Gå til innhold

Bør jeg la skolen ringe bv eller ta affære selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bedre med en bekymringsmelding for lite enn en for mye.

Om både du og skolen leverer bekymringsmelding kan det styrke saken. Vi alle er pliktig å melde fra dersom vi er bekymret for et barn, 

Her tror jeg du mener det motsatte av det du sier i første setning: Det er bedre med en melding for mye enn en for lite. "Alle" burde sende meldinger her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kittykat, on 27 Sept 2015 - 01:33, said:

Jeg vil ikke si at det er så store problemer der i gården, men foreldrene kunne kanskje trengt litt veiledning i forhold til stimulering, aktivitet og kosthold i forhold til barnet.

Ikke store problemer?? Jeg vil kalle dette grov omsorgssvikt og neglisjering! Anonymous poster hash: 84dfb...8e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du mener det motsatte av det du sier i første setning: Det er bedre med en melding for mye enn en for lite. "Alle" burde sende meldinger her.

Du har helt rett! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I overskriften spør du om du skal la skolen ringe eller om du skal gjøre det selv. vet du at skolen skal ta affære, eller er du så feig at du venter på at de skal gjøre det, fordi du tenker at de må jo vite? Men det vet du jo ikke. Jeg forstår ikke hva det er med folk starter tråder her inne og lurer på om de skal melde!? Har du allerede tanken, ja da har du en vond magefølelse, og den skal du gjøre noe med. Det gjelder alle her som lurer på om de skal melde, ikke vent for lenge!

Innlegg ryddet for persondebatt.

Marr, mod.

Anonymous poster hash: a1e06...ce5

Endret av Marr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke store problemer?? Jeg vil kalle dette grov omsorgssvikt og neglisjering! Anonymous poster hash: 84dfb...8e0

Ikke alle barn kan alfabetet og skrive sitt eget navn når de kun er 6 år. Mine barn kunne iallefall ikke det.

Det eneste jeg reagerer på er dette med sovingen til mor på dagtid istedenfor å være med barnet, kostholdet og stimuleringen. Der bør de få hjelp av barnevernet.

Mor og far må ta tak i seg selv og slutte med blundene sine på dagen. De bør få veiledning i sunt kosthold i forhold til overvekten hos barnet sitt. Har selv en gutt på 11 som er lettere overvektig, og som en ansvarlig forelder så må man ta tak i problemet. Finne en fritidsaktivitet i tillegg til sunne matvaner.

Og det finnes mange ting man kan bruke til stimulering av ordforråd som bøker, barnespill både på brett og pc, bokstavkort m.m.

Men igjen så trenger de veiledning fra fagfolk, ikke fra oss på kg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen sender du to meldinger. En bekymringsmelding til barnevernet (du kan være anonym) og entall NAV vedr trygdesvindel (altså at mor og "typen" ikke har flyttet fra hverandre.

Det vil ta tid før skolen kjenner barnet godt nok til at en bekymringsmelding er på sin plass. At barnet ikke kan noen bokstaver eller lite andre ting de fleste kan når de begynner i 1. er ikke grunn til bekymringsmelding ut av det blå, da det er svært stor varians på hva barn i den alderen kan. At barnet er tykt er vil heller ikke utløse bekymringsmelding fra skolen.

Anonymous poster hash: a56d8...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta her! Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig i startinnlegget. Kan fortelle litt mer av bakgrunnen, som jeg nevnte stykkevis på slutten av mitt forrige innlegg. Jeg vet det er dumt å komme med tilleggsinformasjon, men dessverre så må jeg nesten det for at dere skal få mer forståelse for situasjonen.

Jeg vet dette er helt sant, ja, fordi venninnen min/far til barnet har fortalt meg dette. I tillegg har jeg vært en del barnevakt for henne slik at ikke barnet blir sendt rundt til Gud og hvermannsen. Barnet har nettopp begynt i 1.klasse, ja, men har vært hjemme det siste året pga oppsagt barnehageplass fra barnehagen sin side. Jeg vet at den barnehagen ikke var bra, da blant annet min venninne har fortalt en del om den aktuelle barnehagen, styret og de ansatte. Jeg har i tillegg besøkt barnehagen (hentet barnet hennes, og besøkt barnehagen fordi jeg lurte på å søke barnet mitt inn der), det står mye negativt på nett, pluss jeg vet om flere barn som har vært innom der, men har kjapt blitt tatt ut igjen. Det er nok med god grunn til at det alltid er ledig plass der. Barnet gråt hver gang barnet skulle dit, men mor leverte til tross for at hun den gang var hjemmeværende. Barnet ba hver dag om å få slippe og gå eller å få bytte barnehage, men mor orket ikke det.

Dette barnet er egentlig veldig gløgg. Barnet pratet veldig tidlig i setninger, interesserte seg for bokstaver og tall veldig tidlig og lærer(lærte) ekstremt fort, men foreldrene har ikke fulgt barnet opp slik det skal. I stedet for, blir barnet plassert på rommet sitt foran tven med voldelige 18-årsgrense spill. Barnet blir skreket til hver eneste dag. Jeg har sagt at vi ikke ønsker å komme på besøk dersom støynivået er så høyt fordi mitt eget barn blir redd av all skrikingen, banningen og de stygge ordene som flyr imellom foreldrene og barnet. De røyker forresten ikke inne når de har besøk av andre ikke-røykere. Barnet har også vært vitne til at far har slått mor. Mor har hatt sine affærer mens far er bortreist og barnet har da sovet i samme seng som mor og disse affærene som hun ikke har kjent. Hun har til og med plukket med seg ukjente mannfolk fra nettet/byen og invitert disse hjem til seg mens barnet har vært oppi sengen.

Skolen ønsket møte med henne relativt raskt etter skolestart da barnet er lite selvstendig. De har koblet inn PPT allerede og skolen har spurt og gravd om hjemmesituasjonen. Beklager forresten at jeg nevnte det med at barnet ikke kan bokstaver eller tall. Trodde dette var vanlig. Har selv et barn som ikke starter på skolen før om noen år, men mitt barn kan skrive en del. Men jeg vet også at dette barnet hadde kunnet det dersom foreldrene hadde hjulpet barnet med det når barnet har vist interesse for det.

Jeg ser jo selvsagt at bv må kobles inn. Herregud, dette er faktisk hårreisende når jeg skriver alt dette (dette er ting som har skjedd over flere år, ikke alt på en gang). Kommer til å ta en telefon så fort som mulig til bv. Eneste grunnen til at dette har vært min venninne er på grunn av barnet hennes.

Anonymous poster hash: 54992...54c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skolen har gravd så mye, så tenker jeg at de mistenker litt? Og det er jo litt tidlig for PPT å komme hvis dette er en førsteklassing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...