Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #1 Skrevet 22. september 2004 Kan man si at et barn på 4-4,5 år er en femåring? Skal han vurderes som en femåring?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2004 #2 Skrevet 22. september 2004 Han er da virkelig ingen 5 åring, men en 4 åring.
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #3 Skrevet 22. september 2004 Han er da virkelig ingen 5 åring' date=' men en 4 åring. [/quote'] Hva med pedagogisk vurdering?
Gjest Madam Felle Skrevet 22. september 2004 #4 Skrevet 22. september 2004 Jeg ville vurdert h*n på trinnet under, for det blir helt feil i mine øyne å forvente at en 4 -4.5 åring skal kunne det samme som en 5 åring. Derfor ville jeg brukt et lavere, om de ikke har noe på det alderstrinnet. Men er fireåringen moden for alderen, kan en jo vurdere barnet som en 5 åring. Men da ta med i betraktning at barnet bare er 4. Knotete forklart, men men
Gjest StoreSky Skrevet 22. september 2004 #5 Skrevet 22. september 2004 NEI. Man vurderer alltid barn utfra dets biologiske alder. Sier seg selv. Men man kan gjøre merknad om at barnet er moden for alder, samme som at barnet kan være umodent. Men bare for å gjøre det klart! Man vurderer 4,5 år som 4,5 år!
Catia Skrevet 22. september 2004 #6 Skrevet 22. september 2004 Kan man si at et barn på 4-4' date='5 år er en femåring? Skal han vurderes som en femåring?[/quote'] Was??.. Han er ikke 5 år før han har levd de 5 åra... hehe
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2004 #7 Skrevet 22. september 2004 Et år er en fjerdedel av livet for en fireåring... Det kan da ikke være om å gjøre at de blir eldre så fort som mulig?
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #9 Skrevet 23. september 2004 Er dere virkelig 100% sikre på dette? Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til "pedagoger" som sier at et barn på 4 år ikke er som andre femåringer....så kanskje man er litt lempfeldig med eksakt alder??
Gjest StoreSky Skrevet 23. september 2004 #10 Skrevet 23. september 2004 Herregud nå gir jeg opp... Håper du ikke er like kverulerende i virkeligheten også! DA kan jeg skjønne at du har kommunikasjonsproblemer med barnehagen... Hvis du ikke har det minste tiltro til Førskolelærere og barnhagen, så skaff dagmamma eller pass sjæl! ..men husk at skolen er pliktig, så de kommer du ikke utenom!
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #11 Skrevet 23. september 2004 Herregud nå gir jeg opp... Håper du ikke er like kverulerende i virkeligheten også! DA kan jeg skjønne at du har kommunikasjonsproblemer med barnehagen... Hvis du ikke har det minste tiltro til Førskolelærere og barnhagen, så skaff dagmamma eller pass sjæl! ..men husk at skolen er pliktig, så de kommer du ikke utenom! så en KAN altså si at en fireåring er en femåring? Ja, du har helt rett. Jeg har NULL tillit til dere pedagoger. Mitt barn kommer aldri til å gå på skole her. Jeg sørger også gjerne for å få de sparket.
Gjest Anonymous Skrevet 23. september 2004 #12 Skrevet 23. september 2004 Det hadde faktisk vært litt interesant å vite hvordan en skal tolke et slikt utsagn; at en fireåring ikke er som andre femåringer. Er det slurv mht alder; mener man egentlig en fireråring, men sier fem? Eller mener man at ungen er på vei til å bli fem? Hva menes med er "normalt" for "femåringene? Hva er feil med denne ungen i forhold til de? Osv, osv. Mener du virkelig at jeg som mor skal gå med på tiltak utifra en slik "faglig" vurdering? (Nei, jeg har ikke fått noen nærmere forklaring når jeg har spurt) Man sitter jo bare og ler og flirer... Dette er selvsagt ikke det eneste jeg har å kritisere. Og når jeg leser svar fra deg og andre pedagoger...stakkars elever og barnehagebarn. Jeg kommer neppe til å ha flere unger i barnehage. Der man snakker om å ha toleranse for hverandres følelser og meninger, og så tror man at alle foreldre i samme bygd har samme mening....og så tar man med ungen på demo. uten å si noe til foreldrene(eller var det bare i forhold til den av foreldrene som hadde sagt hun ikke hadde nettverk der) Stakkars bygdefolk som mister alt..rart.
Gjest Tex Skrevet 23. september 2004 #13 Skrevet 23. september 2004 Fra barnehagens synsvinkel er årets (2004-2005) seksåringer de som er født i 1999. De som er født i 2000 er fireåringer, de som er født i 2001 er treåringer osv.... Dette gjelder i hele barnehageåret 2004-05.
Mathias Skrevet 23. september 2004 #14 Skrevet 23. september 2004 humre.. få lærere sparket ja.... humre... lykke til Mirabella...
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #15 Skrevet 24. september 2004 humre.. få lærere sparket ja.... humre... lykke til Mirabella... Tror det skal være ganske lett her... Her har man også jurister som først gir avslag skrifltig, så tar de saksbehandlingen, og deretter kommer de med hjemmelen.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #16 Skrevet 24. september 2004 humre.. få lærere sparket ja.... humre... lykke til Mirabella... Jeg har allerede sørget for å få en sjef(rektor)sparket.
Gjest Tex Skrevet 24. september 2004 #17 Skrevet 24. september 2004 Det er folk som deg som gjør at så mye av den tiden vi voksne kunne ha brukt positivt på ungene forsvinner bort til idiotiske møter på gangen der den ene (du) står og kjefter mens den andre (vi) fortvilt prøver å forklare at vi ikke gikk på høyskole for å få lov til å plage et par utvalgte foreldre.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #18 Skrevet 24. september 2004 Jeg har allerede sørget for å få en sjef(rektor)sparket. Og det kan gjerne være "takk for sist" at de nå sender inn PPT. Jeg må si jeg er rimelig sjokkert over pedagogenes holdninger. Først så kommer man med sin forklaring(undominel), så sitter man her i samme diskusjon og nærmest gjør andre folk som svarer i samme tråd dumme(ikke meg). Når jeg så ber om en nærmere forklaring så får en høre at en kverulerer. Da skulle jeg altså bare godtatt første svaret, fra orakelet "undominel". Så kommer Tex med sin forklaring, om hvordan man ser på barns alder i forhold til et barnehage år. So what?? Betyr det at når man vurderer barn så bruker man denne "aldersvetegnelsen". Er dette noe alle foreldre skal vite? JEG ORKER IKKE LENGER Å SPØRRE HVA DE MENER. Da kverulerer man jo....det blir ikke bare sagt her. Likeså greit å få de fjernet fra stillingen!
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #19 Skrevet 24. september 2004 Det er folk som deg som gjør at så mye av den tiden vi voksne kunne ha brukt positivt på ungene forsvinner bort til idiotiske møter på gangen der den ene (du) står og kjefter mens den andre (vi) fortvilt prøver å forklare at vi ikke gikk på høyskole for å få lov til å plage et par utvalgte foreldre. Har foreldre spurt om dere gikk på høyskole for å plage de? Jeg ville vært mere engstelig om man gikk på høyskole for å plage barn! Det er helt ufattelig at slike folk har så mye makt, og kan ødelegge folks liv.
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2004 #20 Skrevet 24. september 2004 Og så fører man opp "lette" problem i oppmeldingen for å "lure" foreldrene til å skrive under. Deretter tar man plutselig opp helt andre saker...... Men det er jo ikke sikkert jeg ikke visste hva jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå