Gjest SykkelJenny Skrevet 30. september 2015 #21 Skrevet 30. september 2015 Jeg forstår godt at folk velger å få tette barn. Selv har jeg 5 år mellom mine og det er forsåvidt greit - men det er heller ikke vanskelig å forstå at man ønsker å bli ferdig med babyer og småbarn raskere. Det jeg heller ikke forstår er hvorfor folk blander seg inn i hvordan andre mennesker velger å innrette livene sine. Og poenget med at et barn trenger å være alenebarn en stund forstår jeg ihvertfall ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #22 Skrevet 30. september 2015 Jeg har også opplevd at det nærmest er konkurranse om å være superforelder som klarer å få ungene tettest mulig. "Det er 16 mnd mellom mine!" "Det er 14 mnd mellom mine!" osv. (hørt i barselgruppa). Folk må selvsagt gjøre som de vil, men jeg tror det er noe i at barna fortjener skikkelig oppfølging de første årene. Når man har en ettåring og en nyfødt så tror jeg det vil gå litt utover begge to. Har man en tre-fireåring når man får en nyfødt så er det enklere å prioritere babyen og inkludere den eldste, slik at det blir positivt for begge to. Ingen som sier at det må være sju år mellom søsken, men at ett eller to år kanskje ikke er helt ideelt. Men som sagt, folk må gjøre som de selv mener er best. Noen ganger er jo ikke nummer to helt planlagt heller. Anonymous poster hash: 81509...687
Gjest 2Bhonest Skrevet 30. september 2015 #23 Skrevet 30. september 2015 Det er så individuelt. Jeg kranglet med mine søsken som er halvannet og seks år yngre enn meg. Kranglet som bare det. Om jeg hadde kjælenavn/kallenavn på dem? Å nei... Jeg kjenner to jenter som er ni og et halvt år aldersforskjell på (med en gutt imellom, riktignok), hvor storesøster kaller lillesøster for "dukka mi". Det kunne jeg umulig kalt mine søsken.... Jeg skrev "lettere"....
Millimani Skrevet 30. september 2015 #24 Skrevet 30. september 2015 Jeg skrev "lettere".... Ja det gjorde du. Og jeg svarte på det
kaprifolen Skrevet 30. september 2015 #25 Skrevet 30. september 2015 Har 19 mnd mellom våre barn, og synes det er helt ideellt. Og jeg har aldri skjønt argumentet om at førstemann skal få kose seg med mamma og pappa alene i noen år. Om det er så viktig, bør man jo aldri få mer enn ett, da? Stakkars andremann vil jo aldri få ha mamma og pappa for seg selv? 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #26 Skrevet 30. september 2015 Har 19 mnd mellom våre barn, og synes det er helt ideellt. Og jeg har aldri skjønt argumentet om at førstemann skal få kose seg med mamma og pappa alene i noen år. Om det er så viktig, bør man jo aldri få mer enn ett, da? Stakkars andremann vil jo aldri få ha mamma og pappa for seg selv? Poenget er å få nok tid og oppmerksomhet som baby og veldig lite barn, ikke å få "kose seg med mamma og pappa alene i noen år". En 1-2-åring skjønner ikke hvorfor han må vente mens mamma ammer, det skjønner en 2,5-3-åring helt fint. Anonymous poster hash: 81509...687
teknosilje Skrevet 30. september 2015 #27 Skrevet 30. september 2015 Lettere å få søsknene til å bli venner, om de kommer tett... Hvis kjemien ikke er der betyr aldersforskjell nix og nada! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå