AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #21 Skrevet 28. september 2015 Jeg forstår ikke hvorfor det blir tatt CRP ved mistanke om UVI. Klinikken og en urinstix ev dyrkning er normalen. Ofte trenger man ikke å måle CRP, men noen leger henger seg mer opp i den enn andre. Selvfølgelig skal det gjøres ved tvil eller mistanke, mener ikke at det aldri skal måles altså. Jeg har aldri målt CRP og jeg har hatt flere typer infeksjoner og fått antibiotika. Anonymous poster hash: ccace...4fd
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #22 Skrevet 28. september 2015 Jeg forstår ikke hvorfor det blir tatt CRP ved mistanke om UVI. Klinikken og en urinstix ev dyrkning er normalen. Ofte trenger man ikke å måle CRP, men noen leger henger seg mer opp i den enn andre. Selvfølgelig skal det gjøres ved tvil eller mistanke, mener ikke at det aldri skal måles altså. Jeg har aldri målt CRP og jeg har hatt flere typer infeksjoner og fått antibiotika. Anonymous poster hash: ccace...4fd Jeg måtte på legevakt da jeg hadde UVI fordi det var helg og jeg hadde heller ikke fastlege i nærheten på det tidspunktet. De tok ikke stix (merkelig nok), men det var vel fordi legen var sikker på at det var UVI jeg hadde. Han hadde ihvertfall rett og jeg ble bra etter bare noen dager. Selv om jeg aldri har hatt utslag på CRP har jeg fått god behandling. Så det er ikke det det står på Anonymous poster hash: f0118...525
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #23 Skrevet 29. september 2015 Jeg får heller ikke utslag på CRP. For eksempel hadde jeg CRP <5, men da senkningen kom tilbake var den på 78. Da var det full fart inn på sykehuset for behandling. Anonymous poster hash: 0d102...f08
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå