AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Jeg har aldri fått utslag på CRP og jeg har hatt streptokokkinfeksjon 3 ganger, infeksjon som førte til svære lymfeknuter i magen, urinveisinfeksjon og en del andre rare infeksjoner. Er det ikke rart?Anonymous poster hash: f0118...525
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Sorry, det der tror jeg ikke på.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Kan være at testen ikke ble gjort riktig. Klarte jeg å få til en gang på en pasient mens jeg var under opplæring. Anonymous poster hash: 7fb8f...e5b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Sorry, det der tror jeg ikke på. Takk for et svært hjelpsomt bidrag til denne tråden. Tror du ikke på en TS trenger du ikke svare. Ingen lyver om noe som detteAnonymous poster hash: f0118...525
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Takk for et svært hjelpsomt bidrag til denne tråden. Tror du ikke på en TS trenger du ikke svare. Ingen lyver om noe som detteAnonymous poster hash: f0118...525 folk lyver om alt mulig her inne så joda det kan nok skje. Anonymous poster hash: 68f72...d84 8
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 En CRP er noe man alltid har! Det er verdien på den som forandres. Selv om sykepleieren som tok/ikke tok CRP'en på deg glemte å fortelle deg om denne, så har du en CRP! Slik er det bare!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Kan være at testen ikke ble gjort riktig. Klarte jeg å få til en gang på en pasient mens jeg var under opplæring. Anonymous poster hash: 7fb8f...e5b De testa CRP 2 ganger om dagen hver dag i 5 dager da jeg hadde store lymfeknuter i magen. Det er litt vanskelig at alle var feil. Litt vanskelig at det også skulle bli feil alle de andre gangene de sjekka med de andre tingene som f.eks streptokokkinfeksjonenAnonymous poster hash: f0118...525
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 En CRP er noe man alltid har! Det er verdien på den som forandres. Selv om sykepleieren som tok/ikke tok CRP'en på deg glemte å fortelle deg om denne, så har du en CRP! Slik er det bare! tenker TS mente at h*n ikke har hatt utslag på CRP Anonymous poster hash: 68f72...d84
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 tenker TS mente at h*n ikke har hatt utslag på CRP Anonymous poster hash: 68f72...d84 Jeg har lest det. Men da burde TS be om å få en annen sykepleier til å sjekke det tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 En CRP er noe man alltid har! Det er verdien på den som forandres. Selv om sykepleieren som tok/ikke tok CRP'en på deg glemte å fortelle deg om denne, så har du en CRP! Slik er det bare! Hvis du leser HI står det "utslag på CRP". Det er ikke mulig å misforstå altså.folk lyver om alt mulig her inne så joda det kan nok skje. Anonymous poster hash: 68f72...d84 Går ikke an å spekulere i slikt uansett. Veldig frekt gjort synes jeg.Anonymous poster hash: f0118...525
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Jeg har lest det. Men da burde TS be om å få en annen sykepleier til å sjekke det tenker jeg.De testa CRP 2 ganger om dagen hver dag i 5 dager da jeg hadde store lymfeknuter i magen. Det er litt vanskelig at alle var feil. Litt vanskelig at det også skulle bli feil alle de andre gangene de sjekka med de andre tingene som f.eks streptokokkinfeksjonenAnonymous poster hash: f0118...525 Les her duAnonymous poster hash: f0118...525
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Jeg har lest det. Men da burde TS be om å få en annen sykepleier til å sjekke det tenker jeg. Les her duAnonymous poster hash: f0118...525 Som du ser i det øverste innlegget her, så HADDE jeg lest det.
minienthe Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 samme her faktisk, du kunne se på flere meters avstand at mandlene mine var på størrelse med egg og hadde alle andre tegn på full infeksjon men slo ikke ut på crp. endte opp med hasteoperasjon for å fjerne både de og drøvelen. har opplevd det på andre infeksjoner og så legen min er obs på det men hvorfor jeg ikke slår ut på crp aner verken hun eller sykehuset.
Gjest supernova_87 Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Jeg har aldri fått utslag på CRP og jeg har hatt streptokokkinfeksjon 3 ganger, infeksjon som førte til svære lymfeknuter i magen, urinveisinfeksjon og en del andre rare infeksjoner. Er det ikke rart?Anonymous poster hash: f0118...525 Jeg synes også det er rart. Jeg har hatt samme opplevelse, opptil flere ganger. En gang gikk jeg tilbake til legen opptil flere ganger fordi jeg bare ble verre og verre, men CRP ga ikke utslag så det gikk nok over av seg selv. Den siste gangen jeg oppsøkte legen hadde jeg ikke fått i meg mat og drikke på flere dager og legen sendte meg til sykehuset for undersøkelse, til tross for at jeg ikke hadde utslag på CRPen. Jeg hadde en kraftig infeksjon, med abcess (?) som måtte tømmes 4 dager på rad, og jeg blei innlagt på sykehuset og fikk intravenøst. Ved nye infeksjoner har jeg opplyst om at CRPen ikke alltid har pleid å gi utslag, og noen leger ser på meg som at jeg bare driver med oppspinn.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 samme her faktisk, du kunne se på flere meters avstand at mandlene mine var på størrelse med egg og hadde alle andre tegn på full infeksjon men slo ikke ut på crp. endte opp med hasteoperasjon for å fjerne både de og drøvelen. har opplevd det på andre infeksjoner og så legen min er obs på det men hvorfor jeg ikke slår ut på crp aner verken hun eller sykehuset.Jeg synes også det er rart. Jeg har hatt samme opplevelse, opptil flere ganger. En gang gikk jeg tilbake til legen opptil flere ganger fordi jeg bare ble verre og verre, men CRP ga ikke utslag så det gikk nok over av seg selv. Den siste gangen jeg oppsøkte legen hadde jeg ikke fått i meg mat og drikke på flere dager og legen sendte meg til sykehuset for undersøkelse, til tross for at jeg ikke hadde utslag på CRPen. Jeg hadde en kraftig infeksjon, med abcess (?) som måtte tømmes 4 dager på rad, og jeg blei innlagt på sykehuset og fikk intravenøst. Ved nye infeksjoner har jeg opplyst om at CRPen ikke alltid har pleid å gi utslag, og noen leger ser på meg som at jeg bare driver med oppspinn. Fint å høre jeg ikke er den eneste som har opplevd dette, så føler jeg meg ikke like unormal Har aldri nevnt det for lege selv, men er kanskje lurt å nevne Anonymous poster hash: f0118...525
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Kanskje du har en slags variant av CRP som av en eller annen grunn ikke gir utslag på testen? I stil med L og S-former av proteiner? CRP er et veldig primitivt protein, alle virveldyr har det og det finnes også hos noen leddyr.Anonymous poster hash: a8ac4...d4c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Det kan skje. Har hatt kraftig halsbetennelse og urinveisinfeksjon og det slo ikke ut på CRP. Legen var forbauset. Hadde jo mega smerter på grunn av UV infeksjonen. Anonymous poster hash: 0c7fc...06b
Gjest Piraten Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Sorry, det der tror jeg ikke på. Mange det som ikke får utslag på crp'en. Broren min har det på akkurat samme måte. Så mange ganger han nektes medisiner for det viser ikke noe på crp'en.
Gjest Badebuksa Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 Takk for et svært hjelpsomt bidrag til denne tråden. Tror du ikke på en TS trenger du ikke svare. Ingen lyver om noe som detteAnonymous poster hash: f0118...525 Og hvordan kan O store trådstarter vite om HEN noensinne har hatt forhøyet crp da, uten å ta blodprøver annenhver time hver dag, hele livet? Det kan du få svare på.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 Og hvordan kan O store trådstarter vite om HEN noensinne har hatt forhøyet crp da, uten å ta blodprøver annenhver time hver dag, hele livet? Det kan du få svare på. Hva er greia med å henge seg opp i ting som er totalt irrelevant for tråden?Det kan skje. Har hatt kraftig halsbetennelse og urinveisinfeksjon og det slo ikke ut på CRP. Legen var forbauset. Hadde jo mega smerter på grunn av UV infeksjonen. Anonymous poster hash: 0c7fc...06b Samme her. Jeg hadde så vondt av urinveisinfeksjonen at jeg turte nesten ikke tisse på en uke etterpå selv om smertene og svien var over 2 dager etter jeg startet på penicillin. Legen var helt sikker på at det var UVI og skjønte ikke hvorfor det ikke var utslag på CRP, men nevnte noe om at det hadde skjedd før -TSAnonymous poster hash: f0118...525
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå