Gå til innhold

Hvilken boliglånsrente har dere?

lollip0p

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Banken varslet at den nå settes ned til 2,35. Så vi får vel den om 3 måneder. Effektiv havner på 2,47 da tenker jeg :) Gratis å låne penger om dagen, kjekt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, sjekka nå og fant ut det muligens er på tide med et bankbytte. Nominell rente er i dette øyeblikk på 3,2. Det er vel uanstendig høyt (i disse dager), er det ikke??!?

Anonymous poster hash: a34c7...e99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt 2,25 nominell frem til nå. Venter på å se hva danske bank gir akademikerne tilbud om. Ber alltid banken om å matche den avtalen

Anonymous poster hash: 062e0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, sjekka nå og fant ut det muligens er på tide med et bankbytte. Nominell rente er i dette øyeblikk på 3,2. Det er vel uanstendig høyt (i disse dager), er det ikke??!?

Meg igjen (samme som i innlegget jeg refererer til...). Skulle gjerne hatt tips om hvor dere med lav lånerente har boliglånet? Mener ikke å kuppe tråden, men antar dette også er relevant for TS...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen (samme som i innlegget jeg refererer til...). Skulle gjerne hatt tips om hvor dere med lav lånerente har boliglånet? Mener ikke å kuppe tråden, men antar dette også er relevant for TS...?

Det kommer også an på hvor stort lån du har. Et lite lån får høyere rente. De ulike bankene opererer gjerne med en eller flere grenser hvor renta gjør et hopp opp eller ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,25 får vi! :) En del annet som ikke har godt lavere rente da så, går vel opp i opp.. 

Anonymous poster hash: 0165c...dd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på hvor stort lån du har. Et lite lån får høyere rente. De ulike bankene opererer gjerne med en eller flere grenser hvor renta gjør et hopp opp eller ned.

Lån ca 1 300 000. Boligens verdi ca 3 000 000. Burde vel få bedre vilkår enn dagens lånerente på 3,2...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte banken tilfeldigvis i går og spurte hvor mye rente jeg betalte på lånet mitt. Jeg har vært veldig syk i 7-8 mnd. og har ikke klart å følge opp. Det viste seg at jeg betalte 4,5% rente!!! Jeg fikk sporenstreks satt den ned på 2,9. Jeg skjønner lite.. Skal ikke noe av dette gå av seg selv da?

Anonymous poster hash: e781c...ce7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lån ca 1 300 000. Boligens verdi ca 3 000 000. Burde vel få bedre vilkår enn dagens lånerente på 3,2...?

Ja, det bør du. Ta kontakt med banker eller bare si til din egen bank at du har tilbud om lavere et annet sted.

Anonymous poster hash: 062e0...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte banken tilfeldigvis i går og spurte hvor mye rente jeg betalte på lånet mitt. Jeg har vært veldig syk i 7-8 mnd. og har ikke klart å følge opp. Det viste seg at jeg betalte 4,5% rente!!! Jeg fikk sporenstreks satt den ned på 2,9. Jeg skjønner lite.. Skal ikke noe av dette gå av seg selv da?

Anonymous poster hash: e781c...ce7

Var du så syk at du ikke kunne logge inn i nettbanken?

Anonymous poster hash: b9eb3...a76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,35% DNB Saga

Anonymous poster hash: 616ad...075

Nå ble den redusert til 2,15% :)

Anonymous poster hash: 616ad...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 700k i lån og renta min er på 2.8 effektiv. Så du bør gå å få en bedre rente asap!

Anonymous poster hash: b74e5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har 700k i lån og renta min er på 2.8 effektiv. Så du bør gå å få en bedre rente asap!

Quoter meg selv, sjekka nettopp og de har satt min rente ned til 2.78% woohoo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det. Jeg har 850 000 og 2,85 effektiv. I min forrige bank lå jeg på 4 (!), og da jeg ikke engang fikk svar da jeg prøvde å kontakte dem ble kundeforholdet avsluttet rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,65. Mulig den er satt ned mer siden sist jeg sjekket. Litt høyere rente på den andre delen av lånet siden jeg ikke brukte egenkapital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.25%, men regner med å få den ned til 1.99% nå som Danske bank har gått ned. Da får DNB se til å følge etter, ellers får jeg bare bytte bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...