Gå til innhold

Menn som strikker

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er medlem av et par strikkerelaterte grupper på Facebook, og kan i hvert fall bekrefte at menn som legger ut bilder av ting de har laget eller holder på å lage, er veldig populære der inne. Til tider til den grad at det blir litt flaut, eller i beste fall påfallende, må jeg vel innrømme.Så tror det er en del som synes menn som driver med en hobby som tradisjonelt sett forbindes med kvinner er tøffe, og at det er litt kult.

Tja, jeg vet ikke. Min erfaring er og at mannfolka som ikke har fått inn strikkinga med morsmelka og har en tendens til å tenke litt nytt. Har sett mange rare oppfinnelser for å si det sånn. Vi kvinner er litt mer låst i hva et strikketøy må være. Det blir noe nytt og forfriskende rett og slett.

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilder er gjort om til linker pga brudd på opphavsrett.

Daenerys, mod.

Skrevet

"En mann som strikker, det har jeg aldri sett før!" hadde jeg nok tenkt.

Anonymous poster hash: 7848e...d19
Skrevet

Hadde vel ikke tenkt noe spesielt, annet enn at "hurra, jeg er ikke alene" :D Og kult med karer som strikker!

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker det, jeg! Hadde nok stusset litt, men alt i alt er det bare koselig; som den gangen jeg så to ungdommer tilby en gammel dame kamferdrops  :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt. Folk må da få ha den hobbyen de vil. Uansett kjønn.

Skrevet

Sexy :sjenert:

Anonymous poster hash: 6d2d3...75e
  • Liker 1
Skrevet

Hadde syntes det var koslig. Strikker selv. 

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min er veldig maskulin både i væremåte, interesser og yrkesvalg, men han irriterte seg sånn over at han hadde skaffet seg dame som ikke kunne strikke sokker. Så etter flere års frustrasjon og med kjøpesokker så sa han: -Så vanskelig kan det da ikke være! Også satte han igang :).

Og sokker ble det! Kjempestore :ler:. Men da surfet han litt på nettet og helte grønnsåpe i vaskemaskinen, puttet sokkene inni og satte på og ut kom verdens beste par sokker.

Nå holder han hele familien med sokker! :)

• Liker 5
Skrevet

"Noe så kjedelig"

Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke liker kulturmarxistiske idealer.

Skrevet

Helt seriøst hadde det nok kommet an på hva slags garn han strikket med. Kjipt akrylgarn får ingen poeng i min bok!

Anonymous poster hash: 0ee0e...c15

• Liker 2
Skrevet

jeg har begynnt å strikke og syns det er kjempekjekt,er ikke noe god enda,klarer ikke å strikke jevnt,blir blanding av for løst og så for stramt :) men koser meg masse med det og hadde ikke gjort meg noe å strikke på bussen eller andre offentlige steder.

Skrevet

Jeg tenker at jeg ikke liker kulturmarxistiske idealer.

Det der skjønte jeg ikke.

Anonymous poster hash: d84ed...019

Skrevet

Det der skjønte jeg ikke.

Anonymous poster hash: d84ed...019

Bytte om og/eller rive ned kjønnsrollene er et arketypisk kulturmarxistisk ideal. Akkurat som anti-heterofili også videre.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var kult, og så hadde jeg lurt på hva han laget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg strikket en lue til min datter. Enfarget og enkel og allerede for liten da den ble ferdig. Strikke læll :)

• Liker 2
Skrevet

Han der, han sitter nok å pisser også.... hadde jeg tenkt...

Anonymous poster hash: 71ef9...81a
  • Liker 1
Skrevet

Han der, han sitter nok å pisser også.... hadde jeg tenkt... Anonymous poster hash: 71ef9...81a

Hva er gale med det,hadde alle menn gjort det så hadde det vært mye renere toaletter rundt forbi,desuten syns jeg det er litt respekløs utalelse,nedlatene mot kvinner :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...