AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #1 Del Skrevet 30. september 2015 Hei! Forrige torsdag hadde jeg kanskje spist litt lite gjennom dagen og slukte i meg middagen noe fort. Ble ekstremt mett, måtte legge meg nedpå litt, men tenkte ikke noe mer over det enn at det er slikt som skjer når man spiser fort og har spist lite i forkant. Merket det samme til kvelden og fikk nesten ikke i meg mat. Men det var vel først neste morgen at jeg merket at noe ikke var helt som det skulle når jeg etter tre knekkebrød til frokost følte jeg meg helt sprengt i magen. Og jeg spiser normalt MYE mer enn dette. I går spiste jeg en Atkins sjokolade og noen nøtter som sen frokost langt på dag. Sprengt. I tillegg til følelsen av å være sprengt og generelt problemer med å få i meg mat på grunn av dette, har jeg også hatt en rap med litt vond smak og i tillegg kommer det litt luft opp. MEN, det er like gjerne at det føles som luft vil opp, men ikke kommer opp. I går var det som om det satt fast luft/mat i spiserøret. Har vært forstoppet før og det ligner litt, men her er det null forstoppelse slik jeg kan se. Alt går helt normalt den veien og jeg har heller ikke noe luft som vil ut. Har også vært noe kvalm, men det har gått litt over. Har noen peiling på hva dette kan være og eventuelt noen tips å gi meg? Kostholdet mitt er meget stabilt, så ingenting nytt der. Er heller ikke spesielt stresset. Legen fant ikke noe på prøver og mente det bare måtte gå over. Takker for svar! Anonymous poster hash: 32462...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #2 Del Skrevet 30. september 2015 Kan legge til at jeg er mann og dermed ikke gravid Etter å ha søkt litt på nettet så jeg at mange hadde lignende symptomer før omgangssyken brøt ut, men jeg har altså ikke hatt noe slikt annet enn at jeg har vært litt kvalm... Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #3 Del Skrevet 30. september 2015 Trener du? Dersom det har "satt seg fast luft" i magen, så har jeg erfaring med at litt styrketrening hjelper. Jeg begynner alltid å rape når jeg løfter vekt eller tar situps. Jeg har vært mye oppblåst, perioder uten promping og raping er ille, da blir jeg ekstra oppblåst og føler meg full i magen hele tiden. Du har ikke hatt en periode der du har spist mye fet mat eller noe? Kanskje en ny kombinasjon av mat? Har du spist veldig mye i det siste? Jeg ville prøvd å spise lett fordøyelig mat noen dager og se om det hjalp. Type kylling med ris og salat, spaghetti i saus, supper, kanskje noen vegetarianske retter (uten bønner). Mat som ikke er tung i magen. Det bruker å hjelpe meg, ihvertfall. Bare ikke tilsett fete sauser eller andre tunge ting. Anonymous poster hash: c147c...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #4 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hei og takk for svar! Ja, jeg trener. Er ganske godt trent og slank om det er av betydning. Faktisk har jeg vært usikker på om jeg kunne dra på trening når jeg har hatt det så vondt i magen, men jeg har hatt tre økter som har gått uten problemer. Snakket med en i omgangskretsen min i dag og det viser seg at han har noe lignende. Så mulig det er noe magevirus eller slikt? Ble litt oppløftet av å høre det ettersom det betyr at det kanskje ikke er noe spesifikt som er galt med meg, men noe som går. Kan hende jeg er LITT bedre i dag, men har det fortsatt. Dagens kosthold: 3 yoghurter og noen karbonadekaker til kvelds. Har vært veldig anspent i halspartiet/svelget i dag. En følelse jeg har hatt tidligere utenom dette. Usikker på om det er en sammenheng eller ikke... Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #5 Del Skrevet 1. oktober 2015 Trener du? Dersom det har "satt seg fast luft" i magen, så har jeg erfaring med at litt styrketrening hjelper. Jeg begynner alltid å rape når jeg løfter vekt eller tar situps. Jeg har vært mye oppblåst, perioder uten promping og raping er ille, da blir jeg ekstra oppblåst og føler meg full i magen hele tiden. Du har ikke hatt en periode der du har spist mye fet mat eller noe? Kanskje en ny kombinasjon av mat? Har du spist veldig mye i det siste? Jeg ville prøvd å spise lett fordøyelig mat noen dager og se om det hjalp. Type kylling med ris og salat, spaghetti i saus, supper, kanskje noen vegetarianske retter (uten bønner). Mat som ikke er tung i magen. Det bruker å hjelpe meg, ihvertfall. Bare ikke tilsett fete sauser eller andre tunge ting. Anonymous poster hash: c147c...4ee Funker bra med styrketrening. En gang jeg tok knebøy så ja... Og det var høyt.. Trener ikke når det er mye folk lengre. Anonymous poster hash: 76ae9...42e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Del Skrevet 3. oktober 2015 Trådstarter her! Sliter med noe fortsatt. Går i hovedsak på ubehag i magen og kvalme. Trodde jeg var bedre i går, men i dag ble jeg forholdsvis uvel etter en sen frokost. Fikk lyst til å spy og tenkte at nå bryter det endelig ut, men gikk over før det gikk så langt. Synes det har vart litt lenge (over en uke) om det bare skulle være et magevirus? Noen ideer? Hvor lenge venter man før man skal til lege igjen? Tenker på om det er noe jeg burde hatt antibiotika for, selv om jeg helst vil slippe det... Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
..... Skrevet 3. oktober 2015 #7 Del Skrevet 3. oktober 2015 Dersom dette ikke gir seg, så ville jeg kontaktet lege og bedt om å bli undersøky nærmere. I verste fall så kan det være noe som gjør at maten sliter med å passere fra magesekken og over i tarmen og da vil du føle deg oppblåst og kvalm, og etterhvert også kaste opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #8 Del Skrevet 3. oktober 2015 Dersom dette ikke gir seg, så ville jeg kontaktet lege og bedt om å bli undersøky nærmere. I verste fall så kan det være noe som gjør at maten sliter med å passere fra magesekken og over i tarmen og da vil du føle deg oppblåst og kvalm, og etterhvert også kaste opp. Hvor lenge venter man? Det du beskriver er egentlig akkurat slik det føles. Men jeg går på do helt som normalt, så det går i hvert fall veien til slutt. Ettersom en i omgangskretsen har lignende symptomer tenker jeg kanskje at det er et magevirus eller noe da... Føler meg på en måte litt bedre, men har en veldig høy smerteterskel eller terskel for å legge meg ned, så mulig jeg bare har blitt vant til det. Lurte litt på ultralyd, men redd det er 2000 bortkastede kroner. Så sant legen ikke kan henvise da... Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Del Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har det samme, men hadd det I to mnd. Starter med at jeg får vondt I magen, så sureoppstøt som er råten så kaster jeg opp I to døgn. Så diare og mage knip, så forstoppelse og alt begynner igjen. Har det veldig dårlig pga det. Føler jeg ikke kan planlegge noe. Men har vært til legen og han sendte henvisning til gastroskopi og blodprøver. Han tenker reflux eller magesår. Men jeg trodde det var et virus..Anonymous poster hash: bb9d0...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
..... Skrevet 4. oktober 2015 #10 Del Skrevet 4. oktober 2015 Hvor lenge venter man? Det du beskriver er egentlig akkurat slik det føles. Men jeg går på do helt som normalt, så det går i hvert fall veien til slutt. Ettersom en i omgangskretsen har lignende symptomer tenker jeg kanskje at det er et magevirus eller noe da... Føler meg på en måte litt bedre, men har en veldig høy smerteterskel eller terskel for å legge meg ned, så mulig jeg bare har blitt vant til det. Lurte litt på ultralyd, men redd det er 2000 bortkastede kroner. Så sant legen ikke kan henvise da...Anonymous poster hash: a53ad...29e Om det er akkurat sånn du føler deg, så ville jeg fårt meg en time så fort som mulig. Faren min hadde det på den måten over en lang periode, viste seg å være en svulst i tolvfingertarmen. Det trenger ikke å være noe så ille, men kreft i mage/tarm-systemet blir ofte oppdaget for sent, og da er det bedre å være føre var tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #11 Del Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har det samme, men hadd det I to mnd. Starter med at jeg får vondt I magen, så sureoppstøt som er råten så kaster jeg opp I to døgn. Så diare og mage knip, så forstoppelse og alt begynner igjen. Har det veldig dårlig pga det. Føler jeg ikke kan planlegge noe. Men har vært til legen og han sendte henvisning til gastroskopi og blodprøver. Han tenker reflux eller magesår. Men jeg trodde det var et virus..Anonymous poster hash: bb9d0...663 Ok! Høres ikke ut som helt det samme. Ønsker deg uansett god bedring! Om det er akkurat sånn du føler deg, så ville jeg fårt meg en time så fort som mulig. Faren min hadde det på den måten over en lang periode, viste seg å være en svulst i tolvfingertarmen. Det trenger ikke å være noe så ille, men kreft i mage/tarm-systemet blir ofte oppdaget for sent, og da er det bedre å være føre var tenker jeg. Hmmm...ok. Ja, jeg leste at symptomene passet med kreft, så det var derfor jeg var gikk så fort til lege som jeg egentlig gjorde just in case. Har generelt negative erfaringer med leger, men får vel bare se om jeg får en ny time til uken. Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #12 Del Skrevet 4. oktober 2015 Om det er akkurat sånn du føler deg, så ville jeg fårt meg en time så fort som mulig. Faren min hadde det på den måten over en lang periode, viste seg å være en svulst i tolvfingertarmen. Det trenger ikke å være noe så ille, men kreft i mage/tarm-systemet blir ofte oppdaget for sent, og da er det bedre å være føre var tenker jeg. Ble det oppdaget vha gastroskopi eller noe annet? Anonymous poster hash: c147c...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
..... Skrevet 4. oktober 2015 #13 Del Skrevet 4. oktober 2015 Ble det oppdaget vha gastroskopi eller noe annet?Anonymous poster hash: c147c...4ee Han trodde at han hadde en form for omgangssyke, men den varte lenge. Endte med at han kastet opp blod og ble sendt til sykehus i hui og hast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #14 Del Skrevet 6. oktober 2015 Helsen har svinget opp og ned siden sist. Mest ned, men i går følte jeg meg godt på bedringens vei og trodde kanskje det var over. Spiste forholdsvis normalt uten STORE problemer og hadde en god treningsøkt. Men i dag har jeg hatt et tilbakefall... Luftproblemene i hals/svelg er borte, men jeg sitter igjen med en slags diffus følelse av ubehag i magen. Ikke nødvendigvis verk, men vondt. Og så blir det trykk/spreng når jeg spiser. I tillegg får jeg av og til rap med en litt vond eller i hvert fall karakteristisk smak. Er også periodevis kvalm. Har null magesyre/oppstøt. Burde kanskje kuttet kaffe totalt, noe jeg ikke har gjort tidligere, men vet ikke om det alene kan være problemet. Begynner å bli litt lei nå og kanskje også en smule bekymret. Noen tips? Føler at legen min er så tafatt at jeg nesten vegrer meg for å kaste vekk tid på en ny time. Frykter det samme gamle svaret om at jeg bare må ta tiden til hjelp og så føler man seg som en hypokonder når man går ut døren. Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #15 Del Skrevet 6. oktober 2015 Kanskje det kan være magesår? TS. Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2015 #16 Del Skrevet 6. oktober 2015 Bytt lege og prøv en ny time? Anonymous poster hash: c147c...4ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #17 Del Skrevet 7. oktober 2015 Symptomene passer (dessverre?) ganske bra med magesår. Har hatt mørk avføring siste tiden, så det kan vel tyde på en indre blødning. Prøver å få en time nå Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2015 #18 Del Skrevet 8. oktober 2015 Fikk time hos en annen en fastlegen min i dag. Flink mann som tok meg på alvor. Prøver viste at jeg har mistet blod siden sist (1 1/2 uke siden). Blodprosenten er nå 12. Han mistenker at det er et blødende magesår og sendte meg på akutten på sykehus hvor jeg ble utredet. Skal ta gastroskopi på mandag Noen erfaringer med dette? Anonymous poster hash: a53ad...29e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #19 Del Skrevet 16. oktober 2015 Fikk time hos en annen en fastlegen min i dag. Flink mann som tok meg på alvor. Prøver viste at jeg har mistet blod siden sist (1 1/2 uke siden). Blodprosenten er nå 12. Han mistenker at det er et blødende magesår og sendte meg på akutten på sykehus hvor jeg ble utredet. Skal ta gastroskopi på mandag Noen erfaringer med dette? Anonymous poster hash: a53ad...29e Senest på lørdagen før gastroskopien hadde jeg STORE magesmerter. Søndagen ikke så ille og i etterkant av gastroskopien har jeg vært MYE bedre og nesten helt frisk? Går på syrehemmende medisiner (Somac) og skal gjøre det i to uker til. De fant ikke noe alvorlig i magen, men fant en polypp som de tok prøver av. Den er visst mest trolig ubetydelig, men kan være en de skal fjerne. Jeg var så satt ut etter gastroskopien at jeg ikke fikk spurt om alt jeg ville. Gastroskopien var forøvrig verre enn jeg trodde... Magesmertene senest lørdagen og blodtapet tatt i betraktning var jeg jo sikker på de skulle finne et magesår eller lignende, men sånn sett var det jo en lettelse at det ikke var noe der. Det som verre er er at jeg nå skal ta koloskopi. Spurte om det virkelig var nødvendig og han sa han mente det ettersom jeg hadde mistet blod. Fristende å avlyse, særlig om jeg fortsetter å føle meg bra. Legen sa det fort kunne være at jeg bare har hatt en langvarig magekatarr Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2015 #20 Del Skrevet 25. oktober 2015 Følte meg faktisk ganske bra i tiden etter gastroskopien og tenkte kanskje at det kunne ha en sammenheng. Kanskje også medisinen som hjalp. Dvs, de siste to ukene. Men fra og med slutten av forrige uke og frem til nå, så har jeg hatt litt tilbakefall. Luft som vil opp. Litt propp i halsen. Rumlelyder. Fullhetsfølelse selv om jeg ikke spiser så mye. Ikke direkte smerte, men ubehag. Er oppsatt for en koloskopi nå men er jo så usikker på om det kan være noe der. Så tenker at det kan være lurt å vurdere andre ting også. Dersom dette ikke gir seg, så ville jeg kontaktet lege og bedt om å bli undersøky nærmere. I verste fall så kan det være noe som gjør at maten sliter med å passere fra magesekken og over i tarmen og da vil du føle deg oppblåst og kvalm, og etterhvert også kaste opp. Hva kan det noe være? Det er vel egentlig litt slik det føles. Har ikke helt spreng slik jeg hadde det i begynnelsen, men går med en følelse av at noe ikke er som det skal og har ubehag selv om det ikke er direkte smerter... Anonymous poster hash: a53ad...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå