Gå til innhold

Tror ikke min samboer er far til mitt barn...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du lager deg en illusjon og en egen form for rettferdighet her.

Du bestemmer deg for hva som er best for alle de involverte (ditt barn, din samboer og den mulige barnefaren), og gjør din egen vurdering til en sannhet.

Jeg kan forstå at du reagerer som du gjør, du er i en særdeles stressende situasjon, og du ønsker å beskytte deg selv.

Likevel, kan du på noen som helst måte tenke deg at denne avgjørelsen ikke er den beste?

Vi gjør da alle det, alle gjør sin egen vurdering til en sannhet. Men det blir en anen diskusjon. Jeg ønsker først og fremst å beskytte min sønn, hvis den andre fyren er hans far så har min sønn det bedre med min samboer. Man må gjøre de valgene man tror er best for sitt barn...

TS

Anonymous poster hash: 9b0cf...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, er det ikke ditt samboers barn så må du fortelle hele sannheten. Det er stor forskjell på "jeg var utro" og "jeg var utro, det er ikke ditt barn". Det er det minste han fortjener nå

så du mener han fortjener å få livet sitt ødelagt bare fordi jeg har vært dum? nei så egoistisk er jeg ikke. Dette er ikke hans eller min sønns feil, dette er noe jeg alene må bære.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener han fortjener å få livet sitt ødelagt bare fordi jeg har vært dum? nei så egoistisk er jeg ikke. Dette er ikke hans eller min sønns feil, dette er noe jeg alene må bære.

TS

hvorfor var du utro om du mener det ødelegger livet hans?

Anonymous poster hash: 0ba77...0ef

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du mener han fortjener å få livet sitt ødelagt bare fordi jeg har vært dum? nei så egoistisk er jeg ikke. Dette er ikke hans eller min sønns feil, dette er noe jeg alene må bære. TS Anonymous poster hash: 9b0cf...15b

Han lever en løgn. Og det er du som kan for det. Stakkars mannen. Han fortjener sannheten ditt egoistiske menneske

Anonymous poster hash: 1abe9...97a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør da alle det, alle gjør sin egen vurdering til en sannhet. Men det blir en anen diskusjon. Jeg ønsker først og fremst å beskytte min sønn, hvis den andre fyren er hans far så har min sønn det bedre med min samboer. Man må gjøre de valgene man tror er best for sitt barn...

TS

Nei, du kan gjøre en vurdering men samtidig være ydmyk for at din bestemmelse ikke er den riktige for alle, eller til og med den beste for deg selv.

Jeg er fremdeles uenig med deg. Jeg forstår at du ønsker å gjøre det som er til det beste for ditt barn (og det er for så vidt bra), men du gjør det ved å være kynisk og uærlig, og ved å risikere å såre mennesker rundt deg minst like mye som (om ikke mer enn) du hadde gjort om du hadde fortalt sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor var du utro om du mener det ødelegger livet hans?

det angrer jeg da selvsagt noe helt vannvittig på og kommer aldri aldri til å gjøre det igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der har vi helt forskjellige syn. Jeg hadde syntes det var sykt egoistisk å si det, å ødelegge min samboers liv bare for at jeg skulle få god sannvittighet. TS Anonymous poster hash: 9b0cf...15b

Du var utro. Hans liv er ikke ødelagt, du har fortsatt sjansen til å si det før han vier livet sitt til en løgn. Hadde du tenkt på han, hadde du aldri vært egoistisk.

Dette vet du selv, men du lyver for deg selv for at det skal virke ok at du er det råtne mennesket du er, men du blir bare enda mer råtten av å la han leve en løgn. Han fortjener å vite sannheten, men du har aldri brydd deg om hva han fortjener og hva som er best for han, så vi kan vel ikke forvente at du skal klare å tenke på noen andre enn deg selv nå heller

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det angrer jeg da selvsagt noe helt vannvittig på og kommer aldri aldri til å gjøre det igjen...

Tror du ikke han blir lei seg den dagen dere er på senteret og barnefaren oppdager at du går rundt med en unge som ligner han, og konfronterer deg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan gjøre en vurdering men samtidig være ydmyk for at din bestemmelse ikke er den riktige for alle, eller til og med den beste for deg selv.

Jeg er fremdeles uenig med deg. Jeg forstår at du ønsker å gjøre det som er til det beste for ditt barn (og det er for så vidt bra), men du gjør det ved å være kynisk og uærlig, og ved å risikere å såre mennesker rundt deg minst like mye som (om ikke mer enn) du hadde gjort om du hadde fortalt sannheten.

Så får jeg leve med det da, jeg vet jo at jeg er ett forferdelig menneske som ikke fortjener en så fin familie, men det er det som blir det beste for dem begge to. De får leve lykkelig i sin uvitenhet, og jeg må leve med mitt svik hver dag...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var utro. Hans liv er ikke ødelagt, du har fortsatt sjansen til å si det før han vier livet sitt til en løgn. Hadde du tenkt på han, hadde du aldri vært egoistisk.

Dette vet du selv, men du lyver for deg selv for at det skal virke ok at du er det råtne mennesket du er, men du blir bare enda mer råtten av å la han leve en løgn. Han fortjener å vite sannheten, men du har aldri brydd deg om hva han fortjener og hva som er best for han, så vi kan vel ikke forvente at du skal klare å tenke på noen andre enn deg selv nå heller

Hans liv blir selvsagt ødelagt om han mister sønnen sin, som han er helt utrolig glad i og knyttet til. Det har jeg ikke hjerte til å gjøre mot han eller min sønn som da vil miste faren sin...

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans liv blir selvsagt ødelagt om han mister sønnen sin, som han er helt utrolig glad i og knyttet til. Det har jeg ikke hjerte til å gjøre mot han eller min sønn som da vil miste faren sin...

TS

Han kan jo lage barn med en annen istedet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke han blir lei seg den dagen dere er på senteret og barnefaren oppdager at du går rundt med en unge som ligner han, og konfronterer deg? 

han bor ikke der vi bor, så det er jeg ikke redd for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje lest gjennom heile tråden, men er det ikkje enklare å ta DNA test av han som du var utro med? Då har du ihvertfall samtykke.

Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan jo lage barn med en annen istedet? 

det er klart han kan, men jeg hadde fremdeles ødelagt livet hans, ved å ta fra han hans elskede sønn.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje lest gjennom heile tråden, men er det ikkje enklare å ta DNA test av han som ikkje er sambuaren din? Då har du ihvertfall samtykke.

Jeg kan ta en DNA test ja, men jeg er ikke sikekr på om jeg ønsker å vite...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg leve med det da, jeg vet jo at jeg er ett forferdelig menneske som ikke fortjener en så fin familie, men det er det som blir det beste for dem begge to. De får leve lykkelig i sin uvitenhet, og jeg må leve med mitt svik hver dag...

TS

Det der er dine ord, ikke mine. Ikke fremstill deg selv som et offer i denne situasjonen, det er du den eneste som ikke er.

Jeg forstår at du har bestemt deg, og at sånn blir det.

Når det nå blir sånn, så får du krysse fingrene for at han du var utro med ikke begynner å stille spørsmål. Du spiller et falig spill, må jeg si.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ta en DNA test ja, men jeg er ikke sikekr på om jeg ønsker å vite... TS Anonymous poster hash: 9b0cf...15b

Ok, då er det opp til deg.

Men, trur du ikkje at dette kjem til å tære på deg resten av livet om du vel å lat vere?

Edit: skrivefeil

Endret av Kjibba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor laget du tråden egentlig? Du har bestemt deg for at ingen trenger vite at du var utro, ingen trenger vite hvem ungen er sin. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Hva med han fyren du pulte på og var utro med, - kanskje han drømmer om å være far?

Jeg skjønner meg ikke på kvinner jeg. Når jeg forteller folk at man ikke behøver å straffe menn som har voldtatt med streng straff så maser alle om at straff er godt fordi det gir terapi.

Men når kvinner gjør noe rart, - som for eksempel pule på andre enn samboeren sin, - nei da skal vi aldri straffe. Da er plutselig ikke konsekvenser viktige lengre.

Fortell meg kjære kvinner, - er det at det er er lov å være utro som gjør at det ikke betyr noe?

Hvorfor er dere sånn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart han kan, men jeg hadde fremdeles ødelagt livet hans, ved å ta fra han hans elskede sønn.

TS

Hva hvis det er ikke er sønnen hans da? Skal han da forsørge og oppdra et menneske som ikke er hans eget? 

- Uten at han vet det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...