Gå til innhold

debatten om sex med eller uten kondom forts.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kan ikke fordra sex med kondom, men trenger det heldigvis ikke, siden jeg er i mitt andre lange forhold siden jeg var 17. testet oss begge to før vi hadde sex, og jeg tester meg også gjevnlig (for sikkerhets skyld :-? ) hadde jeg vært single vet jeg faktisk ikke om jeg hadde tatt sjansen på å ha sex :o

høres sikkert hysterisk ut, men sex med kondom finner jeg direkte ubehagelig, og det beskytter ikke mot herpes :o :o :o så da måtte nok rabbit'en til pers enda mer :wink:

klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
For meg så er det [sikre perioder]

Har du vurdert p-sprøyte eller spiral/hormonspiral? Da er du iallfall beskyttet mot graviditet, og det ville jeg anta er et poeng så lenge du ikke ønsker å bli gravid.

Så lenge du velger å ha ubeskyttet sex med partnere med ukjent smittestatus (jeg orker ikke moralisere over dette, andre har gjort det før meg i denne tråden, og det får være din sak at du velger slik) er ikke spiral det beste alternativet, ettersom spiralens utforming gjør at infeksjoner lettere spres til egglederne, men i et monogamt forhold er spiral et godt alternativ fra de av oss som sliter med migrene og nedsatt sexlyst pga p-piller. Det er en gammel myte at bare kvinner som har født kan bruke spiral, om du ønsker kan jeg gi deg en del linker som omhandler dette.

P-sprøyter inneholder bare gestagen, og erfaringsmessig er det østrogenet i p-pillene som gir størst problemer for kvinner med migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Thea!

Jeg vil bare minne deg på ett av dine tidligere innlegg......

Beklager å spore debatten av litt her men jeg må spørre............hvorfor er du så fryktelig krass i svarene dine ......???

Jeg må si at i innleggene dine så virker det på meg som om du gjør alt du kan for å "håne" den du skal "diskutere" med.

Det er greit nok at du har meninger om ditt og datt, men det går kanskje ann å få frem de meningene uten å legge ut i klare ordelag om hvor teit du synes den personen er som sier og gjør ditt og datt.

For på den måten blir det dine innlegg som virker dustete.

Just an idea

_________________

~~Thea~~

Kanskje du burde følger din egen oppfordring??? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottelise

Jeg foretrekker sex uten kondom, føler det ikke komplett uten.Jeg brukte hoppe av i svingen i 4 år før jeg ble gravid. Jeg var klar for å bli gravid , så det var OK, men det er ingen prevensjonsmetode. Jeg ville så absolutt ikke ha flere barn på en stund så jeg gikk over til pillen og fikk tilbake ett godt sexliv.Har hatt noen tilfeldige forhold og da har jeg selvsagt brukt kondom, har litt vett da,selvom jeg ikke burde vere utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdande, eg har sjekket disse alternativene og funnet at de er ikke for meg. P-Sprøyten = hormoner som dreper sex-lysten, tror hellere ikke de går så bra i lag med migrene(har ikke sjekket akkurat det :oops: )

Har veldig mye smerter i forb med mensen, utelukker vanlig spiral, og hormon-spiral... Nåvel flere hormoner :(

Forresten så er spiral-bruk det samme som en lang rekke sammenhengende aborter, da kan eg like godt la være sånn rent etisk sett.

Mitt valg er gjort. Eg vil ikke ha et elendigt sex-liv uten lyst eller fysisk følelse, da våger eg hellere å ha en minimal risk for å bli gravid, og den er minimal hos meg. Skulle uheldet være ute, så ville eg vurdert for og imot abort, og hadde eg valgt abort, så hadde det vært det.

Prevensjonsvalget mitt er er informert valg, og eg vet fra andre tråder at der finnes flere av oss.

ONS og kondombruk, påstår ikke at det er så veldig lurt ikke å bruke kondom, men bruker det ikke altid selv, er jo kun et menneske og gjør ufornuftige ting av og til. Men ville frem til at der er så ufattelig mange andre mye mere ufornuftige ting man kan henge seg opp i, men fordi der er prat om sex, så hyler moralens voktere i høylydt kor.

Del av innlegget slettet. Hege (mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg ta meg selv som eksempel... dersom jeg ligger med tyve jenter... er det INGEN av dem som spør om kondom... de nevner det ikke engang.. ikke i en bisetning.... det er som glemt...

Vi bruker faktisk VELDIG lite kondom idag... (all statestikk tyder på det)... selvsagt irriterer det mennesker....

Og skulle du ramle med å fortelle sannheten...da blir det ramaskrik da... herregud... og den som trodde at tabu-områder var noe som hørte syttitallet til....

Mange av de jentene her skryter av hvordan dem tar så store hensyn til seg selv når dem har sex (ansvar for egen orgasme)... men er det virkelig slik?

.... ikke min erfaring ihvertfall....

....

Waco

Innlegget er endret. Det begynner å bli nok kvinnehets. Hege (mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endret og slettet en del i denne tråden fordi den er i ferd med å gli over i en usaklig persondebatt. Hold dere til tema om dere ikke vil ha tråden lukket. Hege (mod.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig dårlig diskusjonsteknikk å latterliggjøre andre debatanters meninger og levemåter! Uansett hvilken vei det går!

Jeg bruker selv p-piller, men er ellers ganske så lik katta på det med bruken av kondom. Jeg har hatt mange ons uten kondom i mitt liv, JEG har også hatt sykdommene det så kjært blir nevnt her! JEG vet om risikoen, og vet hva disse sykdommene kan innebære! Av erfaring, ikke av hva jeg har lært i ett klasserom om kjønnssykdommer!

Jeg har faktisk blitt smittet flere ganger, og har ingen andre en meg selv å skylde på! Men det har hele tiden vært MITT valg! Det har hele tiden vært MIN KROPP! og MIN HELSE!!

Ja, kanskje jeg er heldig som ikke har fått noe værre en det jeg har fått. Hadde jeg vært riktig uheldig så hadde jeg fått HIV, og jeg takker meg lykkelig for at det ikke har skjedd.

Mine ons uten kondom har også skjedd slik katta sine, på byen, i fylla, når jeg har truffet en jeg har hatt lyst på! Jeg har aldri møtt en mann som har nektet å bruke kondom, men jeg har vært yderst lite flink til å ha med eller foreslå bruken! Selv om jeg vet det er dumt for meg selv og min egen helse! Jeg valgte også som katta, å sjekke meg jevnlig for sykdommer.

Nå har det seg slik at ca hver tredje jente/dame/kvinne (husker ikke hvor jeg leste det, men jeg har lest det ihvertfall) har hatt/ har eller kommer til å få klamydia i løpet av livet. Det er en meeeget utbredt sykdom. Dersom alle var så innmari prektige og alltid brukte kondom med nye partnere... hvordan kan da dette ha seg? hm... klamydiaen kom snikende ned i drinken??? tror ikke det skjer sånn.

så, for dere som er "flinke" nok til ikke å ha sex uten kondom med nye partnere eller ons. GODT FOR DERE!

til oss som glipper litt innimellom, som risikerer vår egen helse av og til, av kanskje heller dumme grunner, OSS OM DET!

Jeg har også lært å verdsette livet "litt mer" etterhvert, og har ikke ons. lenger! men nå som jeg har truffet en ny mann, jeg visste pga nylig legekontroll (P-piller) at JEG ikke har noen sykdommer, så tar jeg sjansen igjen! Jeg har sex med mannen uten kondom! sånn velger jeg å leve! at det skal være latterlig å leve livet som jeg gjør, blir faktisk hovmodig og bedrevitende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjekt at vi er så forholdsvis enige på det punktet. :lol:

Har du fått deg type?

Ok, liten avsporing der, beklager Hege

Eg har desverre ikke mulighet for å svare på div innlegg som ble sent etter mitt siste, da Hege har slettet dem før eg rakk å lese dem. :( De var sikkert veldig saftige, men hvis dere demper dere litt og gjentar dem kan eg sikkert gi noen fornuftige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katta: tja, har møtt en som er ok, så vi dater litt m/ div. kos.... :wink:

Så ser man hva som skjer videre.

De innleggene som ble slettet gikk (etter hva jeg fikk med meg) ut på at slik du og jeg og mange andre velger å leve er feil, og at argumentasjonen er latterlig.. etc. + litt slengkommentarer til wacko... lite å bry seg med egentlig. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Verdande, eg har sjekket disse alternativene [p-sprøyte, hormonspiral/spiral] Forresten så er spiral-bruk det samme som en lang rekke sammenhengende aborter, da kan eg like godt la være sånn rent etisk sett.  

Mitt valg er gjort.

ok

Prevensjonsvalget mitt er er informert valg, og eg vet fra andre tråder at der finnes flere av oss.

Det har du helt rett i. En forskningsrapport fra 2001 viser at bare 15% (1995: 21%, 1997: 16%) av nordmenn i alderen 18 til 48 år brukte kondom sist de hadde sex med en tilfeldig partner. Nordmenn er faktisk aller dårligst i Europa på kondombruk i forbindelse med ONS.

En artikkel om dette sto nylig i Dagbladet.

Verdande,

som heller ikke liker kondomer, men som også mener at ingen sex er verdt å dø for. Det er mitt valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sex verdt å dø for???

Sånn helt grunnleggende, jepp uten tvivl. Uten sex intet nytt liv.

Nei men for å ta det sånn litt filosofisk, så er kan man ikke leve uten at risikoen for å dø er til stede. Å bruke livet sitt på å "være sikker" er desverre ikke mulig. Vi har ingen garantier her.

Hvis eg på en eller annen måte forårsaker min egen død, så vil eg da mye hellere ha at det er på grunn av sex enn av at eg skulle komme hjem 5 min tidligere, eller at noen i min nærhet røyker etc...

Nå høres det ut som om eg har lagt en plan om å pule meg i døden... Absolutt ikke min plan, men av og til tar eg sjansen og har ubeskyttet sex, fordi det er så jævelsk godt uten. Tenker du på risikoen, som er betydelig større, når du kjører på motorveien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Verdande
Er sex verdt å dø for???

Sånn helt grunnleggende, jepp uten tvivl.

Nå har jeg sittet her og prøvd å være veldig filosofisk i forhold til dette spørsmålet, men jeg lander fremdeles på at for meg er ikke sex verdt å dø for. Altså: Jeg er ikke villig til å dø som følge av verdens beste knull. Misforstå meg rett, jeg synes sex er veldigveldig stas, og har vanskelig for å se for meg et godt liv uten (god) sex, men med ukjente partnere er jeg heller villig til å fire noe på kvaliteten til fordel for sikkerheten.

Nå skal det også sies at det er et par år siden risikosex var noe tema for meg, selv om det på den annen side er en risiko i seg selv at jeg stoler på at partneren min er monogam. Jeg kjenner ham godt nok til å stole fullt og helt på ham, men en vanntett garanti for at man ikke tar fullstendig feil av noen man elsker har man selvsagt ikke.

Uten sex intet nytt liv.

Hehe, det er ikke noe relevant argument for en som har tenkt å forbli lykkelig barnløs :)

Nei men for å ta det sånn litt filosofisk, så er kan man ikke leve uten at risikoen for å dø er til stede. Å bruke livet sitt på å "være sikker" er desverre ikke mulig. Vi har ingen garantier her.

Selvsagt skal vi alle dø engang, og vi har ingen garantier for når uansett. F.eks. mistet jeg nylig en ekskjæreste i bilulykke. Han var verdens sunneste og "sikreste" menneske, men likevel rakk han ikke fylle tredve.

Men uansett: Jeg er såpass glad i livet mitt at jeg velger å redusere eller fjerne mange av de risikofaktorene jeg har kontroll over. Ikke alle, det innrømmer jeg glatt, men akkurat som du velger jeg å foreta en avveining av livskvalitet kontra sikkerhet når disse to kræsjer. Vi bare velger litt forskjellig, du og jeg.

Tenker du på risikoen, som er betydelig større, når du kjører på motorveien?

Ja, faktisk. Kjørelæreren min sa en gang til meg at det er ikke nok å være god til å kjøre selv -- en dyktig sjåfør klarer også å kompensere for andres feil. Dette gjør jeg mitt beste for å etterleve også på andre områder i livet, selv om jeg også naturligvis gjør dumme ting innimellom.

Noen helgen blir jeg nok aldri :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdande... du filosoferer over sex kontra døden... en kjedelig sammenligning...

Men beklageligvis skal vi alle dø... og jeg vil mye heller dø av verdens beste knull... enn å tryne på glattisen en vinterdag, dø av kreft som etthundreogtreåring (vært skinn og bein i femten år... ligget å sikla på sykepleierne som tar på deg med plastikkhansker).... eller snuble og lande på huet i trappa opp til Glassmagasinet...

Vi skal alle dø.

Men det er et sjeldent fenomen jeg opplever av å være på KG.... denne krisemaksimeringen... denne lysten å være så prektig... ha så fin fasade... men jeg skjønner ikke vitsen?

Som jeg har skrevet tidligere...

En vakker dag kommer du til å dele rom med ei annen på gamleheimen.. og da kan dere ligge å gruble litt.... over alt det dere gikk glipp av og ikke turde gjøre...

Hvem har det bredeste smil?

Koldjomfruen eller den litt "sosiale" damen?

Waco

....litt slitsomt å forklare damer selvfølgeligheter hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett: Jeg er såpass glad i livet mitt at jeg velger å redusere eller fjerne mange av de risikofaktorene jeg har kontroll over. Ikke alle, det innrømmer jeg glatt, men akkurat som du velger jeg å foreta en avveining av livskvalitet kontra sikkerhet når disse to kræsjer. Vi bare velger litt forskjellig, du og jeg.

Endelig en som skjønner hva eg prater om :D

Begynte å lure på om norsken min var så elendig. :sjarmor:

Men litt bekymringsverdig at Waco synes å være enig med meg... Hmmm, og i tillegg ser ut til å ha fornuftige resonnement for det???

:wink: Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Verdande... du filosoferer over sex kontra døden

Nei. Jeg påpeker bare det enkle faktum at ubeskyttet sex i aller verste fall kan medføre en sykdom med dødelig utgang. Hva man velger å gjøre for å forhindre det får være opp til hver enkelt -- jeg bryr meg ikke nevneverdig om andres sexliv enn mitt eget.

... en kjedelig sammenligning...

Det er ingen sammenligning, men en mulig følge.

Men beklageligvis skal vi alle dø...

No shit, Sherlock :blunke:

og jeg vil mye heller dø av verdens beste knull...

Det er ditt valg å ta, og det er da ingen som forhindrer deg i det, heller, er det vel?

Apropos århundrets knull: Jeg har hatt min andel ONS, sex uten kjærlighet og sex med kjærlighet. Min erfaring er at oddsene for århundrets knull ikke akkurat er de høyeste i forbindelse med ONS. Å velge å bruke kondom i tilfeller der det er lurt tror jeg sjelden har snytt noen for überknullet man husker resten av livet.

.... denne krisemaksimeringen...

Krisemaksimering? Langt derifra. Ubeskyttet sex kan ha bivirkninger som uønsket graviditet og kjønnssykdommer, deriblant HIV. Dette er et simpelt faktum, hvordan hver enkelt velger å forholde seg til et slikt faktum er individuelt, enkelt og greit. Jeg gjør det på min måte, andre får gjøre det på sin.

denne lysten å være så prektig... ha så fin fasade... men jeg skjønner ikke vitsen?

Dette har da for pokker ikke noe med prektighet og fasade å gjøre!

....litt slitsomt å forklare damer selvfølgeligheter hele tiden...

I den blindes verden er den enøyde konge.

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...