AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #21 Del Skrevet 1. oktober 2015 Kjøpe?Anonymous poster hash: 599e8...1a9 Kjøpe i denne tiden? Den spøken var ikke god engang...Anonymous poster hash: fa130...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #22 Del Skrevet 2. oktober 2015 Nei, faktisk ikke. For du har hele tiden visst at dere bare leide og at sannsynligheten for at dere ville måtte flytte i løpet av ikke altfor mange år var ganske stor. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har brukt disse årene på å spare dere opp buffer, slik at dere kunne komme dere inn på boligmarkedet selv. At dere ikke har klart det, viser at dere har bodd altfor dyrt (og/eller har et sløseforbruk), og at dere burde titte på biligere områder i og rundt byen nå som dere må flytte. At dere er vante til området er dårligste unskyldningen ever. Kom dere til et strøk der dere faktisk har råd til å bo langsiktig (altså hvor husleien er lav nok til at dere får spart opp egenkapital, og hvor boligprisene er slik at dere vil kunne få kjøpt). Da trenger barnet kun å bytte nabolag en gang. Og jo yngre barn er når de må flytte, jo bedre. Anonymous poster hash: c4eb9...869 Hva er vitsen med å gi ts så mye pepper og kritikk? Ikke så veldig koselig svar å få.Anonymous poster hash: 95cf3...080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2015 #23 Del Skrevet 2. oktober 2015 Kjøpe i denne tiden? Den spøken var ikke god engang...Anonymous poster hash: fa130...963 Har prøvd å selge selv i 5 mnd nå. Og for å si det slik: På vestlandet f.eks. kommer kjøper langt bedre ut av det enn selger i dag. Så hva du mente var så morsomt med det vet ikke jeg, men det er nå det er mulighet for å gjøre et godt kjøp av bolig hvis man tenker langsiktig. Anonymous poster hash: ba8ed...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #24 Del Skrevet 3. oktober 2015 Har prøvd å selge selv i 5 mnd nå. Og for å si det slik: På vestlandet f.eks. kommer kjøper langt bedre ut av det enn selger i dag. Så hva du mente var så morsomt med det vet ikke jeg, men det er nå det er mulighet for å gjøre et godt kjøp av bolig hvis man tenker langsiktig. Anonymous poster hash: ba8ed...45d Og det kommer helt an på hvor i landet man er. Der oljekrisa virkelig har tatt grep er det kjøpers marked, mens i hovedstaden er det selgers marked. Anonymous poster hash: c4eb9...869 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2015 #25 Del Skrevet 3. oktober 2015 Nei, faktisk ikke. For du har hele tiden visst at dere bare leide og at sannsynligheten for at dere ville måtte flytte i løpet av ikke altfor mange år var ganske stor. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har brukt disse årene på å spare dere opp buffer, slik at dere kunne komme dere inn på boligmarkedet selv. At dere ikke har klart det, viser at dere har bodd altfor dyrt (og/eller har et sløseforbruk), og at dere burde titte på biligere områder i og rundt byen nå som dere må flytte. At dere er vante til området er dårligste unskyldningen ever. Kom dere til et strøk der dere faktisk har råd til å bo langsiktig (altså hvor husleien er lav nok til at dere får spart opp egenkapital, og hvor boligprisene er slik at dere vil kunne få kjøpt). Da trenger barnet kun å bytte nabolag en gang. Og jo yngre barn er når de må flytte, jo bedre. Anonymous poster hash: c4eb9...869 Jeg er enig med deg med tanke på at de har råd til å leie en så dyr leilighet. Men det du skriver er ikke alltid nødvendigvis, at en må ha klart å spare opp en egenkapital. bor selv i leieleilighet, jeg bor i så billig som det nesten er mulig, men bor på landet, og må derfor ha bil (finnes ikke kollektivt her), som blir en utgift også. og jeg har ikke mulighet til å spare noe ekstra med den inntekten jeg har, og finnes ikke mulighet for å øke inntekten min med å finne meg ny jobb, eller jobbe mer, da jeg ikke jobber. men som sagt, i dette tilfelle er jeg enig, ettersom de har råd til å bo 11500 kr i husleie hver måned, da kan de finne seg noe billigere og spare det mellomlegget for å spare seg opp egenkapital, kanskje de kan spare på mer også. Anonymous poster hash: 95c23...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #26 Del Skrevet 4. oktober 2015 Og det kommer helt an på hvor i landet man er. Der oljekrisa virkelig har tatt grep er det kjøpers marked, mens i hovedstaden er det selgers marked.Anonymous poster hash: c4eb9...869 Det stemmer sikkert. Men så vet ikke du hvor i landet TS bor heller. Anonymous poster hash: ba8ed...45d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå