AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Det har en tid nå foregått en underskriftskampanje blandt muslimer pga de nye passreglene. Man må vise ørene på passbildet. Det betyr at kvinner kan beholde hijaben sin på, bare de tar den bak ørene så de blir synelig på bildet. Dette provoserer flere muslimer og de mener det er religionfrihets frarøvelse. Jeg kjenner jeg blir så mektig forbannet! Bosetter du deg i vesten så har du bare med å i rette deg etter våre regler! For å snu situasjonen litt da, siden muslimene er så opptatt av frihet til religion og alt det der, hva om jeg sprader inn i en moské i kun bikini. Hadde de godtatt det? Nå må de snart skjønne at skal de bo her i vesten så er det minste de kan gjøre er å se litt bort ifra religiøse tradisjoner i enkelte situasjoner hvertfall. Å jeg vil si når det kommer til sikkerhet, så er det et unntak, og de bør innrette seg etter den regelen som er satt. Anonymous poster hash: 9ae86...152 8
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Kanskje ører virker seksuelt opphisende på muslimske menn? Anonymous poster hash: 63633...46a 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Det har en tid nå foregått en underskriftskampanje blandt muslimer pga de nye passreglene. Man må vise ørene på passbildet. Det betyr at kvinner kan beholde hijaben sin på, bare de tar den bak ørene så de blir synelig på bildet. Dette provoserer flere muslimer og de mener det er religionfrihets frarøvelse. Jeg kjenner jeg blir så mektig forbannet! Bosetter du deg i vesten så har du bare med å i rette deg etter våre regler! For å snu situasjonen litt da, siden muslimene er så opptatt av frihet til religion og alt det der, hva om jeg sprader inn i en moské i kun bikini. Hadde de godtatt det? Nå må de snart skjønne at skal de bo her i vesten så er det minste de kan gjøre er å se litt bort ifra religiøse tradisjoner i enkelte situasjoner hvertfall. Å jeg vil si når det kommer til sikkerhet, så er det et unntak, og de bør innrette seg etter den regelen som er satt.Anonymous poster hash: 9ae86...152 Passreglene må være internasjonale og akseptable for alle religioner. Jeg kan ikke forstå at det er noe stort poeng at kreve at ørene vises på bildet. Dersom vedkommende har påfallende kjennetegn på ørene, kan dette uansett beskrives i tekst under "spesielle kjennetegn". Anonymous poster hash: e9fb3...6c1 2
Suppemann Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Kanskje ører virker seksuelt opphisende på muslimske menn? Anonymous poster hash: 63633...46a De fleste menn drømmer om å penetrere ørene til en fager kvinne med salamien sin. Dessverre er det bare få utvalgte heldiggriser som har lite nok utstyr til å faktisk gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 det finnes også muslimer i Norge (som har bodd i Norge i minst femten-tjue år) som mener i fullt alvor, at de lovene og reglene som Norge har angående blant annet tvangsekteskap og omskjæring er ekstremt rasistiske.... Anonymous poster hash: 6dc1b...175 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 det finnes også muslimer i Norge (som har bodd i Norge i minst femten-tjue år) som mener i fullt alvor, at de lovene og reglene som Norge har angående blant annet tvangsekteskap og omskjæring er ekstremt rasistiske....Anonymous poster hash: 6dc1b...175 Vel, de er jo verdens herredømme og mer verdt enn oss andre, alt som er "imot" dem er selvsagt rasistisk. Anonymous poster hash: 4bb9d...aea 3
Nordvesta Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Tråden ryddet for krenkende utsagn og svar til dette Nordvesta, mod.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Passreglene må være internasjonale og akseptable for alle religioner. Jeg kan ikke forstå at det er noe stort poeng at kreve at ørene vises på bildet. Dersom vedkommende har påfallende kjennetegn på ørene, kan dette uansett beskrives i tekst under "spesielle kjennetegn". Anonymous poster hash: e9fb3...6c1 Poenget er vel ikke å få sett ørene, men for å forsikre seg om at man ser hele ansiktet. Dersom kvinner med langt hår kan lå håret henge foran ørene kan de lett skjule yttersiden av ansiktet. Og da blir det et skjønnsspm. hver gang der du må be dem dra håret til side. Det er mye enklere å bare ha en fastsatt regel - ørene skal være synlig. Og utifra regelen er man garantert at alle viser hele ansiktet. Ellers synes jeg i det hele tatt at det er feil at man kan bruke hijab på passfoto. Alle andre hodeplagg er jo forbudt og reglene er slik de er av en grunn. Anonymous poster hash: 849d5...a1c 2
retorikkqueen Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Jøss. Verdens undergang. Det er 2015 og vi bor i et modernisert land. Når skal folk slutte å sette opp og sammeligne Norge med land fra midtøsten? 1
Example Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Da får man droppe å skaffe seg pass, rett og slett. Er ikke verre enn det. 1
Mann 42 Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Det er et merkelig argument fra muslimenes side. Jeg kan ikke helt se at det å vise hele ansiktet på et passbilde kan være en trusel mot religionsfriheten.
Stiani Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Kan de ikke bare ta pass bildet med hijaben på? Det er jo den de alltid går med i offentligheten uansett.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2015 #13 Skrevet 26. september 2015 Hva skal disse underskriftene være gode for da? Regler er regler og om ørene må vises på passet så må di det. Tviler på det hjelper å vifte med ett ark med signaturer på for å forandre den regelen.. Og om det skulle gått igjennom så kanskje vi skulle hatt en underskriftskampanje for oss andre at muslimer må vise ørene på passet i tilegg til midlertidig asyl..Anonymous poster hash: 4ba41...c4c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå