AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Etter 3 år med dårlig økonomi og nesten umøblert hus har vi endelig fått spart opp og kjøpt ny spisestuesett og sofa. Fikk i dag besøk av noen med barn (12, 8 og 5 år). Vi satt på spisestuen og spiste og barna fikk lov å se på tv etterpå. Men de fikk ikke lov å ha med noe å spise i den nye sofaen. Det viste seg da etterpå at faren gav barna sjokolade uten at jeg så det og 5 åringen klinte ut en sofapute. 12 åringen prøve å dekke over med en pyntepute som da og ble tilgriset, og så sa han at det var slik når de kom! Faren bare lo og sa at sånn var det å ha barn. Nå må puta på rens, og faren nektet for at han burde ha betalt for det. Er det så forferdelig mye å forlange at barn lærer seg at nei er nei og foreldre ikke overkjørt den som faktisk bor der? Jeg er så sint nå!Anonymous poster hash: 6da53...581 4
Ruccula Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Jepp, dagens foreldre...meg meg meg meg meg 9
Gjest supernova_87 Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Er det mulig!? Jeg hadde også blitt sint! Faren lo og sa at sånn var det å ha barn!? Men faen da, det er jo ikke DU som har barn!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Er det mulig!? Jeg hadde også blitt sint! Faren lo og sa at sånn var det å ha barn!? Men faen da, det er jo ikke DU som har barn! Mine ord eksakt. Jeg har ikke barn, jeg har en tilgriset sofa sa jeg.... Anonymous poster hash: 6da53...581 8
Cordelia Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 (endret) Er desverre i ferd med å bli et moderne fenomen det der. Var å hjalp til i en barnebursdag for en stund siden, og jeg forstod fort hvorfor moren både ønsket hjelp og ikke ønsket å ha bursdagen i eget hjem. Klarte ikke å stå i kø for å få godteri, slang søppel rundt seg, hørte ikke på når de ble snakket til i det hele tatt. De var jo helt ville. Altså unger er aktive og vrange iblant(edit;), men det får være grenser. Kjenner også mennesker som rengjør på offentlige arealer der barn oppholder seg, og blir helt målløs av det jeg hører. Ekstrementer klint på veggene og tilstopping av doer på toaletter er et jevnlig fenomen. Av fare for å høres steingammel ut; vi var ikke så ekstreme i min barndom. Og foreldre var da ikke superstrenge på åtti-nittitallet heller. Altså foreldre må legge fra seg den dårlige samvittigheten fra tidsklemma og barnefordeling, og sette litt grenser for ungene. Endret 24. september 2015 av Cordelia 10
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Etter 3 år med dårlig økonomi og nesten umøblert hus har vi endelig fått spart opp og kjøpt ny spisestuesett og sofa. Fikk i dag besøk av noen med barn (12, 8 og 5 år). Vi satt på spisestuen og spiste og barna fikk lov å se på tv etterpå. Men de fikk ikke lov å ha med noe å spise i den nye sofaen. Det viste seg da etterpå at faren gav barna sjokolade uten at jeg så det og 5 åringen klinte ut en sofapute. 12 åringen prøve å dekke over med en pyntepute som da og ble tilgriset, og så sa han at det var slik når de kom! Faren bare lo og sa at sånn var det å ha barn. Nå må puta på rens, og faren nektet for at han burde ha betalt for det. Er det så forferdelig mye å forlange at barn lærer seg at nei er nei og foreldre ikke overkjørt den som faktisk bor der? Jeg er så sint nå!Anonymous poster hash: 6da53...581 Når faren putter sjokolade i hendene på barna så sier de færreste barn nei. Det hadde neppe du heller gjort om du var i den alderen. Her kan du kun skylde på foreldreneAnonymous poster hash: d3dc8...3f8 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Er desverre i ferd med å bli et moderne fenomen det der. Var å hjalp til i en barnebursdag for en stund siden, og jeg forstod fort hvorfor moren både ønsket hjelp og ikke ønsket å ha bursdagen i eget hjem. Klarte ikke å stå i kø for å få godteri, slang søppel rundt seg, hørte ikke på når de ble snakket til i det hele tatt. De var jo helt ville. Altså unger er aktive og vrange iblant(edit;), men det får være grenser. Kjenner også mennesker som rengjør på offentlige arealer der barn oppholder seg, og blir helt målløs av det jeg hører. Ekstrementer klint på veggene og tilstopping av doer på toaletter er et jevnlig fenomen. Av fare for å høres steingammel ut; vi var ikke så ekstreme i min barndom. Og foreldre var da ikke superstrenge på åtti-nittitallet heller. Altså foreldre må legge fra seg den dårlige samvittigheten fra tidsklemma og barnefordeling, og sette litt grenser for ungene. Åjoda det var dere. Jeg jobbet på cafe på nittitallet og tro meg, det så like jævli ut den gang som det gjør nå i vår kafeteria. Heldigvis jobber jeg ikke i kafeteriaen her jeg jobber nåAnonymous poster hash: d3dc8...3f8 2
Cordelia Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 (endret) Åjoda det var dere. Jeg jobbet på cafe på nittitallet og tro meg, det så like jævli ut den gang som det gjør nå i vår kafeteria. Heldigvis jobber jeg ikke i kafeteriaen her jeg jobber nåAnonymous poster hash: d3dc8...3f8 Mulig det var tenåringsutskuddene i bystrøk. Merk forskjellen barn, ungdom. Her snakker man om unger i barneskolealder. Og tro meg, det er en jævlig stor forskjell. Vår foreldregenerasjon kommentere forekjellen. Folk fant på faenskap ja, men vi snakker om respekt for foreldre etc. Endret 24. september 2015 av Cordelia 1
Cordelia Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Det verste er jo faktisk foreldre som ikke tåler at ungene deres får tilsnakk. 6
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Etter 3 år med dårlig økonomi og nesten umøblert hus har vi endelig fått spart opp og kjøpt ny spisestuesett og sofa. Fikk i dag besøk av noen med barn (12, 8 og 5 år). Vi satt på spisestuen og spiste og barna fikk lov å se på tv etterpå. Men de fikk ikke lov å ha med noe å spise i den nye sofaen. Det viste seg da etterpå at faren gav barna sjokolade uten at jeg så det og 5 åringen klinte ut en sofapute. 12 åringen prøve å dekke over med en pyntepute som da og ble tilgriset, og så sa han at det var slik når de kom! Faren bare lo og sa at sånn var det å ha barn. Nå må puta på rens, og faren nektet for at han burde ha betalt for det. Er det så forferdelig mye å forlange at barn lærer seg at nei er nei og foreldre ikke overkjørt den som faktisk bor der? Jeg er så sint nå!Anonymous poster hash: 6da53...581 Jeg forstår deg selvfølgelig. Men jeg hadde ikke orket å dra på besøk til noen som er så redd for møblene sine, eller har møbler som ikke tåler litt sjokolade. Barn søler og griser til ja. Hadde en venninne som gikk etter barnet mitt med en sopekost når jeg ga henne en kjeks. Jeg orket ikke å besøke henne etter det. Jeg har jo barn og jeg har jo sofa, som de har spist mange sjokolader i, is, potetgull osv. Jeg har aldri behøvd å rense den for det. Varmt vann og klut har holdt her. Hvis du har et møbel du er redd om, får du nesten si i fra på forhånd at du ikke ønsker at ungene skal spise noe der. Anonymous poster hash: 88720...061 3
absinthia Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Her er det faren som er problemet. Man kan ikke forvente at barn skal være mer fornuftige enn opphavet, før de blir voksne. 2
Gjest Adipose Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Helt ærlig talt, dette er grunnen til at jeg ikke inviterer folk med barn hjem til meg. Har gjort det en gang, da ødela ungen bryllupsgaven til mannen min, som jeg brukte 3,5 måned på å treskjære, og moren bare lo og sa "ja, han er litt bajas". Nei, han er ikke "litt bajas", han er uoppdragen og destruktiv. Etter det har det ikke vært et eneste barn i heimen her.
Amantheia Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 (endret) Jeg forstår deg selvfølgelig. Men jeg hadde ikke orket å dra på besøk til noen som er så redd for møblene sine, eller har møbler som ikke tåler litt sjokolade. Barn søler og griser til ja. Hadde en venninne som gikk etter barnet mitt med en sopekost når jeg ga henne en kjeks. Jeg orket ikke å besøke henne etter det. Jeg har jo barn og jeg har jo sofa, som de har spist mange sjokolader i, is, potetgull osv. Jeg har aldri behøvd å rense den for det. Varmt vann og klut har holdt her.Hvis du har et møbel du er redd om, får du nesten si i fra på forhånd at du ikke ønsker at ungene skal spise noe der. Anonymous poster hash: 88720...061 Ho sa jo i frå om dette, og sa at ungane ikkje fekk ta med noko å spise i sofaen. Faren til ungane hadde gjeve dei sjokolade likevel, og står og ler av det etterpå, utan å tilby å betale for rens. Tykkjer dette er direkte frekt, eg. Spesielt med tanke på at dette er noko TS har spara til lenge. Endret 24. september 2015 av Amantheia 12
Ruccula Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 I mitt his kommer er ikke barn velkomne. Vi leier også ut leiligheter og der leier vi ikke ut til folk med barn. Hund er helt ok! 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Jeg forstår deg selvfølgelig. Men jeg hadde ikke orket å dra på besøk til noen som er så redd for møblene sine, eller har møbler som ikke tåler litt sjokolade. Barn søler og griser til ja. Hadde en venninne som gikk etter barnet mitt med en sopekost når jeg ga henne en kjeks. Jeg orket ikke å besøke henne etter det. Jeg har jo barn og jeg har jo sofa, som de har spist mange sjokolader i, is, potetgull osv. Jeg har aldri behøvd å rense den for det. Varmt vann og klut har holdt her. Hvis du har et møbel du er redd om, får du nesten si i fra på forhånd at du ikke ønsker at ungene skal spise noe der.Anonymous poster hash: 88720...061 Ja men det er DINE barn og DITT hjem. Når det barnet er i noen andre sitt hjem, så skal både barnet og du respektere de reglene som er der. Og de som ikke har barn har ikke valgt å få sjokolade klint i hele sofaen. Blir så forbannet på sånn tankegang, hvor foreldre mener at alle som ikke har barn, må tilrettelegge livet sitt til å ha barn, bare så foreldrene skal slippe å faktisk oppdra ungen sin og lære det at det faktisk ikke er verdens navle for alle andre enn foreldrene.Anonymous poster hash: f888a...55f 17
cassio Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Jeg forstår deg selvfølgelig. Men jeg hadde ikke orket å dra på besøk til noen som er så redd for møblene sine, eller har møbler som ikke tåler litt sjokolade. Barn søler og griser til ja. Hadde en venninne som gikk etter barnet mitt med en sopekost når jeg ga henne en kjeks. Jeg orket ikke å besøke henne etter det. Jeg har jo barn og jeg har jo sofa, som de har spist mange sjokolader i, is, potetgull osv. Jeg har aldri behøvd å rense den for det. Varmt vann og klut har holdt her. Hvis du har et møbel du er redd om, får du nesten si i fra på forhånd at du ikke ønsker at ungene skal spise noe der. Anonymous poster hash: 88720...061 Vi som ikke har småbarn tillater oss å ha møbler som ikke tåler å bli gnidd inn med sjokolade. Hvis du som forelder ikke skjønner at ungene ikke kan ha frie tøyler i andres hjem er det i grunnen ganske deilig å slippe å få besøk av deg. 18
TheTeen Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Jeg forstår deg selvfølgelig. Men jeg hadde ikke orket å dra på besøk til noen som er så redd for møblene sine, eller har møbler som ikke tåler litt sjokolade. Barn søler og griser til ja. Hadde en venninne som gikk etter barnet mitt med en sopekost når jeg ga henne en kjeks. Jeg orket ikke å besøke henne etter det. Jeg har jo barn og jeg har jo sofa, som de har spist mange sjokolader i, is, potetgull osv. Jeg har aldri behøvd å rense den for det. Varmt vann og klut har holdt her. Hvis du har et møbel du er redd om, får du nesten si i fra på forhånd at du ikke ønsker at ungene skal spise noe der.Anonymous poster hash: 88720...061 Hva slags logikk er dette? Høres ut som en "meg meg meg" Hvorfor skal TS tåle at den nye sofaen blir tilgrist med sjokolade? Hun har hatt folk på besøk, men ødelegger man noe så erstatter man det. Uhell er uhell, så her er det faren sin skyld. Ville vært det samme som om jeg kom på besøk til deg å sølte is og sjokoladesaus i din sofa/teppe/hva enn som er nyest og dyrest. Også nektet å gjøre opp for meg etterpå.. du MÅ jo regne med at jeg griser når jeg spiser..! For ja sjokolade setter flekker. Vi vet ikke hva slags stoff sofaen er laget av så for alt vi vet er det ikke bare bare å vaske av med en fuktig klut. 4
Hactar Skrevet 25. september 2015 #18 Skrevet 25. september 2015 Det er ikke nødvendigvis slik å ha barn, men det forutsetter jo at foreldrene gidder å passe på litt. Jeg er lite interessert i tilgrisede møbler. Derfor spiser vi hovedsakelig ved spisebordet, og vasker hendeneetter måltidet. Vi koser oss også med mat i sofaen i blant, men da sitter vi der sammen slik at vi voksne kan passe på litt. Å la ungene gå rundt med mat, synes jeg er fullstendig meningsløst. Altså, uhell skjer også hjemme hos oss, og vi flyr ikke i flint av den grunn. Men vi kan ikke forvente at folk skal finne seg i å få inventaret ødelagt bare fordi vandalen er et barn som ikke vet bedre. Vi foreldre plikter å vite bedre... 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #19 Skrevet 25. september 2015 Når man ber en familie med barn, så må man også ta høyde for at det kan bli litt gris. Sånn der det bare... Imidlertid synes jeg faren var litt dum som ga barna sjokolade i sofaen da. Når en har små barn så er det faktisk bedre å være hjemme enn å måtte følge etter barna hele tiden for å passe på. Og nei, det er ikke slik lenger at nei er nei og det hører barna på. SÅ enkelt er det ikke å ha barn!! Anonymous poster hash: d65eb...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2015 #20 Skrevet 25. september 2015 Er desverre i ferd med å bli et moderne fenomen det der. Var å hjalp til i en barnebursdag for en stund siden, og jeg forstod fort hvorfor moren både ønsket hjelp og ikke ønsket å ha bursdagen i eget hjem. Klarte ikke å stå i kø for å få godteri, slang søppel rundt seg, hørte ikke på når de ble snakket til i det hele tatt. De var jo helt ville. Altså unger er aktive og vrange iblant(edit;), men det får være grenser. Kjenner også mennesker som rengjør på offentlige arealer der barn oppholder seg, og blir helt målløs av det jeg hører. Ekstrementer klint på veggene og tilstopping av doer på toaletter er et jevnlig fenomen. Av fare for å høres steingammel ut; vi var ikke så ekstreme i min barndom. Og foreldre var da ikke superstrenge på åtti-nittitallet heller. Altså foreldre må legge fra seg den dårlige samvittigheten fra tidsklemma og barnefordeling, og sette litt grenser for ungene. Nja. Dette med ekstrementer på vegg osv husker jeg skjedde med jevne mellomrom når jeg gikk barneskolen på tidlig 90-tallet også. Hovedsakelig på guttedassen, like mye rabalder hver gang. Anonymous poster hash: c46ce...39e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå