Gå til innhold

KG sin historie


Gjest Evans

Anbefalte innlegg

Jeg skal forresten prøve å få samlet sammen det som har kommet frem her i et eget innlegg eller legge det til HI til uka, så det blir mer oversiktlig. 

 

Jeg lurer fortsatt på om noen har noen gode tips til nettsider hvor man kan se tilbake på sier, bortsett fra webarkiv som jeg har brukt. Kommer ikke lenger tilbake enn 2003. Skulle gjerne kommet meg tilbake til 1999 eller 2000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da forumet ble rosa tenker du på? Husker du hvorfor folk ble så gale av det? Jeg husker ikke fargeskifte, ei heller at det ble debattert - men husker gulfargen da. Hukommelsen er selektiv :)

 

Ja, jeg tror det var da det ble rosa. Husker ikke helt hvorfor folk ble så gale, men husker at det var heftige debatter mellom de som syntes det var helt bak mål med rosa, og de som ikke syntes det var noen stor sak. Det var vel også noe med lay out`en som gjorde at folk reagerte på forandringene, hvis jeg ikke husker feil. Noen underforum forsvant og nye kom til, og selve forumssiden så helt annerledes ut. Hele saken roet seg da folk hadde vent seg til alle forandringene. Sånn er det jo. Man glemmer til og med hvordan det så ut før ;)

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det var da det ble rosa. Husker ikke helt hvorfor folk ble så gale, men husker at det var heftige debatter mellom de som syntes det var helt bak mål med rosa, og de som ikke syntes det var noen stor sak. Det var vel også noe med lay out`en som gjorde at folk reagerte på forandringene, hvis jeg ikke husker feil. Noen underforum forsvant og nye kom til, og selve forumssiden så helt annerledes ut. Hele saken roet seg da folk hadde vent seg til alle forandringene. Sånn er det jo. Man glemmer til og med hvordan det så ut før ;)

 

Tror jeg må prøve å finne tilbake til den debatten :) Den ligger vel her ett sted den også, som så mye annet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må prøve å finne tilbake til den debatten :) Den ligger vel her ett sted den også, som så mye annet :)

 

Det gjør den helt sikkert :) Kanskje under ris og ros?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også at KG hadde "månedens forumbruker" eller noe slikt.. Intervju med en forumbruker. Varte ikke så veldig lenge om jeg husker riktig. Var gøy å få se personen bak brukernavnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror KG fikk seg mange vordende brudemedlemmer i starten, bruder som fortsatte å henge der når de var ferdiggiftet. Gry sa også det, husker jeg, at hun startet KG da hun selv skulle gifte seg og søkte på nett etter info om bryllup og ikke fant noe som helst spennende, og at hun ville lage et slags oppsamlet-informasjons-sted ..... elns. Og så ballet det på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som ramlet inn på KG da jeg skulle gifte meg, og ble værende.  Supermedlem var en greie da, i 2006, og jeg mener å huske at bare supermedlemmer hadde signaturer.  Jeg vurderte å bli supermedlem slik at jeg også kunne få sånn fin ticker :fnise:  Men før jeg rakk det så avviklet de det, og alle kunne få signatur.  Så det ble vel avviklet i 2006 eller 2007.

 

En av fargeendringene fikk veldig mye kritikk rett og slett fordi det var farger som skar i øynene på fleste, og som var svært lite egnet for fargeblinde.  Rosa/lilla og grønn, om jeg ikke husker feil.  De fleste andre klagene har bare vært fordi folk er konservative.

 

Det pleide å være et underforum som het kropp og slanking, eller noe slikt husker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på KG i 2013, og virker som det var mye moro her i løpet av de 14 årene før det. Har hatt litt lyst til å vite om historien til Kvinneguiden så takk for at denne tråden ble opprettet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Denne tråden med gamle gode historier og saklige opplysninger må gjerne fortsette om noen kunnskapsrike føler seg kallet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG i gamle dager... jeg var her da. Under et annet nick. Men husker Hege, Milla - og Waco... endring av farger etc. Man vil gjerne si gode, gamle dager - men alle perioder har sin sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, men få liker at "deres forumhjem" endres plutselig i vesentlig grad. Da blir det balubaramaskrik. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hege (meg) er fortsatt sporadisk innom her, men jeg har funnet meg et bedre forum (Fjellforum.no) å være aktiv i. Handler mer om friluftsliv enn enn her i systua som mest handler om vanskelige moderatorer og sånt. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skywalker said:

Hege (meg) er fortsatt sporadisk innom her, men jeg har funnet meg et bedre forum (Fjellforum.no) å være aktiv i. Handler mer om friluftsliv enn enn her i systua som mest handler om vanskelige moderatorer og sånt. ;)

Det er litt morsomt å se for meg som har vært borte i noen år, at de samme diskusjonene fortsatt gjelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Annonse

[1] Category widget

På 1.10.2015 den 23.05, Cata skrev:

 

Jeg tror den supermedlemgreia kom ca. 2006 -2007. Jeg hadde i allfall vært medlem et par år før den muligheten kom. Tror bloggene kom i samme oppdatering. 

Du er den eneste jeg husker fra den tiden jeg loket her mellom 2005-2007 🤣😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fusjonerte ikke KG med et annet forum som også var populært som het pratekompaniet, eller er jeg helt på bærtur her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Paradisio1 skrev:

Fusjonerte ikke KG med et annet forum som også var populært som het pratekompaniet, eller er jeg helt på bærtur her?

Jeg tror du er på bærtur. Jeg mener Pratekompaniet var privat drevet og ble nedlagt for (herremin så fort tiden går) for en 6-7 år siden. Er ikke helt sikker for med ett var Pratekompaniet vekk, men så ingenting om at det skulle fusjonere. Jeg hadde en bruker der og slang innom en gang i blant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...