Gå til innhold

Hvorfor sletter folk meg fra fb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slettet et par personer fra listen min. Det har gjerne dukket opp et fjes (og navn) på newsfeeden min og jeg har tenkt; Hvem faen er det? Og så husker jeg at det var noen jeg traff på en fest og la til, og aldri kommer til å se igjen, så da bare slettet jeg.

Jeg har noen gamle klassekamerater jeg ikke liker, men de har jeg bare satt som "bekjente", og det meste jeg poster er for "venner unntatt  bekjente".

Noen poster masse sutrestatuser, døde mishandlede dyr eller mennesker, eller side opp og side ned med en sak han brenner for. De bare skjuler jeg fra newsfeeden.

Mormoren min hadde facebook. Hun fulgte med på alle de kjekke bildene vi postet av ungene våre, og hun hadde mye glede av det selv om hun selv ikke skrev noe. Det er mange som er kun tilskuere på Facebook (på en ikke-stalker-måte). Det er mindre plagsomt det, enn de som poster 50 quizer og konkurranser de deltar på (spesielt svindelkonkurranser) hver dag.

Jeg har blitt slettet av flere i løpet av de årene jeg har hatt facebook. Men det er folk jeg ikke har hatt kontakt med i det hele tatt hverken i virkeligheten eller på Facebook. Og så er det noen jeg ser har rensket opp i listen sin, og dermed kun har igjen et tosifret antall venner etterpå.

Anonymous poster hash: ea892...83a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silverstream

Haha, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett gjennom newsfeeden min og oppdaget folk jeg ikke husker hvem er. Antar det er folk som har lagt meg til/jeg lagt dem til da jeg fremdeles gikk på ungdomsskolen/videregående, men som jeg aldri snakker til, og hadde høyst sannsynlig bare gått rett forbi dem på gata uten å ha visst at jeg er venn med dem på Fjesboka. Legge til folk bare fordi man har mange felles venner er ingen god ide ...

Ikke har jeg kontroll over om noen har slettet meg eller ikke heller. Husker jeg slettet ei fordi jeg aldri har sagt et eneste ord til henne, men et par dager senere så sendte hun meg en ny venneforespørsel. Jeg er en av dem som aldri legger ut noe(eneste jeg gjør er å like noe eller en og annen kommentar), så hvordan hun fant ut at jeg hadde settet henne er et mysterium :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 år senere...
AnonymBruker skrev (På 26.9.2015 den 16.44):

Blir litt lei meg når jeg finner ut at folk har sletta meg fra Facebook.. Er det fordi de ikke liker meg? F.eks gamle klassevenniner jeg ikke har så mye med å gjøre lenger. Greit nok hvis de ikke vil ha vennelista full av folk de ikke snakker med til daglig, men de har jo ikke sletta andre av mine venner som de ikke var like gode venner som de var med meg...

Litt teit å bli lei seg for dette, men jeg tar det faktisk personlig og føler at jeg har fjort noe galt eller rett og slett ikke er bra nok...

Anonymous poster hash: 2763d...a45

Det kan være noe så enkelt som om du f.eks legger ut ting eller kommenterer på innlegg som folk ikke liker så godt og derfor sletter de deg. Eller om du kanskje har blitt hacket eller noe.

Jeg har f.eks slettet gamle bekjente på facebook fordi de kontinuerlig legger ut usmakelig innhold og kommentarer på innlegg og slikt.

Men hvis du ikke gjør noe sånt i det hele tatt så er det litt spesielt det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos skrev (6 minutter siden):

Det kan være noe så enkelt som om du f.eks legger ut ting eller kommenterer på innlegg som folk ikke liker så godt og derfor sletter de deg. Eller om du kanskje har blitt hacket eller noe.

Jeg har f.eks slettet gamle bekjente på facebook fordi de kontinuerlig legger ut usmakelig innhold og kommentarer på innlegg og slikt.

Men hvis du ikke gjør noe sånt i det hele tatt så er det litt spesielt det er jeg enig i.

De har sikkert både slettet og blitt slettet av flere på de åtte årene som har gått siden tråden ble opprettet.

Hva søkte du på for å få den opp??

Anonymkode: db136...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...