Gjest Gjest_Weeping_Angel Skrevet 1. oktober 2015 #21 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg tar vann i munnen, hodet opp, hiver pillene innpå og svelger. Da treffer ikke pillene tungen og jeg kjenner ikke at jeg svelger dem. Jeg klarer å svelge flere store piller samtidig på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #22 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har slitt med å svelge tabletter hele livet, og har to gode tips som funker for meg: 1. Svelg med appelsinjuice. Appelsinjuice har for det første så kraftig smak at det kamuflerer det meste av tablettsmak (for en liten stund), og er for det andre såpass tykt at tabletten lettere glir ned. 2. Drikk vann fra en flaske. Trykket vannet får når du drikker fra flaske gjør at tabletten går lettere ned. Anonymous poster hash: 99d13...0c0
Sugerøret Skrevet 1. oktober 2015 #23 Skrevet 1. oktober 2015 hva med å fortelle hvilken type tablett det er snakk om? Hvis ikke,kontakt apotek eller lege
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #24 Skrevet 2. oktober 2015 Det virker faktisk motsatt å kaste hodet bakover når man skal svelge tabletter. Det smarteste er å ha hodet nedoverbøyd, fordi tabletter flyter i vann, og tablettene vil da legge seg lengt bak i ganen, forhold til hvis du vipper hodet bakover for å svelge så vil tabletten flyte frem til tennene igjen og du får lengre "svelgevei", om du skjønner. Men jeg ville knust de om det gikk ann og blandet i f.eks nughatti, eller om det var helt umulig å svelge de kanske løst de opp i en minikopp med te eller ligennde... Anonymous poster hash: e6472...aa7
Arabella Skrevet 2. oktober 2015 #25 Skrevet 2. oktober 2015 Nei, det går ikke an å dele dem opp.. Rådvill og stressa TS...Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b Hvorfor går det ikke an å dele tablettene? Hvis du ikke klarer å brekke tabletten, bruker du en kniv, så enkelt.
Gjest Gjest_Weeping_Angel Skrevet 2. oktober 2015 #26 Skrevet 2. oktober 2015 Hvorfor går det ikke an å dele tablettene? Hvis du ikke klarer å brekke tabletten, bruker du en kniv, så enkelt. Hvis du leser tråden så har flere skrevet at det ikke er alle piller som skal deles opp. En fin regel er at om det ikke er delestrek så skal den være hel.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #27 Skrevet 2. oktober 2015 Hvorfor går det ikke an å dele tablettene? Hvis du ikke klarer å brekke tabletten, bruker du en kniv, så enkelt. De har lik form som trantabletter. Har forstått nå at dette kalles kapsler(?) og ikke tabletter? De kan ikke deles og skal ikke deles. Og er nesten umulig for meg å svelge.. TS. Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b
Arabella Skrevet 2. oktober 2015 #28 Skrevet 2. oktober 2015 Hvis du leser tråden så har flere skrevet at det ikke er alle piller som skal deles opp. En fin regel er at om det ikke er delestrek så skal den være hel. Noe annet jeg har observert, er at ikke alle forstår forskjellen på piller, tabletter og kapsler.
Arabella Skrevet 2. oktober 2015 #29 Skrevet 2. oktober 2015 De har lik form som trantabletter. Har forstått nå at dette kalles kapsler(?) og ikke tabletter? De kan ikke deles og skal ikke deles. Og er nesten umulig for meg å svelge.. TS.Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b Har du spurt legen din om dette preparatet eller andre tilsvarende finnes i tablettform? Hva heter dette medikamentet?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #30 Skrevet 2. oktober 2015 Noe annet jeg har observert, er at ikke alle forstår forskjellen på piller, tabletter og kapsler. Hva er forskjellen på piller og tabletter? Anonymous poster hash: 5c00d...cda
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #31 Skrevet 2. oktober 2015 Har du spurt legen din om dette preparatet eller andre tilsvarende finnes i tablettform? Hva heter dette medikamentet? Finnes kun i de kapslene jeg har fått, ingen andre tilsvarer disse. TS. Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #32 Skrevet 2. oktober 2015 Noen kapsler kan deles og man kan ta innholdet rett i munnen og svelge ned. Har du sjekket med apoteket? Ev felleskatalogen? Anonymous poster hash: 7de10...f4a
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 2. oktober 2015 #33 Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Personlig klarer jeg ikke svelge små tabletter engang, så om det er mulig, brekker jeg dem i 4 bittesmå biter, men om det ikke er mulig, tar jeg det med en skje med nugatti, så går den ned (kan også bruke banen eller yoghurt. Du kan evt. ta et sugerør og drikke vannet med det. Det gjør lillebror, og det funker bra Endret 2. oktober 2015 av The Lost Dreamer
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #34 Skrevet 3. oktober 2015 Kanskje du kan prøve med dette?<br /><br />https://www.apotek1.no/produkter/medcoat-tablettovertrekk-10stk-941662pAnonymous poster hash: ea83a...d93
Chizue Skrevet 3. oktober 2015 #35 Skrevet 3. oktober 2015 Usj, vet om ei venninne som er slik, hun fikk en paracet i vranghalsen når hun var liten, så idag klarer hun ikke å svlge noen type tabletter...Hun bruker å få medisiner i væskeform om det er mulig. Ellers har hun rådført seg med lege på hvordan hun skal klare å få pillene ned...Og hun har fått beskjed om noen av typene hun bruker at hun kan blande det ut med vann, eller knuse de... Dette må man ta opp med lege, da noen piller må du svelge hele Mitt tips til deg, er egentlig bare å rådføre deg med legen din om hva du skal gjøre.. Jeg har lite tips til deg, da jeg er så vant med å svelge piller, at jeg gjerne har en håndfull og trenger bare en liten slurk med vann så går det ned med en gang xD
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #36 Skrevet 3. oktober 2015 Stort glass med vann, legge tabletten bakerst på tunga, mens du drikker vann svelger du og beveger hodet bakover. Anonymous poster hash: 6840f...4d6 Nei, nei, nei. Man skal ikke ha hodet bakover, det gjør svelgingen vanskeligere. Ha haka litt ned når du skal svelge. Det åpner opp svelget litt, og gjør det dermed lettere å svelge. Anonymous poster hash: f755e...9a6
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #37 Skrevet 3. oktober 2015 Takk for mange gode tips alle sammen, desverre har ingenting hjulpet Får fortsatt ikke faenskapet ned, og dette er medisiner jeg MÅ ta og de finnes ikke i mindre kapsler.. Gruer meg til mandag, må da ta en til om dagen.. -veldig lei, frustrert og trist TS...Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #38 Skrevet 3. oktober 2015 Takk for mange gode tips alle sammen, desverre har ingenting hjulpet Får fortsatt ikke faenskapet ned, og dette er medisiner jeg MÅ ta og de finnes ikke i mindre kapsler.. Gruer meg til mandag, må da ta en til om dagen.. -veldig lei, frustrert og trist TS...Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b Hvilke medisiner er det? Går det an å åpne kapselen og ta bare innholdet? Jeg vet at dette går med noen typer kapsler. Anonymous poster hash: 7de10...f4a
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #39 Skrevet 3. oktober 2015 For meg fungerer det å legge hodet helt bak også slippe kapselen slik at den lander bak tungen der spiserøret starter. Deretter drikke vann og svelge. Et annet tips er at du øver ved å svelge feks kokt makaroni. Da får du prøvd deg frem uten at du ender opp med at kapselen løser seg opp. Anonymous poster hash: bc64e...a88
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #40 Skrevet 3. oktober 2015 Takk for mange gode tips alle sammen, desverre har ingenting hjulpet Får fortsatt ikke faenskapet ned, og dette er medisiner jeg MÅ ta og de finnes ikke i mindre kapsler.. Gruer meg til mandag, må da ta en til om dagen.. -veldig lei, frustrert og trist TS...Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b Har du forsøkt å drikke fra flaske? Anonymous poster hash: 99d13...0c0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå