Gå til innhold

Mor til stebarn er rar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du involverer deg så voldsomt i dette når du ikke bor sammen med dem engang. Du er ikke stemor. Du er kjæresten til far. Jeg synes ikke det er riktig at du lar barna kalle deg stemor. Du har ingen morsrolle overfor dem.

Anonymous poster hash: bacaa...967

Fordi hun ødelegger alle turene vi drar på ved å gjøre min kjæreste trist/sur...? Derfor involverer jeg meg.

Hva vet vel du om jeg er stemor eller ikke? Stesønn ville kalle meg stemor, så da lot jeg ham gjøre det. Hvis han føler at jeg er stemoren hans så er jeg det. Bare fordi vi har særbo betyr ikke at vi ikke er en familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor barna er reservert når mor er i nærheten? Det er vel det eneste spørsmålet i innlegget..

Det er da ingen konflikt forran barna, det er meldinger som mor sender far. Med mindre mor har sakt dette til barna så vet ikke barna noen ting, vi har ikke dratt barna inn i kranglene. Det handler IKKE om å få støtte av barna, jeg vil ikke at de skal føle at de må være reservert mot meg forran mor. Og jeg lurer på hva som kan ha forårsaket at det har blitt sånn.

Tydelig er med på avgjørelser? Hvilke avgjørelser? De får lov å dra til besteforeldra sine så ofte de vil, det er jo ingen avgjørelse å ta så lenge det passer for far og besteforeldre? Jeg har ingenting med avgjørelser som omhandler barna å gjøre.

Les innlegget mitt en gang til.

Les mitt en gang til, jeg bare svarte deg. Jeg tror at barna er reserverte ovenfor deg når mor er tilstede, fordi mor er sur på deg (og far). Barn merker slikt.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hun er ganske "sjef" ovenfor ham, hver gang han prøver å legge frem noe for henne så er hun avvisende. "Vi gjør det som jeg sa, fordi det er best". Han lar henne herse med ham, vil ikke lage krangel så han bare sier ok og ja.

Jeg har aldri fått inntrykk av at barna har "kjent det" før nå som de har blitt reserverte. Vi har alltid vært venner med mor og stefar pga barna, jeg ha vært i bildet i snart to år. Mor har vært blid så lenge hun har fått vilja, både fra stefar og far. Jeg har ikke ment å lage noe bråk, men når unga vil til besteforeldrene ei helg så ser ikke jeg noe galt i å foreslå en helgetur uten barn, selv om det er barnehelg. Føler at mor er sur fordi hun ikke har "kontroll" over ham lenger. Men jeg vet ikke.. Håper virkelig ikke at hun har sakt noe fælt til barna..

Dette er ikke akkurat et uvanlig problem,og jeg har ofte lest og hørt irl at mødre blir rasende om fedre og ny dame gjør andre ting i pappahelgen.

Jeg forstår det på en måte,for det er mødre som hører barna savner faren.De gleder seg til å dra til han,og så gjør faren andre ting.Mødre blir ofte såret på barnas vegne.

Men det mødre ikke tenker så mye på er at pappaen har også slekt og familie,og barna trenger å bli kjent med dem også! Og da må jo nesten pappahelgen taes i bruk.Og barna vil jo selv,så de koser seg de tenker jeg:-)

Båndet mellom barn og foreldre er sterkt.Om barna ikke ser pappaen daglig,eller en helg,så mister de ikke kontakten akkurat: -)

Så forstår moren,men hun handler ikke rett.Det er utrolig synd at foreldre ikke kan kommunisere med hverandre.De må sette seg selv til side og tenke på avkommet.

Skrevet

Les mitt en gang til, jeg bare svarte deg. Jeg tror at barna er reserverte ovenfor deg når mor er tilstede, fordi mor er sur på deg (og far). Barn merker slikt.

Bedre svar denne gangen! :)

Skrevet

Dette er ikke akkurat et uvanlig problem,og jeg har ofte lest og hørt irl at mødre blir rasende om fedre og ny dame gjør andre ting i pappahelgen.

Jeg forstår det på en måte,for det er mødre som hører barna savner faren.De gleder seg til å dra til han,og så gjør faren andre ting.Mødre blir ofte såret på barnas vegne.

Men det mødre ikke tenker så mye på er at pappaen har også slekt og familie,og barna trenger å bli kjent med dem også! Og da må jo nesten pappahelgen taes i bruk.Og barna vil jo selv,så de koser seg de tenker jeg:-)

Båndet mellom barn og foreldre er sterkt.Om barna ikke ser pappaen daglig,eller en helg,så mister de ikke kontakten akkurat: -)

Så forstår moren,men hun handler ikke rett.Det er utrolig synd at foreldre ikke kan kommunisere med hverandre.De må sette seg selv til side og tenke på avkommet.

Jeg forstår hva du mener ang mors følelser for barna, men det er virkelig ikke tilfellet her i går'n. Barna skal til besteforeldra førstkommende helg og begynte allerede i går å mase om når besteforeldrene kom å hentet dem. Kofferten er allerede pakket. En mor burde ikke prøve å dempe denne lykken hos barna sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...