Gå til innhold

Tror ikke min samboer er far til mitt barn...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvorfor i all verden skulle det komme for en dag? tudenvis av barn vokser opp med "feil" far, det er ingen grunn til å tro at dette skulle bli oppdaget. Jeg tar heller den bittelille sjansen for at han skulle miste sin far som 10 åring enn at han skal miste han i dag.

TS

Anonymous poster hash: 9b0cf...15b

Du syns allerede han ligner den andre mannen, han vokser og blir mer lik og noen får mistanke. Eller den andre finner ut at du ble gravid etter affæren og vil vite mer. Gutten blir syk og det kommer frem at faren ikke er hans biologiske. Det blir brudd mellom deg og mannen, og du vil ikke ha mer med han å gjøre og avslører hemmeligheten for å såre (sett det skje). Eller det tærer såpass på deg at du innrømmer det selv. Mange muligheter.

Anonymous poster hash: 417b2...404

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang er jeg faktisk litt enig med Waco. Dog ikke helt. Husker ikke om det var Waco eller noen andre som foreslo det, men lovpålagt DNA prøve hadde faktisk ikke vært så dumt. Det hadde kanskje også oppfordret folk til å holde bena samlet utenfor parforholdet.

Jeg syns det er helt utrolig hvordan noen kvinner holder på når det kommer til dette med barn og fedre. Det er jo så lite respekt for andre mennesker at det er helt bedritent.

Tenk på barnet ditt. Hvis det viser seg at "flammen" er faren til barnet, så vet du ingenting om familiehistorie i forhold til sykdom. Du vet ikke hvilke ting det kan være greit å følge litt ekstra med på, hvilke ting det kan være viktig å gå fulgt opp av lege. I min fars familie, foreksempel, er det mange som har dødd brått og tidlig(7 stykker mellom 25-40, 2 var under 20) av hjertefeil. Både jeg og mine brødre har blitt tett oppfulgt på grunn av dette, og 2 av oss har faktisk den samme hjertefeilen. Du gambler med sønnen din sin helse, fordi du vil unngå en ubehagelig konfrontasjon. Det er toppen av egoisme, uansett hvor mye du prøver å vri det i ditt eget hode til noe annet.

Du beskytter kun deg selv og din egen r*v, ingen andre.

Anonymous poster hash: a3f02...886

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange problemstillinger! Den mest direkte, og alvorlige, er at du fratar din sønn den best mulig medisinske behandling og forebyggende innsatsen helsevesenet kan gi han, særlig i framtiden er det uante muligheter her. Ur-kvinnen måtte ikke ta med denne problemstillingen i ligningen når hun lå med den unge kjekke yplingen - for å få sitt barn - mens hun var gift med den velstående herren.

Det vedkommende her tenkte på var sitt avkom, men også seg selv - og det er nok slik i ditt tilfelle også. Men slik nevnt, ligningen har forandret seg. Om det skulle vise seg at den nåværende ikke er den biologiske far er det ingen hindring for at han ikke kan være far, i hvert fall ikke om båndene er så sterke som du sier. Dette er uavhengig om han forblir ved din side eller ikke, men han må jo selv få ta valget. Eller er du oraklet?

Det er slettes ikke uvanlig at barn vokser opp med skilte foreldre, og de fleste av de klarer seg utmerket - om foredrene legger til rette for det. Derfor er ikke det et gyldig argument. Dette gjelder også alenemødre. Det kan være at du ikke anser dine egne evner som tilstrekkelige? For din nåværende kan til og med - om han får valget og drar - være hans beste beslutning noensinne. Dvs, det kan jo hende han møter ei som er enda mer tiltrekkende enn deg - på hele spekteret. Han kommer kanskje til å takke deg? Det samme kan kanskje komme til å tenke om din fremtid, men futorologi er en vanskelig øvelse. 

Når det gjelder moral bryter du alle reglene som finnes; tror du vanskelig skal finne noe som kan underbygge din beslutning. Ditt problem er følgende; du fremfører argumenter for at dette er den beste løsningen for din sønn og din nåværende, men det er hull i alle argumentene og du lekker som titanic. De kan ikke begrunnes, eller reddes, ut i fra noen teoretiske ståsteder. Du fratar også en potensial mann den gaven det er å bli far, i hvert fall muligheten. Til syvende og sist er det deg selv du vil redde, og det er det eneste logiske jeg kan få ut av din argumentasjon.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer uansett ikke til å si noe til min samboer, det er uaktuelt uansett. Når jeg har stelt i stand denne suppa så er det bare fair at jeg må bære byrden det er å vite ller ikke vite. Det skal min samboer og sønn få slippe.

TS

"Greit" nok at du kan gjøre dette ovenfor din samboer, men barnet ditt?! Hvordan mor er du egentlig. Den dagen dette kommer ut kommer barnet ditt mest sannsynlig til å hate deg for det du har gjort. Tatt bort muligheten til å ha ett forhold til sin biologiske far. Og for ikke å snakke om at faren får vite at barnet er hans. Viser bare hvor egoistisk du er. Du tror du gir barnet trygghet kjærlighet og tillit?! Fy søren. Dobbel moral. Du kommer til å ødelegge det barnet den dagen hun/han får vite det. Den personen barnet stolte mest på i sitt liv, har jugd. Hele livet er basert på en løgn. Forsett å si og tro hva du vil. Men dette gjør du ikke for noen andre enn deg selv. Kvalmt.

Anonymous poster hash: b22f8...04c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du syns allerede han ligner den andre mannen, han vokser og blir mer lik og noen får mistanke. Eller den andre finner ut at du ble gravid etter affæren og vil vite mer. Gutten blir syk og det kommer frem at faren ikke er hans biologiske. Det blir brudd mellom deg og mannen, og du vil ikke ha mer med han å gjøre og avslører hemmeligheten for å såre (sett det skje). Eller det tærer såpass på deg at du innrømmer det selv. Mange muligheter.

Tviler sterkt. Noen barn ligner bare rett og slett ikke på noen. Han trenger ikke bli lik faren sin når han vokser til i det hele tatt Endret av Maleficenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler sterkt. Noen barn ligner bare rett og slett ikke på noen. Han trenger ikke bli lik faren sin når han vokser til i det hele tatt

Skrev bare opp noen muligheter for hvordan det kan bli avslørt, ettersom TS ikke kunne se hvordan det skulle kunne bli det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

burde DNA test av får og barn være obligatorisk ved alle fødsler.

Det forekommer også at menn ("mann 1")  "gjør sin partner gravid" med en annen manns sæd (med sæd fra "mann 2"), grunnet at den kvinnen som mann 1 nylig har vært utro med nettopp har hatt sex med mann 2, og mann 1 deretter går hjem og har sex med sin samboer/kone og overfører mann 2 sine sædceller til sin kone/samboer og hun dermed blir gravid med mann 2 uten å ha vært i nærheten av mann 2...

Anonymous poster hash: 4fb37...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forekommer også at menn ("mann 1")  "gjør sin partner gravid" med en annen manns sæd (med sæd fra "mann 2"), grunnet at den kvinnen som mann 1 nylig har vært utro med nettopp har hatt sex med mann 2, og mann 1 deretter går hjem og har sex med sin samboer/kone og overfører mann 2 sine sædceller til sin kone/samboer og hun dermed blir gravid med mann 2 uten å ha vært i nærheten av mann 2... Anonymous poster hash: 4fb37...9ca

Ja, og man kan få fly eller kometer i hodet mens man går på gaten. Sjansen er vel ca like stor?

Nei, prøv å finne ett eneste saklig argument for at dette ikke burde være obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forekommer også at menn ("mann 1") "gjør sin partner gravid" med en annen manns sæd (med sæd fra "mann 2"), grunnet at den kvinnen som mann 1 nylig har vært utro med nettopp har hatt sex med mann 2, og mann 1 deretter går hjem og har sex med sin samboer/kone og overfører mann 2 sine sædceller til sin kone/samboer og hun dermed blir gravid med mann 2 uten å ha vært i nærheten av mann 2...

Ehhh hæææ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor ikke i vår del av landet og vi har ingen felles kjente. Det er ingen praktisk grunn til at dette noen gang skulle gjennomskues... Jeg ville ALDRI satt meg selv foran min sønns interesser no chance!

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bor ikke i vår del av landet og vi har ingen felles kjente. Det er ingen praktisk grunn til at dette noen gang skulle gjennomskues... Jeg ville ALDRI satt meg selv foran min sønns interesser no chance!

TS

Det gjorde du vel alllerede da du var utro?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er redd for å ødelegge din samboer og ditt barns liv ved å være ærlig? Du burde kanskje tenkt på det FØR du var utro og ble gravid!

Har man sex med andre og i tillegg klarer å leve med hemmeligheten for alle fremtid er man kald og rimelig avstumpet. Ekte kjærlighet er det ikke hvert fall ikke!

Jeg blir kvalm av sånne....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TSAnonymous poster hash: 9b0cf...15b

Det er akkurat det du gjør nå. Hadde sønnen din vært viktigst og ikke din egen dårlige samvittighet, så hadde du ryddet opp i dette. Og også latt mannen slippe å være sammen med ei kald, utro og løgnaktig dame som kun tenker på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en dato for når du hadde eggløsning den syklusen du ble gravid? Var det dagene før, eller på den dagen du var sammen med den andre mannen? Var du med din egen mann i det hele tatt den uken? Eller hoppet du mellom din samboer og affæren din i løpet av få dager? .....

Anonymous poster hash: 5e122...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehhh hæææ?

Det har faktisk skjedd, og er ikke så uvanlig:

1. Ektemannen går til feks en prostituert som hadde en kunde før han. Han får den fremmede mannens sæd på sin penis.

2. Han går hjem etter å hatt ubeskyttet sex med prostituert, og har sex med kona si. Sæden fra den fremmede mannen blir da overført til kona.

3. Den fremmede mannens sæd befrukter kona sitt egg, og ektemannen har dermed gjort kona gravid med en annens manns sæd. 

Det kjipe her er jo at det er naturlig å legge skylden på kona, selv om det ikke var hun som var utro. 

Anonymous poster hash: 49e9d...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

TS, jeg lurer på en ting. Om det hypotetisk skulle komme en dag der du og mannen din går fra hverandre, la oss si om 10 år, ville du da tatt opp at barnet ikke er hans, som argument for at han ikke skal få samvær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg lurer på en ting. Om det hypotetisk skulle komme en dag der du og mannen din går fra hverandre, la oss si om 10 år, ville du da tatt opp at barnet ikke er hans, som argument for at han ikke skal få samvær?

Selvsagt ikke, det ville jo vært galskap. Han står uansett på fødselsattesten så han er jo juridisk far...

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk skjedd, og er ikke så uvanlig:

1. Ektemannen går til feks en prostituert som hadde en kunde før han. Han får den fremmede mannens sæd på sin penis.

2. Han går hjem etter å hatt ubeskyttet sex med prostituert, og har sex med kona si. Sæden fra den fremmede mannen blir da overført til kona.

3. Den fremmede mannens sæd befrukter kona sitt egg, og ektemannen har dermed gjort kona gravid med en annens manns sæd. 

Det kjipe her er jo at det er naturlig å legge skylden på kona, selv om det ikke var hun som var utro. 

Anonymous poster hash: 49e9d...0a4

Da har denne mannen hoppet fra den prostituerte til kona meget kjapt må jeg si! 

http://helsenet.info/1/2010/01/hvor-kan-sedcellene-overleve.html

Sperm er i stand til å overleve utenfor en manns eller kvinnes kropp for én til tre timer.

Hvem enn som har fortalt deg dette må ha vært flink til å lyve ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...