Petalouda Skrevet 30. september 2015 Forfatter #41 Skrevet 30. september 2015 Det er masse gode forslag her, men jeg tenker at klær, kinobilletter, lunsj ute, vekkerklokke, slips, det er alle ting som koster en del, og da blir det fort julegaver og ikke kalendergaver. Det står ikke på økonomien i huset her, det står på ideologien om at ikke alt skal koste så mye hele tiden. Noen forslag til ting som ikke koster så mye? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #43 Skrevet 30. september 2015 Tannpirkere, tanntråd, tannbørste, tannkrem, binders, suppeposer, kam. Anonymous poster hash: 88854...e83
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #45 Skrevet 30. september 2015 Postit-lapper, konvolutter, saks, tape, teposer, ketchup, sennep, frimerker, pastiller, skohorn, kleshengere, klesrulle, våtservietter. Anonymous poster hash: 88854...e83
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #46 Skrevet 30. september 2015 Barnetblader, kjøp kvanta med sokker/boksere og fordel litt utover, et blad/ magasin, hudkrem fra matbutikken/Vita/apotek ( ofte tilbud), deodorant fra matbutikken, ullsokker, enkle billige Vanter til 49,50 fra h&m, julegodt innimellom..Anonymous poster hash: 8727c...83b
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #47 Skrevet 30. september 2015 Barberblader var det første Anonymous poster hash: 8727c...83b
Gjest hockeyfrue Skrevet 30. september 2015 #48 Skrevet 30. september 2015 Jeg vet ikke hva kalenderposer er. Jeg ser for meg adventskalendere med luker. Jeg visste ikke at det er vanlig å gi noe til voksne. Vi har ikke advendtskalender i tradisjonell forstand, gavene blir for store til å få plass på kalenderen. I stedet pakker moren min de inn i vanlig julepapir, så får jeg 24 kalendergaver som hun setter bortover kjøkkenbenken min Om det er meg du sikter til med den siste kommentaren din, så gjør mamma det like mye for sin egen skyld som for oss barna. Hun elsker å lage kalendere til oss, så så lenge hun synes det er gøy, skal hun da få holde på også.
Netteki Skrevet 30. september 2015 #49 Skrevet 30. september 2015 Når han er 18 år betyr det kanskje at han skal flytte hjemmefra snart? Hva med å ha noen kalendergaver med ting han får bruk for når han flytter? F.eks. Stekespade, sleiv, visp, litermål, kniv, skjærefkøl, bestikk, osv. Ellers hadde jeg selv blitt veldig glad for godteri :D Hver dag trenger jo ikke å koste like mye! 2
Petalouda Skrevet 30. september 2015 Forfatter #50 Skrevet 30. september 2015 Når han er 18 år betyr det kanskje at han skal flytte hjemmefra snart? Hva med å ha noen kalendergaver med ting han får bruk for når han flytter? F.eks. Stekespade, sleiv, visp, litermål, kniv, skjærefkøl, bestikk, osv. Ellers hadde jeg selv blitt veldig glad for godteri :D Hver dag trenger jo ikke å koste like mye! Vettu hva, det er faktisk ikke så dum ide Tusen takk Regner med han flytter i løpet av et års tid -jeg klarer ikke å holde han igjen, he he- så det var faktisk veldig gode tips 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #51 Skrevet 30. september 2015 Kan hende at vedkommende tenkte at hvis han bor aleine så har han et annet behov enn hvis han bor hjemme Anonymous poster hash: 54769...98a Ja, det var det jeg mente. Jeg hadde hverfall et annet behov når jeg bodde for meg selv enn hjemme.Anonymous poster hash: 48b77...e22
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #52 Skrevet 30. september 2015 tyggis, drops? Anonymous poster hash: 898a2...058
Gjest Mocchhaa Skrevet 30. september 2015 #53 Skrevet 30. september 2015 Mamma ga meg gavekalender frem til jeg var 20, noe jeg syns var ekstremt stas. bare derfor jeg sa det. Anonymous poster hash: 0ba08...2c0 Det er jo dødskoselig!! Jeg er 21 om noen dager, og jeg får fortsatt julekalender
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #54 Skrevet 30. september 2015 Eh, får en 18-åring fortsatt julekalender?!?! Jeg trodde oppriktig talt at man sluttet med slikt en gang på ungdomsskolen. Anonymous poster hash: 818b3...44f 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #55 Skrevet 30. september 2015 Eh, får en 18-åring fortsatt julekalender?!?! Jeg trodde oppriktig talt at man sluttet med slikt en gang på ungdomsskolen.Anonymous poster hash: 818b3...44f Jeg sluttet med julekalender da jeg var 12 Anonymous poster hash: c90d2...dd5 1
Petalouda Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #56 Skrevet 1. oktober 2015 For meg har ikke julekalender noen aldersgrense, akkurat som alle andre tradisjoner. Her får alle bursdagsfrokost på sengen, vi synger bursdagssang, alle får julekalender og alle får julegaver fra alle. Hvorfor skal sånt være bare for barn, er ikke barn egosentriske nok fra før? De har godt av å lære seg at alle har sin dag, alle får julegave (som de får pakke opp selv uten at barna får hjelpe til) og alle må vente på tur på alle måter. Her er alle like viktige uansett alder. 2
Gjest Tekola Skrevet 1. oktober 2015 #57 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg fikk julekalender helt til jeg flyttet ut, og var jeg hjemom en helg i adventstiden eller rakk den siste søndagen i advent så fikk jeg kalendergave da også Tradisjoner er viktig, så jeg synes det er en kjempegod ide, jeg, Petalouda! Veldig lurt med kjøkkenting! Kan også legge til kjøkkenhåndklær, grytekluter, varmeunderlag, vaskekluter osv. Kanskje ikke verdens mest spennende ting å få nå, men guri så praktisk når han flytter ut!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #58 Skrevet 1. oktober 2015 For meg har ikke julekalender noen aldersgrense, akkurat som alle andre tradisjoner. Her får alle bursdagsfrokost på sengen, vi synger bursdagssang, alle får julekalender og alle får julegaver fra alle. Hvorfor skal sånt være bare for barn, er ikke barn egosentriske nok fra før? De har godt av å lære seg at alle har sin dag, alle får julegave (som de får pakke opp selv uten at barna får hjelpe til) og alle må vente på tur på alle måter. Her er alle like viktige uansett alder. Selvsagt enig med deg i julegaver og bursdagsgaver og at alle har sin dag, synes bare det var så voldsomt med julekalender til en 18-åring. Synes for øvrig kjøkkenting er en dårlig idè, stakkars gutt. Anonymous poster hash: 818b3...44f 3
Petalouda Skrevet 1. oktober 2015 Forfatter #59 Skrevet 1. oktober 2015 Selvsagt enig med deg i julegaver og bursdagsgaver og at alle har sin dag, synes bare det var så voldsomt med julekalender til en 18-åring. Synes for øvrig kjøkkenting er en dårlig idè, stakkars gutt.Anonymous poster hash: 818b3...44f Tja, så lenge jeg får julekalender, og mannen min får julekalender, hvorfor skulle ikke attenåringen ?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #60 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg får også fortsatt julekalender av mamma, selv om jeg er 29, gift og har barn tror hun glemmer at jeg er voksen, hehe.. Broren min som er 8 år eldre får ikke og har ikke fått på mange herrens år alle barnebarna får også da Anonymous poster hash: 97dfc...001
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå