AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 Tror vi virkelig at de er fra Syria? Tror vi virkelig at de kommer til Norge for å slippe krig? Tror vi virkelig at de har fredelige hensikter og ikke ønsker å endre Norge? Jeg må si nordmenn er naive! Innvandrere fra denne regionen har ikke vist seg å være mors beste barn, bare se til Sverige. Mange steder tør ikke politiet engang gå inn fordi innvandrerne har laget No Go Zones. Det er veldig farlig at det har kommet dit at man ikke kan kritisere innvandringsvanviddet uten å bli stemplet som Frp-er og rasist. Anonymous poster hash: 61221...728 4
lille pille Skrevet 26. september 2015 #2 Skrevet 26. september 2015 Jeg tror ikke det er naivitet. Jeg tror det er dette: 1. Nordmenn generelt har det bra økonomisk. Det gjør at man blir litt uavhengig. Man har det så bra selv, så hvorfor skal man dypdykke ned i politiske saker? Nordmenn føler seg allerede sikret. Da er det morsommere å dra på ferie, se på TV, dra på treningsstudioet, osv. 2. Man er oppvokst med frasen "verdens rikeste land". Jeg har inntrykk av at mange nordmenn tror at den norske stat er en utømmelig honningkrukke. Man kan bare ta og ta penger, uten at det vil få noen konsekvenser for det norske samfunn. 3. Norges største aviser som VG og Dagbladet, som formidler et bevisst unyansert bilde. Spesielt overskriftene og ingressen er ment å overbevise befolkningen om et visst syn på det som skjer. De appelerer med føleser, gråtende barn, osv. Dette gir nordmenn et feilaktig inntrykk. 4. FrP, som et av de eneste partiene som snakker sannheten om migrantene, er utdatert. Dette mener jeg bestemt. Andre partier har populære ledere, mens FrP ledes av Siv Jensen som har fått en veldig sur rynkemunn. Carl I. Hagen kommer stadig inn med dumme uttalelser. FrP burde helt klart gjøre noen foranderinger. Jeg vet at media er skyld i mye av inntrykket folk har av FrP, derfor er det viktig at FrP jobber mer målrettet mot å bli oppfattet på en annen måte. Nordmenn tror at de personene som krysser grensen til Norge i dag, er en del av de 8000 syriske flyktningene. Jeg tror ikke de har fått med seg at dette er asylsøkere som kommer fra Afrika, Afghanistan, Irak og andre land i midt-østen. Det er i alle fall det jeg tror. Når folk oppdager at vi skal ta inn 20 000-30 000 asylsøkere hvert år, i tilleg til tusenvis av flyktninger, så tror jeg pipa får en annen låt. 3
Gjest Castielz Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 Yup! Ekstremt, bare det at så mange faktisk stemmer MDG er bevis på dette. Men nå er jeg ikke sikker på om dette et bevisst ignoranse, naivitet eller dumhet, for man skal være bra tjukk i huet for å stemme på det rauradlet av et parti.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå