Gå til innhold

Hvorfor sletter folk meg fra fb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt lei meg når jeg finner ut at folk har sletta meg fra Facebook.. Er det fordi de ikke liker meg? F.eks gamle klassevenniner jeg ikke har så mye med å gjøre lenger. Greit nok hvis de ikke vil ha vennelista full av folk de ikke snakker med til daglig, men de har jo ikke sletta andre av mine venner som de ikke var like gode venner som de var med meg...

Litt teit å bli lei seg for dette, men jeg tar det faktisk personlig og føler at jeg har fjort noe galt eller rett og slett ikke er bra nok...

Anonymous poster hash: 2763d...a45

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du bare ikke er så spennende på Facebook...? Jeg har slettet mange gamle klassevenninner, men har beholdt de som poster så mye snodige og morsomme saker. 

Anonymous poster hash: 07425...299
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sterke meninger og deler dem? Jeg har slettet noen venner pga at de deler artikkler osv som jeg personlig finner fullstendig usmakelig.... Bare en tanke :)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd meg meg også noen ganger. Føler et stikk i magen og lurer på hva jeg har gjort liksom, men det er ikke noe å gjøre med

Anonymous poster hash: 27d99...71d
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder jevnlig opp i vennelista. Grunnen til at folk blir slettet er:

-Jeg føler meg ikke komfortabel med å dele ting med dem

-De som poster dumme meninger jeg er uenige (antivaksinasjoner, ekstreme kristne, folk som tror på konspirasjonsteorier f.eks.)

-Folk som skal diskutere på absolutt alt

-Folk som poster masse teite saker, ikke sjekker kilder, alt de poster er "morsomme" ting og tester.

-De som hater; enten det er på innvandrere, homofile, trygdede osv.

-Folk jeg er ikke har noe kontakt med lenger.

-Folk jeg ikke hadde greid å ha en samtale med om vi traff hverandre på gata, om det kun er "hei" og nikk når vi ser hverandre på butikken er det ukomfortabelt for min del å ha dem på FB (se punkt nr 1)

-Når folk får barn ender jeg som regel enten opp med å slette de eller putte de på bekjente, jeg er frivillig barnløs selv og orker ikke å bli spammet ned med 100000 babybilder og oppdateringen om dagens bæsj hver dag.

Anonymous poster hash: 3c8f8...803
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har oppdaget at en gammel venninne (fra tidlig i tenårene) har slettet meg fra Facebook. Oppdaget det ved at jeg synes det var så lenge siden jeg hadde sett oppdateringer om alle hundekonkurransene hennes, så jeg søkte på vennelista mi og der stod hun ikke lenger. Hun har altså slettet meg.

Jeg pleier aldri å dele kjedebrev og tåpelige konkurranser og sånt på Facebook, og ikke deler jeg sånne teite "vinn ditt og vinn datt ved å trykke liker her". Aldri sånt noe. Jeg poster vanlige innlegg av typen "denne boken kan jeg anbefale fordi...osv", et bilde av hunden min på tur eller det har skjedd en gang eller to at jeg har postet en knakande god nordlending-vits. Normale saker, og slett ikke voldsomt mye av de heller. Men hun valgte altså å slette meg.

Jeg antar at det ikke er så mye pga ting jeg har gjort, men heller hva hennes interessefelt er. Hun var veldig, veldig opp i hobbyen sin, og hadde ganske mange personer med samme interessefelt på sin venneliste. Jeg antar hun mente hun burde rydde og ikke ha så mange personer som ikke delte interessen hennes der? Ikke hadde jeg pratet med henne face to face på 30 år heller, så.... 

Folk har jo mange grunner til å rydde, det MÅ ikke være fordi man har gjort noe galt, liksom.

Jeg ville ikke tatt det så ille opp at du har blitt slettet. Det er mange grunner til at folk rydder, og sannynligvis var du bare litt "anonym og lenge siden sist" og gikk derfor under sletteknappen. Sånn som jeg (antar jeg) :)

Det jeg synes er verre, er å ikke bli godkjent som facebook-venn i utgangspunktet. Jeg har to som ikke har godkjent meg, og det synes jeg stikker litt, fordi jeg trodde vi hadde en grei tone den gangen vi omgikkes, og nå blir ikke venneforespørselen godkjent? Neivel....trist å ikke gi meg sjansen engang.

Anonymous poster hash: 52eb3...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender aldri spilleforespørsler, og skriver aldri noe..

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

om du aldri skriver noe så hadde jeg nok slettet deg jeg og.

Anonymous poster hash: 6cbeb...069

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er verre, er å ikke bli godkjent som facebook-venn i utgangspunktet. Jeg har to som ikke har godkjent meg, og det synes jeg stikker litt, fordi jeg trodde vi hadde en grei tone den gangen vi omgikkes, og nå blir ikke venneforespørselen godkjent? Neivel....trist å ikke gi meg sjansen engang.

Alle er ikke interessert i å holde kontakten med alle man har møtt engag i livet. Jeg har flere som jeg var gode venner med en gang i tida, men det er så mange år siden, og jeg har forandret meg så mye som person, at jeg har en helt annen omgangskrets nå f.eks. Før var jeg veldig aktiv i et hobbymiljø som jeg ikke driver med lenger, mange derfra som legger meg til, men jeg avslår fordi det vi hadde til felles ikke fins lenger. Det kan godt hende vi hade funnet tonen over andre ting nå, men jeg er så dårlig på sosialisering pga sykdom at jeg holder meg til den nærmeste omgangskretsen og få andre, det er rett og slett for slitsomt for meg å danne nye vennskap. Jeg er så annerledes fra den personen de kjente at jeg vet det er en stor sjangs for at de hadde avvist meg sånn jeg er nå (det har skjedd før) og dermed skjermer jeg heller meg selv ved å ikke prøve. Det er for tøft. Jeg må ta vare på meg selv først.

Ts

Da hadde du forsvunnet fra lista mi under kategorien "har null kontakt". Jeg vet det høres kjipt ut. Men folk bruker FB forskjellig; noen har alle de har hilst på en gang i livet på FB, noen har kun en haåndfull nære venner og familie, også har du mange stadier mellom der. Ikke alle vil dele livet sitt med mennesker man ikke føler er en del av livet deres, om du skjønner.

Anonymous poster hash: 3c8f8...803

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere tar Facebook så seriøst?!

Jeg sletter folk jeg ikke har snakket med på et år.

Gamle kollegaer, folk fra skole osv.. Hvorfor skal jeg ha folk jeg ikke prater med?

Anonymous poster hash: 927cf...eba

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke heller vitsen med å ha noen på FB-vennelista som aldri skriver noe. 

Anonymous poster hash: a1749...82d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor dere tar Facebook så seriøst?!

Jeg sletter folk jeg ikke har snakket med på et år.

Gamle kollegaer, folk fra skole osv.. Hvorfor skal jeg ha folk jeg ikke prater med?

Jeg mener det er motsatt, de som sletter folk er jo de som tar det seriøst etter min mening..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er motsatt, de som sletter folk er jo de som tar det seriøst etter min mening..Anonymous poster hash: 2763d...a45

Ja det har du jo lov til å mene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje du bare ikke er så spennende på Facebook...? Jeg har slettet mange gamle klassevenninner, men har beholdt de som poster så mye snodige og morsomme saker. 

Anonymous poster hash: 07425...299

Slike sletter jeg.........

Jeg slettet alle som spammer meg med spilleforespørsler.

Da burde du ikke bruke facebook ;)

Ts

om du aldri skriver noe så hadde jeg nok slettet deg jeg og.

Anonymous poster hash: 6cbeb...069

For noe fjas, jeg er selv på facebook og har aldri skrevet noe på siden min og har aldri hatt noe interesse av det...

Anonymous poster hash: 0f76a...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har periodevis også merket dette.

Jeg er også en av de som ikke poster noe på Facebook. Men hvis det hadde vært grunnen, er det jo rart at ei klassevenninne sletter meg av den grunn, hvis hun ikke sletter ei annen klassevennine vi gikk sammen med, og heller ikke poster noe... Gir liksom ikke mening. Kan jo være at de personene ikke like rmeg, eller at det har vært en bug hos Facebook og de lurer på det samme. Hvofor har *anonym* slettet meg??

Anonymous poster hash: 82970...314
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller det har skjedd en gang eller to at jeg har postet en knakande god nordlending-vits.

Der har du forklaringen, det finnes ingen knakende gode nordlendingvitser. Er de i tillegg skrevet på dialekt så er det piska dausen ingen tvil.

Anonymous poster hash: c2950...d64

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sletter de som poster bilder av barna sine på face. Blir helt kvalm av sånne folk!

Anonymous poster hash: 18413...0ea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...