Gå til innhold

Vinterjakke i september


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart om jeg går med vinterjakken nå? Er kaldt ute, og vil helst ikke fryse.. har ingen andre varme jakker.. Har en Parajumper, og den er jo litt ekstra stor og har pels og hele pakka, så ser det dumt ut om jeg går med den nå?  :laugh:  :fnise:



Anonymous poster hash: af583...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det ser litt rart ut. Pleier å tenke "hva skal du bruke når det blir 10 minusgrader?" :P Du kan jo evt. bruke tykke gensere/ull under en tynnere jakke? Men herregud; bruk det du er komfortabel med :) Viktigere å holde seg varm enn å bry seg om hva andre tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare en tykkere genser (syne det er godt å ha på inne også), pluss skjerf og pulsvarmere. Vinterjakka sparer jeg til det blir kuldegrader i det minste.



Anonymous poster hash: 0e19d...f30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, takk for svar alle sammen! Valgte å droppe den idag.. tror jeg venter litt..  :fnise:  Gikk med litt tykkere genser, så det gikk greit.. Men gleder meg til jeg kan bruke vinterjakka uten å se helt dum ut  :laugh: -TS



Anonymous poster hash: af583...47d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser veldig rart ut med stor tykk vinterjakke i september, og jeg bor i en kald by. Lurer alltid på hva sånne folk går i når det blir vinter! 

Selv tar jeg bare på en ekstra cardigan, enten en tykk eller en tynnere i ull, og bruker høstjakka mi så lenge som mulig. Og så bruker jeg skjerf stort sett hele året, justerer tykkelsen etter hvor kaldt det er og hvor varm jakke jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor i Norge bor du, som det er så kaldt at du vurderer vinterjakke i september? Her er det 14-15 varmegrader, og jeg hadde svettet bort i vinterjakke! :daane:



Anonymous poster hash: 57122...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor i Norge bor du, som det er så kaldt at du vurderer vinterjakke i september? Her er det 14-15 varmegrader, og jeg hadde svettet bort i vinterjakke! :daane:

Anonymous poster hash: 57122...d3f

 

Jeg bor 600 moh og bruker ikke vinterjakke. Må herdes litt nå på høsten, så man ikke får helt sjokk når det bikker under 30 på nyåret. 

Anonymous poster hash: 0e19d...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser lett og kler på meg. Om det er vinterjakke i september eller ullsokker i juli så er vel det viktigste at en ikke fryser. Har riktignok ikke hatt vinterjakke på meg enda men skule det en dag være behov for det så tar jeg den på meg samme hva dato det er. Tenker ikke så mye på hva folk går med bortsett fra at jeg registrerer hvor forskjellig folk er. Noen går med tykke parkas på denne tiden mens andre en tynne sommerjakker og nakne ben. Det viktigste er vel at en er komfortabel med det en går med og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å reagere på den en gang. Å "herdes til vinteren" ved å gå å fryse eller gå lengst mulig i sommer garderoben var noe jeg gjorde da jeg var 13 men ikke så mye nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, takk for svar alle sammen! Valgte å droppe den idag.. tror jeg venter litt..  :fnise:  Gikk med litt tykkere genser, så det gikk greit.. Men gleder meg til jeg kan bruke vinterjakka uten å se helt dum ut  :laugh: -TS

Anonymous poster hash: af583...47d

 

 

Pleier å bruke min svarte dynejakke om kvelden når det er ekstra kaldt, bare tar av pelsen. Da synes jeg det er innafor.

 

Skjerf og strikka cardigan er allerede i bruk:) Høsten har tross alt kommet nå..

 

Anonymous poster hash: 5601b...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor i Norge bor du, som det er så kaldt at du vurderer vinterjakke i september? Her er det 14-15 varmegrader, og jeg hadde svettet bort i vinterjakke! :daane:

Anonymous poster hash: 57122...d3f

 

Hahah, jeg bor faktisk i Oslo..  :fnise: Jeg tror nok det bare er jeg som har en veldig rar kroppstemperatur, for jeg fryser veldig lett.. -TS 

Anonymous poster hash: af583...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Pleier å bruke min svarte dynejakke om kvelden når det er ekstra kaldt, bare tar av pelsen. Da synes jeg det er innafor.

 

Skjerf og strikka cardigan er allerede i bruk:) Høsten har tross alt kommet nå..

 

Anonymous poster hash: 5601b...95a

 

Ja, har vurdert å ta av pelsen og bruke den slik at det ser mindre dumt ut  :fnise: Men man ser jo fortsatt at det er vinterjakke haha.. Skal ikke være lett  :vetikke:

Anonymous poster hash: af583...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser lett og kler på meg. Om det er vinterjakke i september eller ullsokker i juli så er vel det viktigste at en ikke fryser. Har riktignok ikke hatt vinterjakke på meg enda men skule det en dag være behov for det så tar jeg den på meg samme hva dato det er. Tenker ikke så mye på hva folk går med bortsett fra at jeg registrerer hvor forskjellig folk er. Noen går med tykke parkas på denne tiden mens andre en tynne sommerjakker og nakne ben. Det viktigste er vel at en er komfortabel med det en går med og jeg skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å reagere på den en gang. Å "herdes til vinteren" ved å gå å fryse eller gå lengst mulig i sommer garderoben var noe jeg gjorde da jeg var 13 men ikke så mye nå.

Godt svar! Takk! :laugh:  -TS 

Anonymous poster hash: af583...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel,jeg har sett folk her i Oslo rusle rundt i 23 varme med boblejakke på seg..Ingenting forundrer meg mer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt svar! Takk! :laugh:  -TS  Anonymous poster hash: af583...47d

 

Jo værsegod :) Det er ikke alltid så enkelt når en er en frysepinne, jeg skjønner deg svært godt der. Men du er iallefall ikke alene med å kle godt på deg fra høsten av og hva meg selv angår til laaaaangt ut på våren :)

 

Vel,jeg har sett folk her i Oslo rusle rundt i 23 varme med boblejakke på seg..Ingenting forundrer meg mer ..

Nei, for ikke å snakke om de som går med t skjorte i 4 minus eller de som går på byn med korte skjørt eller kjoler midt på vinteren, som virker som at er helt normalt her i Norge, (merkelig nok). Det viktigste vil vel uansett være at en ikke fryser eller ikke besvimer av svette

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, jeg bor faktisk i Oslo.. :fnise: Jeg tror nok det bare er jeg som har en veldig rar kroppstemperatur, for jeg fryser veldig lett.. -TS

Anonymous poster hash: af583...47d

jeg er helt lik deg... her har det vært 13 grader i dag og jeg sitter inne me ovnen på full guffe fordi jeg fryser...har også hatt lyst til å ta på meg vinterjakken, men har klart å la være til nå :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg personlig blåser i hva folk måtte tenke om meg og hva jeg har på meg. Om du fryser og ikke har en annen jakke, så gå med den selv i september :) Har sett folk gå i rarere ting for å si det slikt, mulig jeg reagerer litt, men det viktigste er at du ikke fryser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 13 grader så går jeg i shorts og t-shorte :D

 

Samme her! Vinterjakke nå er jo helt sprøtt. Hva skal man da bruke når det faktisk blir kaldt?!

Anonymous poster hash: 57122...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig blåser i hva folk måtte tenke om meg og hva jeg har på meg. Om du fryser og ikke har en annen jakke, så gå med den selv i september :) Har sett folk gå i rarere ting for å si det slikt, mulig jeg reagerer litt, men det viktigste er at du ikke fryser.

 

Det er vel andre ting man kan bruke for å ikke fryse enn vinterjakke i 15 varmegrader?

Anonymous poster hash: 57122...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...