Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #21 Skrevet 24. september 2004 ..men husk at skolen er pliktig, så de kommer du ikke utenom! Jeg synes det er trist at man har en slik holdning til det å forholde seg til foreldrene til skolebarna. Man skal huske på at man ikke er over lovverket, og at man ikke kan gjøre som en vil. Det er vel også lærere som ikke har rett kompetanse. Jeg opplever at lærere nærmest ser på seg selv som "Gud". For meg er en førskolelærer eller lærer en "tjener" for mitt barn, og jeg forventer det beste. Tror enkelte pedagoger har vanskelig for å takle et slikt syn. Og at de har vansker med å takle at foreldrene kanskje har høyere kompetasne. Jeg kommer ihvertfall til å følge med. Jeg ønsker ikke å unngå de...
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #22 Skrevet 24. september 2004 Jeg synes også det er lite tillitsvekkende når man er på møte med flere pedagoger og man innleder med at man har et slikt godt omdømme- blandt "bønder"! Å tro at alle baserer seg på ens "gode navn og rykte" når en vurderer faglighet..... Og det kan jo likesågodt være foreldre som rett og slett gir blaffen i hvilke faglige resurser de har, som bare er glad for å møte noen mindre "begavede" lærere....eller en barnehage som har plass i det hele tatt. Så det å bruke sitt "gode omdømme" som bekreftelse på sin dyktighet(uten å presisere hva andre legger i det) sier jo sitt.
Gjest Xavia Skrevet 24. september 2004 #23 Skrevet 24. september 2004 Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til "pedagoger" som sier at et barn på 4 år ikke er som andre femåringer....så kanskje man er litt lempfeldig med eksakt alder?? Hvis du tenker på skolen, og i feks en klasse. Der er jo noen født sent på året, og noen tidlig. Elevene i klassen blir vurdert utifra feks hvordan en 4. klassing bør ligge faglig el. Kanskje ofte uavhengig om eleven er 8,5 år eller faktisk har fylt 9. Dette blir kanskje annerledels i barnehagen, der forskjellene i barnets utvikling er synligere på noen måneders aldersforskjell. ??
Gjest Xavia Skrevet 24. september 2004 #24 Skrevet 24. september 2004 Jeg sørger også gjerne for å få de sparket. Driftig, sint dame du skjønner jeg!
Gjest Xavia Skrevet 24. september 2004 #25 Skrevet 24. september 2004 Det er helt ufattelig at slike folk har så mye makt, og kan ødelegge folks liv. Hvem ødelegger folks liv?? Jeg har sett barn bli ødelagt av foreldre som holder på som deg. Ta etpar skritt tilbake, og hør/se på deg selv. Flisespikkeri og hysteri er hva det høres ut som. :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #26 Skrevet 24. september 2004 Hvem ødelegger folks liv?? Jeg har sett barn bli ødelagt av foreldre som holder på som deg. Ta etpar skritt tilbake, og hør/se på deg selv. Flisespikkeri og hysteri er hva det høres ut som. :evil: Flisespikkeri og hysteri?? Skal jeg liksom bare godta at en pedagog kan si at en fireåring er ikke som andre femåringer uten noen form for forklaring?? Det handler da vel ikke bare om eksakt aldersvurdring. Hvor vanskelig kan dette være å svare på????? Hvordan kan man påstå at man ødelegger sitt barns liv ved å stille en pedagog spørsmål, og faktisk forvente et skikkelig svar? Uansett hva dere sier her inne, så kommer ikke jeg til å gi meg med å få et skikkelig svar. Eller kanskje man er redd?
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #27 Skrevet 24. september 2004 Nå har jeg da også fått en annen saksbehandler, og et helt annet opplegg, så det viser vel at denne saksbehandlren ikke gjorde jobben sin skikkelig. Får håpe vedk. har fått sparken.
Gjest Xavia Skrevet 24. september 2004 #28 Skrevet 24. september 2004 Du høres bare så sinnsykt hysterisk ut at det blir helt komisk. Skjønner at du er engasjert, men for meg som leser dette blir det litt sprøtt å ta så på vei for at en 4,5 åring, vurderes som en 5 åring. Kanskje det er det kullet h*n hører til, at det er derfor de sier dt slikt. Men en faglig begrunning bør du få. Sikker på at du bare ikke hørte etter???
Gjest Xavia Skrevet 24. september 2004 #29 Skrevet 24. september 2004 Er du sikker på at du har fått ytret din bekymring på en rolig og avbalansert måte til det pedagogoske personalet?
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #30 Skrevet 24. september 2004 Er du sikker på at du har fått ytret din bekymring på en rolig og avbalansert måte til det pedagogoske personalet? Jeg er rimelig sikker på det ja. Men om det oppfattes slik at pedagogene er jo en annen sak - det virker som om det å stille spørsmål er noe av det verste en kan gjøre; da er en virkelig kverulant! Synes det var interessant å lese kommentarene saksbehandler hadde om meg i journalen, tok ikke opp halvparten av det jeg hadde sagt, kom til og med med gale opplysnigner(hadde tydeligvis ikke fått med seg det jeg hadde sagt) og bare negative bemerkninger. Jeg har også skrevet slike journaler om andre så jeg vet hvor lett det er å kun se saken fra sin egen side. ................ Men ...jeg håper nå det går til helvete med alt her jeg. Takk og farvel fra meg.
Mathias Skrevet 24. september 2004 #31 Skrevet 24. september 2004 Og det kan gjerne være "takk for sist" at de nå sender inn PPT. Jeg illingen!PPT OG barnevrn er det for å HJELPE...... De som ikke ser det er svært ofte de som TRENGER hjelp.... Dvs barna trenger iallefall...
Mathias Skrevet 24. september 2004 #32 Skrevet 24. september 2004 Nå har jeg da også fått en annen saksbehandler' date=' og et helt annet opplegg, så det viser vel at denne saksbehandlren ikke gjorde jobben sin skikkelig. Får håpe vedk. har fått sparken.[/quote']humre.. nei, det betyr ikek det.. Det betyr at du er vanskelig. Ang den rektoren du skrev om her, så har nok ikke DU fått noen rektor sparket.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #33 Skrevet 24. september 2004 !PPT OG barnevrn er det for å HJELPE...... De som ikke ser det er svært ofte de som TRENGER hjelp.... Dvs barna trenger iallefall...
Gjest Xavia Skrevet 25. september 2004 #34 Skrevet 25. september 2004 Men ...jeg håper nå det går til helvete med alt her jeg. Takk og farvel fra meg. Så du stikker fordi du ikke fikk støtte i dine utsagn, og derfor ønsker alle andre til helvete. Sunn, frisk og god holdning det der. Lykke til videre med deg og ditt barn!
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2004 #35 Skrevet 25. september 2004 Så du stikker fordi du ikke fikk støtte i dine utsagn, og derfor ønsker alle andre til helvete. Sunn, frisk og god holdning det der. Lykke til videre med deg og ditt barn! Igjen klarer du å tolke godt.....
Mette Skrevet 25. september 2004 #36 Skrevet 25. september 2004 Tråden er ryddet litt. Remyline Moderator
birgitte242 Skrevet 25. september 2004 #38 Skrevet 25. september 2004 Er dette samme bruker som har startet flere tråder med kryptiske utsagn og høy paranoia-faktor?
Mathias Skrevet 25. september 2004 #39 Skrevet 25. september 2004 Er dette samme bruker som har startet flere tråder med kryptiske utsagn og høy paranoia-faktor?Samme bruker har hodt på slik noen år her. Det er noe som heter borderline vet jeg...
Gjest StoreSky Skrevet 25. september 2004 #40 Skrevet 25. september 2004 Samme bruker har hodt på slik noen år her. Det er noe som heter borderline vet jeg... Tanken har slått meg... Og jeg som flittig har prøvd å forklare så godt jeg kan om ditt&datt! Men skjønte jo etter flere omganger at dette mennesket trenger hjelp in RealLife.. Dessverre virker det pågående temaet litt for gjennomtenkt til at jeg tror det er oppdiktet. Håper barnet har det bra jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå