Gå til innhold

Fikk beskjed om å flytte!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpe?Anonymous poster hash: 599e8...1a9

Kjøpe i denne tiden? Den spøken var ikke god engang...

Anonymous poster hash: fa130...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, faktisk ikke. For du har hele tiden visst at dere bare leide og at sannsynligheten for at dere ville måtte flytte i løpet av ikke altfor mange år var ganske stor. Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har brukt disse årene på å spare dere opp buffer, slik at dere kunne komme dere inn på boligmarkedet selv. At dere ikke har klart det, viser at dere har bodd altfor dyrt (og/eller har et sløseforbruk), og at dere burde titte på biligere områder i og rundt byen nå som dere må flytte. At dere er vante til området er dårligste unskyldningen ever. Kom dere til et strøk der dere faktisk har råd til å bo langsiktig (altså hvor husleien er lav nok til at dere får spart opp egenkapital, og hvor boligprisene er slik at dere vil kunne få kjøpt). Da trenger barnet kun å bytte nabolag en gang. Og jo yngre barn er når de må flytte, jo bedre. Anonymous poster hash: c4eb9...869

Hva er vitsen med å gi ts så mye pepper og kritikk? Ikke så veldig koselig svar å få.

Anonymous poster hash: 95cf3...080

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe i denne tiden? Den spøken var ikke god engang...

Anonymous poster hash: fa130...963

Har prøvd å selge selv i 5 mnd nå. Og for å si det slik: På vestlandet f.eks. kommer kjøper langt bedre ut av det enn selger i dag. 

Så hva du mente var så morsomt med det vet ikke jeg, men det er nå det er mulighet for å gjøre et godt kjøp av bolig hvis man tenker langsiktig. 

Anonymous poster hash: ba8ed...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å selge selv i 5 mnd nå. Og for å si det slik: På vestlandet f.eks. kommer kjøper langt bedre ut av det enn selger i dag. Så hva du mente var så morsomt med det vet ikke jeg, men det er nå det er mulighet for å gjøre et godt kjøp av bolig hvis man tenker langsiktig.  Anonymous poster hash: ba8ed...45d

Og det kommer helt an på hvor i landet man er. Der oljekrisa virkelig har tatt grep er det kjøpers marked, mens i hovedstaden er det selgers marked.

Anonymous poster hash: c4eb9...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke. For du har hele tiden visst at dere bare leide og at sannsynligheten for at dere ville måtte flytte i løpet av ikke altfor mange år var ganske stor.

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke har brukt disse årene på å spare dere opp buffer, slik at dere kunne komme dere inn på boligmarkedet selv. At dere ikke har klart det, viser at dere har bodd altfor dyrt (og/eller har et sløseforbruk), og at dere burde titte på biligere områder i og rundt byen nå som dere må flytte. At dere er vante til området er dårligste unskyldningen ever. Kom dere til et strøk der dere faktisk har råd til å bo langsiktig (altså hvor husleien er lav nok til at dere får spart opp egenkapital, og hvor boligprisene er slik at dere vil kunne få kjøpt). Da trenger barnet kun å bytte nabolag en gang. Og jo yngre barn er når de må flytte, jo bedre.

Jeg er enig med deg med tanke på at de har råd til å leie en så dyr leilighet. Men det du skriver er ikke alltid nødvendigvis, at en må ha klart å spare opp en egenkapital. bor selv i leieleilighet, jeg bor i så billig som det nesten er mulig, men bor på landet, og må derfor ha bil (finnes ikke kollektivt her), som blir en utgift også. og jeg har ikke mulighet til å spare noe ekstra med den inntekten jeg har, og finnes ikke mulighet for å øke inntekten min med å finne meg ny jobb, eller jobbe mer, da jeg ikke jobber.

men som sagt, i dette tilfelle er jeg enig, ettersom de har råd til å bo 11500 kr i husleie hver måned, da kan de finne seg noe billigere og spare det mellomlegget for å spare seg opp egenkapital, kanskje de kan spare på mer også.

Anonymous poster hash: 95c23...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kommer helt an på hvor i landet man er. Der oljekrisa virkelig har tatt grep er det kjøpers marked, mens i hovedstaden er det selgers marked.

Det stemmer sikkert. Men så vet ikke du hvor i landet TS bor heller. 

Anonymous poster hash: ba8ed...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...