Gå til innhold

Svelging av STORE tabletter!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Deres beste tips for å klare å svelge slike monstertabelleter? Får det faen ikke til...

Anonymous poster hash: 32d57...b3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort glass med vann, legge tabletten bakerst på tunga, mens du drikker vann svelger du og beveger hodet bakover. 

Anonymous poster hash: 6840f...4d6
  • Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Deler dem opp

Eller så kan jeg smøre litt smør på dem så de ikke blir så "grove"

Skrevet

Nei, det går ikke an å dele dem opp..

Brekker meg av smør, så det funker nok dårlig ;-)

Noen andre veldig smarte tips?

Rådvill og stressa TS...

Anonymous poster hash: 8b2bf...c6b

Skrevet

Ikke alle tabletter kan eller skal deles.

Det er bare å putte den i munne og svelde med rikelig vann, om tabl. Er stor eller liten den må ned uansett.

Anonymous poster hash: 61c9a...677

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Noe annet enn smør da?

Smøreost, olje, eller som jeg gjør med bikkjer - pakker den inn i leverpostei eller kokt skinke :P

Skrevet

Nei, det går ikke an å dele dem opp..

Brekker meg av smør, så det funker nok dårlig ;-)

Noen andre veldig smarte tips?

Rådvill og stressa TS...

Hvorfor går de ikke an å dele? Er det tabletter eller kapsler du snakker om? Kapsler kan ikke deles.

Skrevet

Hva med slike kopper man bruke rpå barn for at de skal svelge tableter?

Anonymous poster hash: b4671...6ff
Skrevet

Kanskje det er kapsler da, de kan i allefall ikke deles..

Hva slags kopper er det snakk om? Jeg får tablettene ganske langt bak i ganen, men så brekker jeg meg bare :(

TS.

Skrevet

Jeg pleier å ta litt vann i munnen innen jeg tar tabletten for å unngå at den setter seg fast i tungen og så tar jeg enda mer vann i munnen før jeg svelger alt sammen.

Anonymous poster hash: 548bc...e37

• Liker 4
Skrevet

Kanskje det er kapsler da, de kan i allefall ikke deles..

Hva slags kopper er det snakk om? Jeg får tablettene ganske langt bak i ganen, men så brekker jeg meg bare :(

TS.

Du kan knuse de mellom to spiseskjeer dersom det er samme type tabletter som paracet. Dersom det er gelatin rundt går jo selvfølgelig ikke det.

Skrevet

Du kan knuse de mellom to spiseskjeer dersom det er samme type tabletter som paracet. Dersom det er gelatin rundt går jo selvfølgelig ikke det.

Enkelte kapser kan man også trygt knuse. Men TS, fortell oss hvilken tablett det er snakk om så kan vi sjekke felleskatalogen om det er "lov" å dele de

Skrevet

Enkelte kapser kan man også trygt knuse. Men TS, fortell oss hvilken tablett det er snakk om så kan vi sjekke felleskatalogen om det er "lov" å dele de

Jeg tenkte at om det er av typen trankapsel så vil det vil neppe være mulig å knuse slik jeg foreslo.

Det har ikke noe å si om tabletten deles og man tar begge delene med en gang. Dersom man plutselig får det for seg at man skal ta halvparten av hva man egentlig skal kan det hende virkestoffet er ujevnt fordelt. Dersom det er delestrek er det jo selvfølgelig meningen at man skal dele den.

Ikke tenk på å bruke det som stikkpille som noen over her spøkte med:)

Skrevet

Står på esken at den skal svelges hel.. Er ei heller mulig å fysisk dele den opp.

TS...

Skrevet

Jeg tenkte at om det er av typen trankapsel så vil det vil neppe være mulig å knuse slik jeg foreslo.

Det har ikke noe å si om tabletten deles og man tar begge delene med en gang. Dersom man plutselig får det for seg at man skal ta halvparten av hva man egentlig skal kan det hende virkestoffet er ujevnt fordelt. Dersom det er delestrek er det jo selvfølgelig meningen at man skal dele den.

Ikke tenk på å bruke det som stikkpille som noen over her spøkte med:)

Det er ikke helt sant. Noen piller har en hinne som gjør at den ikke oppløses med engang og skal derfor ikke deles. Og at det har en delestrek betyr ikke at den skal deles, men at den kan

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke helt sant. Noen piller har en hinne som gjør at den ikke oppløses med engang og skal derfor ikke deles. Og at det har en delestrek betyr ikke at den skal deles, men at den kan

Ja, du har jo rett- glemte det. Hadde uansett vært litt moro å få vite hvor stort dette monsteret er.

Skrevet

Hehe, de er nok ikke så store, men har alltid slitt med å svelge tabletter og har aldri hatt større tabletter enn de jeg går på nå.. Og disse skal jeg gå på i 8mnd, så må finne en smart teknikk..

TS.

Skrevet

Finn noe du liker smaken på som du kan skjære opp i like store biter som pillene, så kan du øve med matbiter?

Gulrot var en suksess her da datteren min måtte øve på å svelge piller. Hun var redd for å sette i halsen, og samtidig redd for at det skulle smake fæl medisin. 

Ellers syns jeg det er lettere å ikke legge pillene på tunga. Jeg krøller tunga litt sammen så det blir plass under den/helt foran i munnen, så legger jeg pilla der og tar raskt en stor slurk vann samtidig som jeg "vipper" pilla opp med tunga. Da føles det bare som å drikke vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...