Gå til innhold

Hvorfor sletter folk meg fra fb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme her. Like før jeg slettet en fyr for noen dager siden, som helt ukritisk hadde delt et idiotisk bilde. Men han trakk det tilbake rett etterpå, da han leste responsen. Mye humbug som deles på facebook, og jeg gidder ikke "være venner" med folk som ikke klarer å tenke selv, eller som rakker ned på andre ved bruk av utsagn som ikke er sanne engang.

Men folk som "bare" deler uinteressante ting (hundre tusen bilder av hunden sin etc.), de sletter jeg ikke. Jeg bare trykker på "unfollow". :P

Enig. Det skal være ganske drøyt før jeg sletter. Men om personen deler mye ukritisk fra f.eks document . no eller frieord og gjerne sammen med en tekst om hvor rett disse artikklene har og vi andre bare er en saueflokk som ikke ser det da sletter jeg. Det ER lov å sjekke kilder og ikke minst hvor man deler fra. 

De "uinteressante" trykker jeg også bare på unfollow på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FB er jo for det meste bare en samling av mennesker man ikke ser så ofte. Prøv å ikke legg så mye i det.

Nei

Anonymous poster hash: 0f76a...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at en gammel venninne (fra tidlig i tenårene) har slettet meg fra Facebook. Oppdaget det ved at jeg synes det var så lenge siden jeg hadde sett oppdateringer om alle hundekonkurransene hennes, så jeg søkte på vennelista mi og der stod hun ikke lenger. Hun har altså slettet meg.

Jeg pleier aldri å dele kjedebrev og tåpelige konkurranser og sånt på Facebook, og ikke deler jeg sånne teite "vinn ditt og vinn datt ved å trykke liker her". Aldri sånt noe. Jeg poster vanlige innlegg av typen "denne boken kan jeg anbefale fordi...osv", et bilde av hunden min på tur eller det har skjedd en gang eller to at jeg har postet en knakande god nordlending-vits. Normale saker, og slett ikke voldsomt mye av de heller. Men hun valgte altså å slette meg.

Jeg antar at det ikke er så mye pga ting jeg har gjort, men heller hva hennes interessefelt er. Hun var veldig, veldig opp i hobbyen sin, og hadde ganske mange personer med samme interessefelt på sin venneliste. Jeg antar hun mente hun burde rydde og ikke ha så mange personer som ikke delte interessen hennes der? Ikke hadde jeg pratet med henne face to face på 30 år heller, så.... 

Folk har jo mange grunner til å rydde, det MÅ ikke være fordi man har gjort noe galt, liksom.

Jeg ville ikke tatt det så ille opp at du har blitt slettet. Det er mange grunner til at folk rydder, og sannynligvis var du bare litt "anonym og lenge siden sist" og gikk derfor under sletteknappen. Sånn som jeg (antar jeg) :)

Det jeg synes er verre, er å ikke bli godkjent som facebook-venn i utgangspunktet. Jeg har to som ikke har godkjent meg, og det synes jeg stikker litt, fordi jeg trodde vi hadde en grei tone den gangen vi omgikkes, og nå blir ikke venneforespørselen godkjent? Neivel....trist å ikke gi meg sjansen engang.

Anonymous poster hash: 52eb3...0e9

Jeg hadde nok slettet deg...Jeg orker ikke å se bilder av en hund "Oi, fine hunden min".. eller en annen teit vits. Det er bare barnslig egentlig.. 

Dette har en sammenheng med hvor du selv er, jeg kan tenke meg du jobber i en butikkjobb/NAV'er. 

Folk som er litt seriøse legger ikke ut slikt... 

Anonymous poster hash: 4a006...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok slettet deg...Jeg orker ikke å se bilder av en hund "Oi, fine hunden min".. eller en annen teit vits. Det er bare barnslig egentlig.. 

Dette har en sammenheng med hvor du selv er, jeg kan tenke meg du jobber i en butikkjobb/NAV'er. 

Folk som er litt seriøse legger ikke ut slikt... 

Anonymous poster hash: 4a006...dbd

Wow :rolleyes:

Anonymous poster hash: 0f76a...7bc

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer her og, stadig vekk. Virker ikke til å være noen spesifikk grunn til det, er vel bare folk som har forskjellig oppfatning av hvem de skal ha på listene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg rydder jevnlig opp i vennelista. Grunnen til at folk blir slettet er:

-Jeg føler meg ikke komfortabel med å dele ting med dem

-De som poster dumme meninger jeg er uenige (antivaksinasjoner, ekstreme kristne, folk som tror på konspirasjonsteorier f.eks.)

-Folk som skal diskutere på absolutt alt

-Folk som poster masse teite saker, ikke sjekker kilder, alt de poster er "morsomme" ting og tester.

-De som hater; enten det er på innvandrere, homofile, trygdede osv.

-Folk jeg er ikke har noe kontakt med lenger.

-Folk jeg ikke hadde greid å ha en samtale med om vi traff hverandre på gata, om det kun er "hei" og nikk når vi ser hverandre på butikken er det ukomfortabelt for min del å ha dem på FB (se punkt nr 1)

-Når folk får barn ender jeg som regel enten opp med å slette de eller putte de på bekjente, jeg er frivillig barnløs selv og orker ikke å bli spammet ned med 100000 babybilder og oppdateringen om dagens bæsj hver dag.

Anonymous poster hash: 3c8f8...803

Jeg har flere i Facebook jeg knapt hilser på når jeg ser de på gaten en sjelden gang. Har også mange i Facebook jeg har sjelden eller aldri kontakt med - de er i Facebook fordi jeg ENGANG I TIDEN HADDE en forbindelse til de.

Men nå i dag har jeg IKKE en forbindelse til de.

Face blir en minnebok over hva som engang VAR men som ikke er.

Det er helt ok!

Anonymous poster hash: 011a1...bcf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter de jeg har på face som jeg ikke har noen spes relasjon med, altså ikke gått i kl m el, og de som ikke hilser når jeg møter de ute..., hva er vitsen å være venner på face om vi ikke hilser på hverandre på gata?!

Anonymous poster hash: 38e79...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt sletta av en som var god kompis av meg for bare 2 år siden. Hadde ikke så mye kontakt etter at vi flyttet langt vekk fra hverandre, men hadde ikke sett noe fra ham på face og bare søkte han opp og da var han ikke lenger på lista. Har ikke lagt han til selvfølgelig..

Anonymous poster hash: 38986...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter de som ikke skriver på facebook, jeg liker ikke tanken på at de sniker rundt uten å skrive noe selv, blir nesten litt creepy.

Har selv ei venninne som vet ALT som blir postet på facebook av fellesbekjente, hun skriver aldri noe, aldri kommenterer eller liker, men sniker rundt i bakgrunnen helt usynlig uten å la seg kjenne.

Til TS, Kommenterer eller liker du ofte på poster til vennene dine?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter de som ikke skriver på facebook, jeg liker ikke tanken på at de sniker rundt uten å skrive noe selv, blir nesten litt creepy.

Har selv ei venninne som vet ALT som blir postet på facebook av fellesbekjente, hun skriver aldri noe, aldri kommenterer eller liker, men sniker rundt i bakgrunnen helt usynlig uten å la seg kjenne.

Til TS, Kommenterer eller liker du ofte på poster til vennene dine?

Slike personer sletter jeg også.Føles helt skummelt at de vet mye om meg uten å gi seg til kjenne en eneste gang. Jeg sletter også de som skriver på dialekt. Slike folk virker langt fra oppegående.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter folk som sender meg forespørsler men som bare - føler jeg- er der for å snoke, kan være tidligere klassevenninner mm men som er helt tause og aldri liker eller kommenterer noe av det du deler. Jeg hadde to profiler og kvittet meg med den ene og da forsvant det mange og jeg har simpelthen ikke orket å legge dem til igjen eller forklare hvorfor.

Facebook er ikke livet.

Anonymous poster hash: 596e1...ba6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter folk helt tilfeldig. Personer jeg aldri kommer til å snakke med eller møte igjen slettes over en lav sko, fordi jeg syns det har blitt for mange på vennelista og det tar opp så mye plass i news-feeden min. Men jeg går ikke aktivt igjennom lista for å luke ut de jeg ikke lenger har kontakt med, jeg klikker meg bare inn på dem når de dukker opp på siden og så sletter jeg dem. Det kan kanskje forklare hvorfor du er slettet og ikke andre som er "likestilt" med deg?

Anonymous poster hash: 4c35a...ffd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir litt lei meg når jeg finner ut at folk har sletta meg fra Facebook.. Er det fordi de ikke liker meg? F.eks gamle klassevenniner jeg ikke har så mye med å gjøre lenger. Greit nok hvis de ikke vil ha vennelista full av folk de ikke snakker med til daglig, men de har jo ikke sletta andre av mine venner som de ikke var like gode venner som de var med meg...

Litt teit å bli lei seg for dette, men jeg tar det faktisk personlig og føler at jeg har fjort noe galt eller rett og slett ikke er bra nok...

Anonymous poster hash: 2763d...a45

Slett din egen profil.

Det er flere og flere som gjør.

Du trenger ikke ha det slik.

Lykke til med dine valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har periodevis også merket dette.

Jeg er også en av de som ikke poster noe på Facebook. Men hvis det hadde vært grunnen, er det jo rart at ei klassevenninne sletter meg av den grunn, hvis hun ikke sletter ei annen klassevennine vi gikk sammen med, og heller ikke poster noe... Gir liksom ikke mening. Kan jo være at de personene ikke like rmeg, eller at det har vært en bug hos Facebook og de lurer på det samme. Hvofor har *anonym* slettet meg??

Anonymous poster hash: 82970...314

Har opplevd akkurat det samme.En skikkelig drittkjerring jeg aldri har likt la meg til,og jeg aksepterte siden hun gikk i klassen min på universitetet og jeg hadde alle de andre der på min venneliste.

Nå,flere år etter,så jeg at hun hadde slettet meg.Greit nok - jeg liker aldri bildene hennes,og gratulerer henne aldri med dagen.Hun gjør heller ikke det med meg.Sånn sett greit at hun slettet meg.

MEN:Hun er fortsatt fb-venn med alle andre fra klassen,inkludert de som aldri poster noe (som meg) og folk hun baksnakket og sa hun ikke likte.

Facebook er bare en forlengelse av den utestengelsesmobbingen vi jenter er så flinke til i barne- og ungsommsskoleårene.

Anonymous poster hash: e2731...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er bare en forlengelse av den utestengelsesmobbingen vi jenter er så flinke til i barne- og ungsommsskoleårene.

Bare hvis dere lar det være så.

Anonymous poster hash: 927cf...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle dere som skriver at "facebook er bare...", hva med å godta at folk bruker FB på forskjellige måter? Og det styrer selvsagt hvem man ønsker å ha der og ikke. For noen er FB kjempeprivat, for andre er det utelukkende et profesjonelt medium man bruker til å promotere jobb eller hobby. Og det er ganske vanlig å ikke ønske å ha passive medlemmer på begrensede lister, eller folk som er så irriterende at man må skjule dem på lista si.

Perifere bekjente som aldri skriver noe hadde jeg også slettet, fordi det virker snokete fra deres side. Gode venner som jeg har jevn kontakt med kan jeg godt beholde, selv om de aldri oppdaterer, siden jeg vet godt hvem de er, hva de står for og muligens har behov for å invitere dem på events ol. Og perifere bekjente som har gode oppdateringer med innhold kan jeg også beholde, fordi det gir meg noe å lese postene deres. Men folk som både er bekjente og ikke bruker FB ser jeg ingen grunn til å ha der. At andre velger å begrense dem, og beholde dem på vennelista er selvsagt også helt greit, men jeg ønsker ikke å løse det på den måten. 

Anonymous poster hash: 4092d...74a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som skriver at "facebook er bare...", hva med å godta at folk bruker FB på forskjellige måter? Og det styrer selvsagt hvem man ønsker å ha der og ikke. For noen er FB kjempeprivat, for andre er det utelukkende et profesjonelt medium man bruker til å promotere jobb eller hobby. Og det er ganske vanlig å ikke ønske å ha passive medlemmer på begrensede lister, eller folk som er så irriterende at man må skjule dem på lista si.

Perifere bekjente som aldri skriver noe hadde jeg også slettet, fordi det virker snokete fra deres side. Gode venner som jeg har jevn kontakt med kan jeg godt beholde, selv om de aldri oppdaterer, siden jeg vet godt hvem de er, hva de står for og muligens har behov for å invitere dem på events ol. Og perifere bekjente som har gode oppdateringer med innhold kan jeg også beholde, fordi det gir meg noe å lese postene deres. Men folk som både er bekjente og ikke bruker FB ser jeg ingen grunn til å ha der. At andre velger å begrense dem, og beholde dem på vennelista er selvsagt også helt greit, men jeg ønsker ikke å løse det på den måten. 

Anonymous poster hash: 4092d...74a

Jeg skriver nesten aldri noe.Det meste av min kommunikasjon foregår på private meldinger.Hvis noen legger meg til aksepterer jeg hvis jeg kjenner dem.Ellers ligger jeg aldri til perifere bekjente,så snoking driver jeg ikke med.Enkelte har en merkelig ide om at alle som ikke poster ting snoker.Det gjør mange av oss ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder jevnlig opp i vennelista. Grunnen til at folk blir slettet er: -Jeg føler meg ikke komfortabel med å dele ting med dem-De som poster dumme meninger jeg er uenige (antivaksinasjoner, ekstreme kristne, folk som tror på konspirasjonsteorier f.eks.)-Folk som skal diskutere på absolutt alt-Folk som poster masse teite saker, ikke sjekker kilder, alt de poster er "morsomme" ting og tester.-De som hater; enten det er på innvandrere, homofile, trygdede osv.-Folk jeg er ikke har noe kontakt med lenger.-Folk jeg ikke hadde greid å ha en samtale med om vi traff hverandre på gata, om det kun er "hei" og nikk når vi ser hverandre på butikken er det ukomfortabelt for min del å ha dem på FB (se punkt nr 1)-Når folk får barn ender jeg som regel enten opp med å slette de eller putte de på bekjente, jeg er frivillig barnløs selv og orker ikke å bli spammet ned med 100000 babybilder og oppdateringen om dagens bæsj hver dag.   Anonymous poster hash: 3c8f8...803

Det kan ikke være mange igjen på den vennelista? Og hva er vitsen med face om man bare har 25 venner? Da kan man jo heller legge dem til i en egen gruppe eller noe?

Anonymous poster hash: be885...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være mange igjen på den vennelista? Og hva er vitsen med face om man bare har 25 venner? Da kan man jo heller legge dem til i en egen gruppe eller noe?

Anonymous poster hash: be885...a18

Heheh ikke vits med 25 venner?

Hvorfor ikke det?

Hvorfor må man ha 1500 du har møtt en gang på lista?

Det er så fjortisfakter det.

Venner er venner og bekjente er bekjente. Beskjente man ikke snakker med har ingenting på en VENNE- liste å gjøre.

Anonymous poster hash: 927cf...eba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...