melatonin Skrevet 1. oktober 2015 #61 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har laget kalender til mannen min noen ganger. Har da vært 4 forskjellige juleøl på lørdager, deodorant, sokker, boxere, kinderegg, litt twist, flaske med gløgg, en pose med litt spesiell kaffe og alltid en julefigur eller en fin julekule som liksom var hans som han kunne henge på treet (18 åringen skal jo og en gang ha eget juletre).. kjøpte litt nå og da når jeg kom over noe og gjemte unna til advent. Og de som mener at folk blir for gamle for sånn, så er det lov å være barnslig litt innimellom, mannen min var 33 da han fikk kalender første året og han stor koste seg,vi gjorde en liten greie ut av det og det var kjempe koselig! 3
Petalouda Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #62 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg har laget kalender til mannen min noen ganger. Har da vært 4 forskjellige juleøl på lørdager, deodorant, sokker, boxere, kinderegg, litt twist, flaske med gløgg, en pose med litt spesiell kaffe og alltid en julefigur eller en fin julekule som liksom var hans som han kunne henge på treet (18 åringen skal jo og en gang ha eget juletre).. kjøpte litt nå og da når jeg kom over noe og gjemte unna til advent. Og de som mener at folk blir for gamle for sånn, så er det lov å være barnslig litt innimellom, mannen min var 33 da han fikk kalender første året og han stor koste seg,vi gjorde en liten greie ut av det og det var kjempe koselig! Så koselig! Jeg har ikke sansen for at det lissom skal være barnas jul, julen er for alle og hvis jeg vil lage julekalender så lager jeg vel det Og her i huset gleder vi oss stort over kalender alle sammen, er vel faktisk mannen min som er mest ivrig he he .. Og den første kalendergaven til han i år, kjøpte jeg i juni :) Har stor sans for tikronersflaxlodd da, ypperlig kalendergave, tenk om noen man er glad i vant masse
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #63 Skrevet 2. oktober 2015 jepps. har det noe å si ... ? Jepp😊min datter får kluter, god te, duftlys osv til leiligheten sin, men hjemmeboende barn så er ikke dette så aktuelt, så sant man ikke prøver å gi dem et hint da😊Anonymous poster hash: 505e3...b21
Petalouda Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #64 Skrevet 2. oktober 2015 Jeppmin datter får kluter, god te, duftlys osv til leiligheten sin, men hjemmeboende barn så er ikke dette så aktuelt, så sant man ikke prøver å gi dem et hint daAnonymous poster hash: 505e3...b21 ah, da skjønner jeg .... joda han bor hjemme, men "truer" med å flytte i løpet av et års tid. duftlys tror jeg vel kanskje ikke han har så lyst på, men det er absolutt en tanke å gi han ting han kan trenge om ikke så altfor lenge
Jeane Skrevet 3. oktober 2015 #65 Skrevet 3. oktober 2015 Min mor brukte å gi flaxlodd, sokker, truser, og ting som hun ville kjøpt til meg uansett. Kanskje en liten lipsyl og sånne ting, men i all hovedsak fikk jeg sjokoladebiter og marsipanfigurer. Flaxlodd er jo en fin, billig gave, helt til man tenker over hvor mye det blir hvis man gir et flaxlodd om dagen. Forskjellen på mammas sjokoladekalender (med en og annen gave) og en ferdig sjokoladekalender en var i all hovedsak alt arbeidet hun la i det (hun pakket inn alle kalendergavene for hånd!), og ikke minst kvaliteten på sjokoladene. Fy søren, jeg skal pina meg lage en adventskalender til mamma i år. Nå ble jeg ordentlig inspirert! Takker og bukker! 2
Hymy Skrevet 3. oktober 2015 #66 Skrevet 3. oktober 2015 Pocketbok (det kan du finne til 49kr), lapp hvor d står at det ligger en pizza i fryseren til ham, et blad han liker (type pondus, vi menn, fhm el.l.). Ellers liker jeg ideen med ting til han flytter ut, selv om det kanskje ikke er så spennende. Her deler jeg og mannen kalender, annenhver dag. I tillegg får alle i huset (også besøkende som våkner her) julestrømpe med litt snop, mandarin og et julehefte på julaften. Juleheftene samles slik at de er "allemannseie" i løpet av formiddagen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #67 Skrevet 3. oktober 2015 Angrepiller, kondomer, traktor, snus, klippekort på strippeklubb og ølbokser?Anonymous poster hash: 3573b...164
Fredsmegleren Skrevet 3. oktober 2015 #68 Skrevet 3. oktober 2015 Lager min egen kalender i år og har tenkt å bruke ekstra god tid på designet. Skal fylle posene med f.eks. hårstrikker, klemmer, ristede nøtter, nille-sjokolade, sokker, pepperkaker, og eventuelt noe større på søndagene og julaften. Kanskje skrivesaker hadde vært praktisk med tanke på at 1. termin ender i slutten av januar? https://no.pinterest.com/dianewolfe/christmas-advent-calendars/
Petalouda Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter #69 Skrevet 3. oktober 2015 Lager min egen kalender i år og har tenkt å bruke ekstra god tid på designet. Skal fylle posene med f.eks. hårstrikker, klemmer, ristede nøtter, nille-sjokolade, sokker, pepperkaker, og eventuelt noe større på søndagene og julaften. Kanskje skrivesaker hadde vært praktisk med tanke på at 1. termin ender i slutten av januar? https://no.pinterest.com/dianewolfe/christmas-advent-calendars/ Lage din egen ? Som i pakker inn gaver til deg selv ... ? Og hva mener du med 1. termin og skrivesaker .. ?
Fredsmegleren Skrevet 3. oktober 2015 #70 Skrevet 3. oktober 2015 Lage din egen ? Som i pakker inn gaver til deg selv ... ? Og hva mener du med 1. termin og skrivesaker .. ? Lager et eget noe tidskrevende design og plasserer poser/esker med små gaver i. Jeg pakker dem inn til meg selv ja, dette er ikke noe for alle men fungerer for meg, Skoleåret er delt inn i 1. og 2. termin. Antok at siden sønnen din er 18 så går han fremdeles på videregående. Penner og blyanter forsvinner gjennom skoleåret og det er fint å få nytt innen 2. termin.
Petalouda Skrevet 3. oktober 2015 Forfatter #71 Skrevet 3. oktober 2015 aaaah, ha ha, da skjønner jeg ja *ler* tror ikke jeg hadde giddet å lage kalender til meg selv. kunne lett kjøpt en ferdigkalender da, men jeg får av mannen min så jeg trenger ikke. kalenderkonseptet er uansett morsomt, så lenge man ikke lage kjøpefesten ta overhånd. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2015 #72 Skrevet 7. oktober 2015 Man blir aldri for gammel for å få gavekalender! Jeg lager til min svigermor, hun er snart 90 år og syns det er kjempestas. Du har allerede fått mange gode tips ser jeg. Billig gave: bilde fra barndommen hans som representerer et hyggelig minne. Anonymous poster hash: cf3d6...39f 1
Rotemor Skrevet 7. oktober 2015 #73 Skrevet 7. oktober 2015 Brainstormer! Tvist, delt opp over flere dager. Shampo, balsam, dusjsåpe, kondomer, Nugatti, kakemiks, vaffelmiks, godteri, viskelær, blyant, sokker, vanter, deo, Doc, Frisk, tannkrem, ekstra lader til mobilen (ebay), Ville sjekket ebay!! Jeg synes det er greit å kjøpe ting de trenger og bruker også. Noen dager er kulere enn andre....Det blir jo sånn 1
Rotemor Skrevet 7. oktober 2015 #74 Skrevet 7. oktober 2015 http://www.ebay.com/itm/Style-Blue-Hourglass-Silver-Mens-Wedding-Party-Gift-Shirt-Cuff-Links-Cufflinks-/131599948814?hash=item1ea3f7dc0e 1
Petalouda Skrevet 8. oktober 2015 Forfatter #75 Skrevet 8. oktober 2015 http://www.ebay.com/itm/Style-Blue-Hourglass-Silver-Mens-Wedding-Party-Gift-Shirt-Cuff-Links-Cufflinks-/131599948814?hash=item1ea3f7dc0e Åååh de var kjempekule!!! Har du flere konkrete tips?? :) 1
mammamy Skrevet 8. oktober 2015 #76 Skrevet 8. oktober 2015 Har ikke lest alle innlegg og forslag, men til en så stor gutt som sikkert snart skal flytte, hva med kjøkkenting, telysestaker, toalettsaker, tyggis, øl, evt bestikk som du deler opp i mange pakker. Tror jeg hadde gått for litt praktisk når han er såpass stor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå