Gjest Kritt Skrevet 28. september 2015 #61 Del Skrevet 28. september 2015 Blir litt lei meg når jeg finner ut at folk har sletta meg fra Facebook.. Er det fordi de ikke liker meg? F.eks gamle klassevenniner jeg ikke har så mye med å gjøre lenger. Greit nok hvis de ikke vil ha vennelista full av folk de ikke snakker med til daglig, men de har jo ikke sletta andre av mine venner som de ikke var like gode venner som de var med meg... Litt teit å bli lei seg for dette, men jeg tar det faktisk personlig og føler at jeg har fjort noe galt eller rett og slett ikke er bra nok...Anonymous poster hash: 2763d...a45 Jeg kjenner til mange som "krymper" vennelistene sine på FB; de ønsker ikke at vennelisten er fylt opp med folk de ikke lenger har kontakt med. Særlig ønsker de ikke folk på vennelisten som de ikke har kontakt med og som poster veldig mye. Selv har jeg valgt å la slike stå på vennelisten, men jeg har fjernet dem fra feeden min. Enkelte gamle skolevenner poster ulike ting daglig, til og med diverse resultater i ulike nettspill og andre svært lite interessante ting som jeg ikke ønsker å oppdateres på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #62 Del Skrevet 28. september 2015 Jeg blir like lei meg hver gang jeg ser vennelista har krympet. På grunn av langvarig sykdom, så har jeg falt av sosialt, og dette blir derfor en påminnelse om at jeg lenger ikke hører til noen steder. Veldig sårt, for en som tidligere hadde et aktivt sosialt liv med venner, aktiviteter, jobb og skole. Jada, jeg forstår at jeg sikkert tar det alt for ille opp, og jeg ville aldri innrømmet dette til noen. Jeg poster forresten ikke noe svada som visdomsord, sykdomsprat eller usanne artikler. Anonymous poster hash: ff3cf...836 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #63 Del Skrevet 28. september 2015 Jeg har opplevd det samme som deg ts, bare at dette var en av mine beste venninne gjennom over 20 år. Jeg er lite på Facebook, skriver ingenting, legger ikke ut bilder, sender ikke ut forespørsler osv, så er nok en ganske kjedelig og ihvertfall ikke plagsom bruker. Om andre sletter meg driter jeg i det, men at hun gjorde det svei skikkelg. Ikke har vi kranglet heller og den siste mld jeg sendte var at jeg ønsket henne god jul. Vi har ikke så mye kontakt som før når vi hang sammen hele tiden, men ekte vennskap dør jo ikke selv om man ikke ses hver dag mer. Vi hang sammen daglig gjennom hele skolen og til langt oppe i 20-årene. Flyttet litt unna hverandre og hadde ikke hest på samme stall mer og da ble kontakten mindre. Jeg la henne til på nytt og hun godkjente, men jeg turte ikke spørre hvorfor hun slettet meg. Er så konfliktsky og vi har jo ikke kranglet heller. Håper virkelig hun har gjort det ved en feil, men da burde hun jo lagt meg til igjen. Jeg vet hun har bruker her inne så håper ser dette og skjønner hvem jeg er siden jeg ikke vil vise nicket av frykt for at andre skal kjenne meg igjen (Hun vet hva jeg heter her) og sender meg en melding og forklarer. Jeg blir ikke sur uansett hva grunnen er, men håper på en forklaring. Har ikke turt å ta kontakt med henne etter dette siden jeg er så redd hun misliker meg. Fikk ikke gratulert henne med dagen en gang siden jeg var innlagt på sykehus på dagen hennes og et par dager etter og etterpå var jrg så medtatt at jeg glemte det. Jeg fikk heller ingen gratulasjon fra henne. Fikk ikke svar på god jul-meldingen heller bare så det er sagt. Så liker hun meg ikke mer er det helt i orden, men syns hun i såfall bør fortelle meg grunnen, så skal jeg ikke ta noe mer kontakt. Hadde ikke brydd meg meg hun var en kollega eller noe, men når hun er en av mine to bestevenninner (til tross for lite kontakt de siste årene) er det ganske vondt. Så ser du dette, please send en melding her eller på tlf så jeg får litt mer ro i sjela. Anonymous poster hash: 6bff0...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #64 Del Skrevet 28. september 2015 Heheh ikke vits med 25 venner? Hvorfor ikke det? Hvorfor må man ha 1500 du har møtt en gang på lista? Det er så fjortisfakter det. Venner er venner og bekjente er bekjente. Beskjente man ikke snakker med har ingenting på en VENNE- liste å gjøre. Anonymous poster hash: 927cf...eba Fordi man kan kommunisere med de 25 personene på bedre måter enn facebook. Facebook er for å nå flere mennesker, det er i alle fall min mening. Ikke 1500 kanskje, men for eks 200 bekjente og venner. Ellers må det bli en utrolig kjedelig affære, med en oppdatering fra en venn i uka eller mindre.Anonymous poster hash: be885...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #65 Del Skrevet 28. september 2015 Der har du forklaringen, det finnes ingen knakende gode nordlendingvitser. Er de i tillegg skrevet på dialekt så er det piska dausen ingen tvil. Anonymous poster hash: c2950...d64 Pga noe man har postet EN gang?!? Da ligger jammen sletteknappen løst gitt, og jeg tror det bare var greit at de slettet meg, om de velger å slette på så tynt grunnlag. Hadde det kommet en endeløs strøm eller stadig teite vitser fra meg, så hadde jeg skjønt det. Men jeg kan bare huske at jeg har postet en nordlending-vits EN gang...! Anonymous poster hash: 52eb3...0e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 28. september 2015 #66 Del Skrevet 28. september 2015 Fordi man kan kommunisere med de 25 personene på bedre måter enn facebook. Facebook er for å nå flere mennesker, det er i alle fall min mening. Ikke 1500 kanskje, men for eks 200 bekjente og venner. Ellers må det bli en utrolig kjedelig affære, med en oppdatering fra en venn i uka eller mindre.Anonymous poster hash: be885...a18 Det kan være venner og slektninger som bor langt unna,som man ønsker å opprettholde kontakt med på en enkel måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #67 Del Skrevet 28. september 2015 Det kan være venner og slektninger som bor langt unna,som man ønsker å opprettholde kontakt med på en enkel måte. Formall del, jeg skal ikke nekte noen å ha 25 venner på face. Personlig ville jeg heller opprettet en gruppe for slektninger, men hver sin måte å bruke fjesboka på. Jeg synes det er litt hyggelig å vite litt og dele litt om hverdagslivet til mennesker jeg en gang hadde en del kontakt med, selv om man kanskje ikke har så mye kontakt i dag. Det er stort sett det jeg bruker face til, og da er bekjente med på vennelisten. Anonymous poster hash: be885...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #68 Del Skrevet 28. september 2015 Jeg skriver nesten aldri noe.Det meste av min kommunikasjon foregår på private meldinger. Anonymous poster hash: e2731...ed7 Og dersom vi aldri kommuniserer på pm og du heller ikke poster/kommenterer ser jeg ingen grunn til at du skal være listefyll for meg. Det må da være greit? Anonymous poster hash: 4092d...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #69 Del Skrevet 28. september 2015 Og dersom vi aldri kommuniserer på pm og du heller ikke poster/kommenterer ser jeg ingen grunn til at du skal være listefyll for meg. Det må da være greit? Anonymous poster hash: 4092d...74a Selvfølegelig,men hvorfor legge meg til som venn da?Det tyder jo på at DE er ute etter listefyll.Hun jeg skrev om over her som slettet meg la altså til meg som venn selv om vi nesten aldri snakket sammen. Selv hadde jeg aldri lagt til henne,for jeg er ikke opptatt av å ha flere hundre "venner" .Når den type personer legger meg til pleier jeg ofte å sette dem som "bekjente". Anonymous poster hash: e2731...ed7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2015 #70 Del Skrevet 28. september 2015 Det kan ikke være mange igjen på den vennelista? Og hva er vitsen med face om man bare har 25 venner? Da kan man jo heller legge dem til i en egen gruppe eller noe?Anonymous poster hash: be885...a18 Nå måtte jeg sjekke, jeg har 78 personer på vennelista mi for øyeblikket. Heldigvis omgir jeg meg for det meste med oppegående folk så det er ikke noe stort problem. Anonymous poster hash: 3c8f8...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #71 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg mener det er motsatt, de som sletter folk er jo de som tar det seriøst etter min mening..Anonymous poster hash: 2763d...a45 Uenig. Det er gjerne ikke så mange tanker bak å slette en person på Facebook (med mindre det er en reaksjon på et eller annet). Jeg synes ikke dette gir grunnlag for å mene at de som sletter folk på Facebook tar det seriøst. De som derimot reagerer sterkt på å bli slettet, og evt. tar det så langt at man oppretter en tråd på KG om det, tar jo Facebook enn god del mer seriøst enn de som har slettet deg. Det er som oftest ikke noen baktanker annet enn at man ikke føler et behov for å ha vedkommende som venn på Facebook. Det handler litt om filtrering. Anonymous poster hash: 19faf...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #72 Del Skrevet 29. september 2015 Selvfølegelig,men hvorfor legge meg til som venn da?Det tyder jo på at DE er ute etter listefyll.Hun jeg skrev om over her som slettet meg la altså til meg som venn selv om vi nesten aldri snakket sammen. Selv hadde jeg aldri lagt til henne,for jeg er ikke opptatt av å ha flere hundre "venner" .Når den type personer legger meg til pleier jeg ofte å sette dem som "bekjente". Anonymous poster hash: e2731...ed7 Det blir jo en selvoppfyllende profeti. Når du setter dem på begrenset fra start gir du dem aldri mulighet til å se poster og interagere med deg, og da vil du fort bli slettet pga innholdsløs profil. Jeg kan også finne på å legge til noen, fordi jeg husker dem som en interessant person, men blir jeg puttet på begrenset vil jeg ikke få noe igjen for å ha dem der, og vil ofte ende opp med å slette dem igjen, pga de har blitt uinteressante, så langt jeg kan se. Anonymous poster hash: 4092d...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 29. september 2015 #73 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg hadde nok slettet deg...Jeg orker ikke å se bilder av en hund "Oi, fine hunden min".. eller en annen teit vits. Det er bare barnslig egentlig.. Dette har en sammenheng med hvor du selv er, jeg kan tenke meg du jobber i en butikkjobb/NAV'er. Folk som er litt seriøse legger ikke ut slikt... Anonymous poster hash: 4a006...dbd Jeg legger ut bilder av hunden min. Fordi hund er min hobby og min kilde til avkopling og fantastisk terapi i depressive perioder. Så hunden er en viktig del av meg. Det er barna også, men av prinsipp legger jeg ikke ut bilder av dem der. Noen milepæler skrives om, f.eks. første skoledag, bursdager, osv, men det er lite bekjente og andre som ikke er aller nærmest vet om dem. Og nei, jeg lever ikke på NAV, eller jobber "bare" i en kjip butikkjobb. Du burde gjøre noe med de fordommene dine. Du aner ikke hva som beveger seg bak en facebookprofil. Du vet hva som er OK for offentligheten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2015 #74 Del Skrevet 29. september 2015 Ser ikke poenget med å slette folk Det finnes en "ikke følg" knapp, da slipper du å se navnet deres Du kan skru av chatten for dem Andre folk trenger ikke vite hvor mange venner du har på FB, kan bare la det vise slik at de ser hvor mange felles venner dere har. Sletter ikke noen fordi det er bortkastet tid å bry seg om sånt Hvem bryr seg? Anonymous poster hash: b10a6...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 29. september 2015 #75 Del Skrevet 29. september 2015 Jeg blir like lei meg hver gang jeg ser vennelista har krympet. På grunn av langvarig sykdom, så har jeg falt av sosialt, og dette blir derfor en påminnelse om at jeg lenger ikke hører til noen steder. Veldig sårt, for en som tidligere hadde et aktivt sosialt liv med venner, aktiviteter, jobb og skole. Jada, jeg forstår at jeg sikkert tar det alt for ille opp, og jeg ville aldri innrømmet dette til noen. Jeg poster forresten ikke noe svada som visdomsord, sykdomsprat eller usanne artikler. Anonymous poster hash: ff3cf...836 Kjenner meg dessverre igjen i det du skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #76 Del Skrevet 30. september 2015 Jeg tenker ofte at jeg skal slette folk, men kommer aldri så langt àt jeg faktisk sletter de... De jeg da tenker å slette er de som tror på alt som blir delt på facebook og deler videre helt ukritisk. Jeg tenker også på å slette folk dom deler veganer-ting.. Jeg tenker på å slette de som er aktive brukere av "nametests" på facebook,. Jeg tenker på å slette de som deler 10+ bilder av barna sine eller 10+ selfier pr dag.. Jeg tenker på å slette de som stadig sender spillforespørsler... Anonymous poster hash: eea27...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2015 #77 Del Skrevet 30. september 2015 Uff. Det har skjedd med noen av mine bestevenner opp gjennom årene. Jeg hadde lite venner og var taperen. Tror de var flau av å være med meg eller noe. Også en annen jeg synes var super hyggelig. Sånn typisk inkluderende vennlig og skikkelig god person. 4 gode veninner jeg anså som bestevenninner på forskjellige tidspunkt. Barnehage til videregående. Jeg poster ingen meninger og kommenterer ikke artikler. Jeg liker litt forskjellig på facebook men ingenting sykt. Det går ann å gå på instillinger slik at man ikke får opp hva andre liker, istedenfor å slette de. Poster sjeldent bilder av meg selv. Plutselig når jeg tenker på de så går jeg innpå profilen og ser at jeg er slettet på ulike tidspunkt. De var så nær meg i hele barndommen. Da stikker det i hjertet. Jeg ser at andre de ikke var god venn med fortsatt står på vennelisten. Så det er akkurat meg. Er jeg så irriterende og uinterresant? Føler meg mindreverdig. De som typisk er utadvendt og ler høyt tør aldri folk å være frekk mot. Mens jeg ofte får himlende øyner rettet mot meg viss jeg prøver å si noe. Er sjenert og ofte blitt mobbet. Skjønner deg veldig godt TS. Selvom det bare er facebook. Spesielt når man ser de har beholdt andre de aldri snakket til. Anonymous poster hash: 2cc37...164 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 30. september 2015 #78 Del Skrevet 30. september 2015 Har kun slettet en person.Det var fordi han ble så masete og innpåsliten etter at jeg dumpet ham.Jeg tar ikke facebook så seriøst.Så sant jeg ikke misliker vedkommende,aksepterer jeg venneforespørselen deres.Bilder av søte barn eller dyr,ferieturer osv..er bare hyggelig å se.Prøver å gratulere alle med dagen hvis varselen kommer opp.Klikker liker på bilder jeg synes er fine.Dette er ting som ikke koster meg noe å gjøre. Det som provoserer meg på facebook er oppmerksomhetshorer,folk som legger ut om private problemer og sykdommer,og folk som deler bilder av dårlig humor (rasisme,dyremishandling,osv..).Det samme gjelder de som skal klage på NAV,Barnevern,sender kjedebrev,eller har ekstreme meninger de skal ytre til alle.Slikt orker jeg ikke,så da blir de enten skjult eller i ytterste konsekvens slettet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2015 #79 Del Skrevet 1. oktober 2015 Har du sterke meninger og deler dem? Jeg har slettet noen venner pga at de deler artikkler osv som jeg personlig finner fullstendig usmakelig.... Bare en tanke Hva slags artikler er det snakk om da? Anonymous poster hash: 1f1e6...7aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 1. oktober 2015 #80 Del Skrevet 1. oktober 2015 Hva slags artikler er det snakk om da? Anonymous poster hash: 1f1e6...7aa Rein hat-propaganda fra sider som document og frieord for eksempel. Du må gjerne få være uenig med meg, men bruk i det minste gode kilder til å underbygge synspungtene dine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå