Gå til innhold

Bruke tisselaken i seng, sofa og bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så utrolig lite lyst til at vannet skal gå i sengen, sofaen, bilen eller lignende - æsj :fnise:

Tisselaken vil vel være til nytte kanskje?

Kjøpe inn et par stykker og ha i sengen spesielt, men også kunne sitte på i bilen og sofaen hvor jeg ligger/sitter mye.

Noen som har god erfaring med dette?

Anonymous poster hash: df171...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tisselaken i sengen de siste ukene før termin.

Nå gikk vannet mitt i det jeg reiste meg fra sengen, så alt rant på gulvet, så det var egentlig til ingen nytte.  :fnise:

Men et tisselaken er ikke dyrt så det kan være greit å kjøpe inn om du bekymrer deg, også kan du jo klippe det opp og bruke i barnesengen/vogna etterpå.  Det har vi gjort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville det ikke vært mye enklere å bare gå på toalettet? 
 Eventuelt tisse på busker slik som hunder gjør hvis toalett ikke er et alternativ? 

Anonymous poster hash: e252c...7a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg like gjerne et tykt håndkle i sengen. Det suger mye bedre til seg enn et tisselaken.

I bilennkan og et badehåndkle brettet noen ganger være lurt.

Anonymous poster hash: 9d6ad...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødsel startet med rier, og vannet gikk ikke før de tok det på sykehuset. Hadde god åpning og alt når de gjorde det. Trodde det helst var på film at vannet var første tegn på at fødselen var i gang? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk vannet mitt også spontant, men det er likevel ganske sjeldent blandt fødende.

Røft 10% av fødende har vannavgang som første tegn, resten har som regel ikke vannavgang før de er langt inne i fødselen og på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville det ikke vært mye enklere å bare gå på toalettet? 

Eventuelt tisse på busker slik som hunder gjør hvis toalett ikke er et alternativ? 

Anonymous poster hash: e252c...7a9

What? :fnise:

Anonymous poster hash: 31e59...b50

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødsel startet med rier, og vannet gikk ikke før de tok det på sykehuset. Hadde god åpning og alt når de gjorde det. Trodde det helst var på film at vannet var første tegn på at fødselen var i gang? :P

Vannet mitt gikk først, så etter va et kvarter så kom riene. Og vannet mitt gikk mens jeg reiste meg og det kommer ikke som ei ti liters bøtte, TS, mer som om su kanskje tisser på deg. Så tror ikke du skal være redd for vannskader akkurat..

Anonymous poster hash: 0e2ce...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reddet senga pga tisselaken jeg ja.. Vannet gikk i senga begge gangene.

Anonymous poster hash: 2fed3...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk også vannet plutselig mens jeg lå på sofaen. Spratt opp, men det kom myyyye! Hele gulvet var vått og litt på sofaen. Lurt med laken eller håndkle.

Anonymous poster hash: caa1e...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt gikk først, så etter va et kvarter så kom riene. Og vannet mitt gikk mens jeg reiste meg og det kommer ikke som ei ti liters bøtte, TS, mer som om su kanskje tisser på deg. Så tror ikke du skal være redd for vannskader akkurat..

Anonymous poster hash: 0e2ce...6b5

Dette varierer jo veldig ;) Hos noen drypper det, hos noen sildrer det litt og hos andre er det som å helle ut to bøtter vann samtidig :P Slik var det her ihvertfall, kom mengder vann med en gang. Hådnkler hjalp ikke noe som helst, hadde to svære badehåndkler og enda rant det gjennom til overmadrassen. Så er du redd for senga / sofaen, bruk tisselaken og eventuelt et tykt håndkle over ;) 

Anonymous poster hash: 657fb...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså...... Tror du at det er en høytrykkspyler du har inni der eller?

Det føltes nesten sånn for min del! 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk vannet mens jeg lå i senga, å det kom MYE! Hadde håndkle under, men måtte kjøpe ny overmadrass.

Så jeg hadde nok brukt tisselagen med et håndkle over!

Anonymous poster hash: b34da...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi måtte skifte overmadrass, så jo, det kan komme mengder!

Anonymous poster hash: 73806...df9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket aldri noe til vannet... Tisselaken i senga blir veldig klamt...Men det er en veldig god ide å ha en madrassbeskytter - ikke nødvendigvis fordi det er en liten sjanse for at vannet går, men fordi du gjerne lekker ganske mye i begynnelsen når du ammer. Også hvis du ammer babyen i senga...blir vått....

Anonymous poster hash: f7279...fc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye å si hvordan babyen ligger når vannet går, her lå hun i tverr, og det rett og slett splashet i gulvet når jeg reise meg fra senga. Hele magen må ha tømt seg, for det var vann over alt! Var kjempe glad jeg hadde tatt ut teppet hvertfall, for absolutt hele gulvet på det minst 25 kvm store soverommet var vått i løpet av få sekunder.

Mens andre bare merker at det drypper litt ut.. Da ligger gjerne barnets hode å sperrer for utgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...... Tror du at det er en høytrykkspyler du har inni der eller?

Det føltes nesten sånn for min del!

Samme her, det gikk under pressriene, og spruten sto i veggen på andre siden av rommet  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...