! Du sier i den andre tråden at du aldri gjør feil og du i allefall innrømmer det! Hva med å tillegge andre de samme egenskapene!

Men man kan faktisk ikke BÅDE; "aldri gjøre feil" OG "innrømme feil"!

Hva i all verden jobber du med?? Jeg vil også ha en jobb som man aldri gjør feil i... (også lurer jeg på om kollegaene dine er enig med deg...)

Dette er ikke personlig ment, kun ment mot de skrevne ord!! :tunge1:

Skrevet
Det er folk som deg som gjør at så mye av den tiden vi voksne kunne ha brukt positivt på ungene forsvinner bort til idiotiske møter på gangen der den ene (du) står og kjefter mens den andre (vi) fortvilt prøver å forklare at vi ikke gikk på høyskole for å få lov til å plage et par utvalgte foreldre.

hei

jeg syns du er veldig ensidig her, mange pedagoger kalrer ikke og se foreldrnes syn og skjønne at de er barna når de er hjemme, flere kunne prøve og respektere at de og har meninger vi snakker barnahage her det er viktigere med hjelp når det lbir ksole og pedagogiske problemer virkelig kan lage problemeer, uamnsett er det ikke noe stort problem de fleste foreldre samarbeider men det er jo ille at en barnehage bruker et barn for og få flere resurser til barnehagen og vis noe n har fått sparkern så har de kanskje gjort feil syns det er fint atnoen tør og si fra jeg syns at flere skulle ha hatt mer tilit til foreldrene

hilsen

Skrevet
Du høres bare så sinnsykt hysterisk ut at det blir helt komisk.

Skjønner at du er engasjert, men for meg som leser dette blir det litt sprøtt å ta så på vei for at en 4,5 åring, vurderes som en 5 åring. Kanskje det er det kullet h*n hører til, at det er derfor de sier dt slikt.

Men en faglig begrunning bør du få. Sikker på at du bare ikke hørte etter??? :sjarmor:

hei

det er jo litt rart da og vurdere et barn etter et årskull i steden for etter andre barn på samme alder pog i en barnehage trenger de ikke det det er ikke skole og det ikke i klasser jeg syns det er rart og si at en fire og et halvt åring ikke er som andre femåringer det er rart syns ikke det høres serlig glupt ut vis han er som andre fire og et halt åringer så er det greit, jeg skjønner at hun har problemer med tilliten til disse pedagogene da, herregud jeg trodde de lerte mer på en høyskole utdaning. :roll:.

hilsen

Skrevet
Fra barnehagens synsvinkel er årets (2004-2005) seksåringer de som er født i 1999. De som er født i 2000 er fireåringer, de som er født i 2001 er treåringer osv....

Dette gjelder i hele barnehageåret 2004-05.

hei

som jeg svarer over er dette rart man bør ta utgangspunkt i barnets biologiske alder som det er svart før her i en barnehage det er da man kan se hvor utviklet det er man kan ike sammenligne detmed de det går dsmammen med jeg syns og det er feil og smamenligne en fire og et halvt år gammlet en med fem åringer jeg syns de bør sammenligen den med de som er yngre, jeg ys det er ille at de ikke har lert mer i høyskole utdanning i dag. :roll:.

hilsen

Skrevet
humre.. få lærere sparket ja.... humre... lykke til Mirabella...

hei

jeg skjønner ikke va som er oghumre over her det har skjedd før at lerer er blit sparket for såmnt forjold jeg syns det er fint at det fins folk som tør og sette fingeren på det når noe er galt

hilsen

Skrevet

hei

jeg skjønner ikke va som er oghumre over her det har skjedd før at lerer er blit sparket for såmnt forjold jeg syns det er fint at det fins folk som tør og sette fingeren på det når noe er galt

hilsen

la meg si det slik da.. jeg setter tvil ved gjest sin intergritet og virkelighetsoppfatning.

Man sakl gjøre GRAVERENDE saker for å bli sparket som lærer. F eks overgrep.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tule: jeg er sikker på at du har endel fornuftig å si, men jeg har virkelig store problemer med å lese innleggene dine jeg.

Skrevet
mange pedagoger klarer ikke og se foreldrnes syn og skjønne at de er barna når de er hjemme

??

Skrevet
la meg si det slik da.. jeg setter tvil ved gjest sin intergritet og virkelighetsoppfatning.

Man sakl gjøre GRAVERENDE saker for å bli sparket som lærer. F eks overgrep.

hei

jeg skjønner va du sier men det er faktoirk to års fengsel for brudd på taushetsplikten vis en lerer her er sparket bør vi vere bekymret vis hun har fått til det så er det jo skjedd noe, vis du skal forståt denne saken nå du lesew de to andre trådene hun har her nå, de har faktisk konstruert problemer rundt barnet hennes for og få assistent i barnehagen

hilsen

Skrevet
Tule: jeg er sikker på at du har endel fornuftig å si, men jeg har virkelig store problemer med å lese innleggene dine jeg.

hei

jeg bkelager ar det gik litt ofrt, jeg mener at en bør ta utgangspunkt i barns biologiske alder og vurdere dem med barn på samme alder for og se vordan de er utviklet og ikke alderstrinnet jeg mener det må vere lov for barn og vere ulikt utviklet jeg syns ikke man skal drive og blande seg så mye rundt et barn om det ligger litt etter det kan hende det trenger mer tid jeg mener man bør begynne året før man skla begynne på skole vis det er noe og finne om man ksla ha hjelpetiltak i skolen

hilsen

Skrevet

??

hei

det ble litt feil je det skla vere at de ikke skjønner foreldrene syn og at de ser barna når de er hjemme og kan ha et anet syn på saken og se vordan barna er

hilsen

Skrevet

hei

jeg skjønner va du sier men det er faktoirk to års fengsel for brudd på taushetsplikten vis en lerer her er sparket bør vi vere bekymret vis hun har fått til det så er det jo skjedd noe, vis du skal forståt denne saken nå du lesew de to andre trådene hun har her nå, de har faktisk konstruert problemer rundt barnet hennes for og få assistent i barnehagen

hilsen

Kanskje er det sant, kanskje ikke..... Høres utroig ut det der, for man skal ha sakkyndig vurdering, og ppt tjener ikke på å konstruere noe...

Men nok om det.

Det er en del dårlige pedagoger der ute, men langt flere gode synes jeg. Og det finnes flere dårlige foreldre er min tese.... Det er faktisk skremmende så mange dårlige foreldre som er...

Skrevet

Forstår egentlig ikke helt problemet jeg da. (Både her og i andre lignende tråder her på barn og familie)

Hadde vært kjempeglad som mor at det ble flere voskne rundt barnet mitt. Om jeg trodde det var problem med barnet eller ei. Voksentetthet både i barnehage og skole er liten, så hadde med glede tatt med flere.

Og om andre hadde meldt bekymring for barnet mitt, så hadde jeg hørt ut begrunnelsen og tenkt over om det ligger noe i det.

Helt generelt: Det er så travelt med foreldre som spenner hårene og hisser seg opp til tusen om man bare nevner at kanskje barnet deres har litt mangel på det ene eller andre. Har på følelsen at mange av de ufordragelige barn som mobber og gjør mye ugagn har ofte foreldre som har veldig liten innsikt i seg selv og barna sine.

Skrevet
Kanskje er det sant, kanskje ikke..... Høres utroig ut det der, for man skal ha sakkyndig vurdering, og ppt tjener ikke på å konstruere noe...

Men nok om det.

Det er en del dårlige pedagoger der ute, men langt flere gode synes jeg. Og det finnes flere dårlige foreldre er min tese.... Det er faktisk skremmende så mange dårlige foreldre som er...

hei

når det gjelder det første så har ikke ppt konstruert noe det er det barnehagen som har gjort og ppt må forholde seg til det barnehagern sier. Jeg syns og så det er mange gode pedagoger men det er noe dårlige, når det gjelder dette med foeldre sysn jeg det er skummelt med denne mistroiskeheten som jeg syns kommer, det eer vnalige folk som får barn ikke alle er falglerte og de har ikke de same foutsetninger for og forstå altsom de har, jeg syns mange foreldre er gode på enkelte sider og dårlige på andre jeg tror man vanskelig kan få perfekte foreldre jeg syns det er skremmende vor mye som skal vere skadelig for barn nå jeg syns man må se foreldrene opp mot va man kan forvente av dem og ejg mrenr at man ikke kan forvente at de skal ha fagkunnskap og fagfolk må prøve og forstå at de er vanlige menesker

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...